تاسیس شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در زنجان


تاسیس شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در زنجان

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان از تاسیس شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در استان خبر داد.

رضا رحیم‌پور ظهر امروز (۱۴ مهرماه) در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری این انجمن و مساعدت و همراهی رئیسکل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان، برای نخستین بار با ایجاد شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در استان زنجان موافقت شد.

وی افزود: با تاسیس این شعبه ویژه و تخصصی، دعاوی رسانه‌ای، بدوا در این شعبه که به صلح و سازش هم مرسوم است، رسیدگی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: با این اقدام جدید، هم از حقوق حرفه‌ای همکاران رسانه‌ای در استان صیانت و هم دعاوی رسانه‌ای با کار کارشناسی درست قضاوت می‌شود.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان، همچنین یکی از محاسن این طرح جدید قضایی را دادن اختیار برای ایجاد شعبه در خود انجمن دانست و تصریح کرد: این حرکت، نشان از رویکرد جدید و حمایت دستگاه قضا از رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و «سوت زنان» دستگاه قضا است.

رحیم‌پور در ادامه ضمن قدردانی از مساعدت و حمایت رئیسکل دادگستری و نیز روسای شوراهای حل اختلاف استان و شهرستان زنجان، اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی شعبه حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه، هیچ پرونده جدی قضایی در این حوزه در استان تشکیل نشده و فضای فعالیت رسانه‌ای برای کمک به توسعه همه‌جانبه استان فراهم و در عین حال رسانه‌ها با رعایت اخلاق رسانه‌ای به عنوان انزاردهندگان دلسوز تلقی و در پیشبرد اهداف رشد استان نقش ایفا کنند.

گفتنی است، رضا رحیمپور و رسول قنبری با حکم دادگستری استان زنجان به عنوان همیار صلح شعبه ویژه فرهنگ و رسانه منصوب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403