از مایکل جکسون تا الویس پریسلی: پردرآمدترین سلبریتی های فوت شده


از مایکل جکسون تا الویس پریسلی: پردرآمدترین سلبریتی های فوت شده

ممکن است فکر کنید مرگ درآمدزایی را متوقف می‌کند، اما برخی از افراد مشهور حتی پس از مرگشان هم برای…

سلبریتی‌ هایی که پس از مرگشان هم درآمدزایی می کنند

مرگ اغلب پایانی برای سلبریتی‌ها و همینطور موفقیت هایشان محسوب می‌شود. اما برخی از هنرمندان استثنا این موضوع هستند و مرگ آن‌ها باعث نمی‌شود که موفقیتشان محو و نابود شود، بلکه حتی باعث افزایش ثروت آن‌ها و وارثانشان می‌شود. مجله آمریکایی «فوربز» در سال ۲۰۱۸ لیستی از مشاهیر درگذشته را منتشر کرد که بیشترین در آمد را در آن سال داشته اند. مایکل جکسون با درآمد ۴۰۰ میلیون در صدر این فهرست قرار گرفته بود.

بیشتر بدانید : پردرآمدترین هنرمندانی که فوت شدند را بشناسید + عکس

مایکل جکسون

مایکل جکسون در سال ۲۰۰۹ و در سن ۵۰ سالگی درگذشت. با این حال پس از مرگش ارزش دارایی‌های وی به خصوص بعد از آنکه کمپانی سونی سهم او از کمپانی ئی ام تی را خرید، دوبرابر شد.

بیشتر بدانید : بیوگرافی مایکل جکسون: از ازدواج ها و اتهام کودک آزاری تا موفقیت های بی نظیر

الویس پریسلی

الویس پریسلی، بازیگر و موسیقیدان فقید که در سال ۱۹۷۷ در گذشت، با درآمدی حدودا ۴۰ میلیون دلاری درجایگاه دوم این فهرست قرار دارد. آلبوم‌های موسیقی او هنوز هم به صورت سالانه بیش از یک میلیون دلار فروش دارند.

بیشتر بدانید : همه چیز درباره الویس، مرده پر درآمد

آرنولد پالمر

در جایگاه سوم آرنولد پالمر که یک ورزشکار بود حضور دارد. او در سال ۲۰۱۶ و در سن ۸۷ سالگی درگذشت. پس از مرگ پالمر و نامگذاری یک نوشنیدنی به اسم وی، دارایی‌های او افزایش پیدا کرد.در آمد او به صورت سالانه ۳۵ میلیون دلار تخمین زده شده.

چارلز شولتس

چارلز شولتس کارتونیست، چهارمین شخص این فهرست است که در سال ۲۰۰۰ با ثروت ۳۴ میلیون دلاری درگذشت. «اسنوپی» یکی از معروف‌ترین شخصیت‌هایی بود که شولتس خلق کرد. شرکت «DHX مدیا» در سال ۲۰۱۷، ۳۴۵ میلیون دلار پرداخت کرد تا ۸۰ درصد از تجارت مربوط به شخصیت اسنوپی را دریافت کند.

باب مارلی

در رتبه پنجم نام باب مارلی دیده می‌شود که موسیقیدان و نوازنده بود. او در سال ۱۹۸۱ و در حالی که دارایی وی ۲۳ میلیون دلار اعلام شده بود درگذشت. پس از مرگ وی، تولید محصولاتی به نام وی مثل هدفون باعث افزایش ثروت وی شد.

دکتر زوس

دکتر زوس رمان نویس در سال ۱۹۹۱ و در حالی که ثروتش ۱۶ میلیون دلار تخمین زده می‌شد در سن ۸۷ سالگی درگذشت. با این حال کتاب‌های او هنوز هم فروش دارند. در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که ۴.۸ میلیون نسخه از کتاب‌های وی به فروش رسیده اند.

مرلین مونرو

مرلین مونرو، بازیگر هالیوود، در جایگاه بعدی است که با وجود اینکه حدود یک دهه قبل جان باخته هر ساله در آمدی ۱۴ میلیون دلاری دارد. او با توجه به قرارداد‌های جدیدی که وارثان وی انجام داده اند به لیست سلبریتی‌های فقیدی پیوسته که درآمد میلیون دلاری دارند.

پرینس راجرز نلسون

در رتبه بعدی نام پرینس راجرز نلسون بازیگر آورده شده که با وجود اینکه در سال ۲۰۱۶ در سن ۵۷ سالگی جانش را از دست داده در آمدی ۱۳ میلیون دلاری دارد. پس از مرگ او و از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸ یکی از آلبوم‌های وی ۲۵۰ هزار نسخه فروخت و باعث شد که ثروت او از زمان مرگش دوبرابر بیشتر شود.

جان لنون

جان لنون موسیقیدان و نوازنده پیانو نیز با ۱۲ میلیون دلار در این فهرست قرار گرفته. او در سال ۱۹۸۰ به دست یکی از طرفداران سابقش به نام مارک دیوید چپمن در حالی که ۴۰ سال داشت به ضرب چهار گلوله کشته شد. با این وجود هر ساله ۲ میلیون نسخه از آلبوم‌های موسیقی وی به فروش می‌رسد و همین موضوع باعث افزایش ثروت او شده است.

محمدعلی کلی

محمد علی کلی، یوکسور مشهور با هشت میلیون دلار آخرین نفر این فهرست است. او در سال ۲۰۱۶ به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شد و برای شوک عفونتی به دلایل طبیعی ناشناخته در سن ۷۴ سالگی جانش را از دست داد.

بیشتر بدانید : پردرآمدترین چهره سرشناس فوت شده کیست؟


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.news


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق