خواص روغن شترمرغ + ویژگی های درمانی این روغن برای پوست


روغن شترمرغ از زمان های قدیم در ایران و روم باستان برای اهداف درمانی استفاده می شد و برای زیبایی پوست هم از خواص شتر مرغ استفاده می کردند. از سه هزار سال قبل مصریان، رومیان و آفریقایی ها از خواص روغن شترمرغ استفاده می کردند. این روغن در این مناطق جنبه آرایش و زیبایی […] نوشته خواص روغن شترمرغ + ویژگی های درمانی این روغن برای پوست اولین بار در...

روغن شترمرغ از زمان های قدیم در ایران و روم باستان برای اهداف درمانی استفاده می شد و برای زیبایی پوست هم از خواص شتر مرغ استفاده می کردند.

از سه هزار سال قبل مصریان، رومیان و آفریقایی ها از خواص روغن شترمرغ استفاده می کردند. این روغن در این مناطق جنبه آرایش و زیبایی داشته است. گفته می شود که راز زیبایی ملکه مصر، استفاده از روغن شتر مرغ بوده ست. این روغن را از لایه های پوست شتر مرغ تهیه می شود و بیشتر به شکلی موضعی استفاده می شود و به شکل خوراکی هم از آن استفاده می شود.

خواص روغن شترمرغ در آرایش و زیبایی

روغن شترمرغ دارای اسید های چرب امگا3، 6 و9، ویتامین A و اسید های آمینه می باشد که باعث حفظ رطوبت پوست تاثیر می گذارد. ترکیبات موجود در روغن شترمرغ شباهت زیادی با روغن موجود در پوست بدن انسان دارد و حتی ملکول های موجود در آن ریزتر و کوچک تر هستند و به راحتی از منافذ پوست عبور می کند و آنها را مسدود نمی کن.

به همین دلیل در تولید انواع و اقسام اقلام آرایشی و بهداشتی مانند انواع کرم ها، لوسیون ها، شامپو و صابون از آن استفاده می کنند. ولی باید بدانید که از روغن خالص شتر مرغ می توان به صورت موضعی هم استفاده نمود.

علاوه بر این موارد برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت، پسوزیازیس، خراشیدگی، لکه قرمز، خشکی پوست، آفتاب سوختگی، سوختگی سطحی، ترک لب و موهای خشک هم از این روغن استفاده می شود.

از دیگر خواص روغن شترمرغ خاصیت لایه برداری و جوان کنندگی پوست است. این روغن ضد لک، روشن کننده و نرم کننده پوست می باشد. شبکه های فیبری پوست را به دلیل وجود اسیدهای چپرب غیر اشباع بهبود می بخشد. برای از بین بردن خطوط چروک روی صورت و گردن خیلی مفید است. در رفع پف زیر چشم، کبودی و جای جوش هم کاربرد دارد. این روغن بسیار تاثیرگذار و قدی باعث رفع ترک های پاشنه پا، ترک زایمان و ترک های پس از چاقی و لاغری می شود. برای ترمیم کردن جای زخم، سوختگی، بخیه و مشکلات و زوائد گوشت هم می توانید از این روغن استفاده کنید.

اشخاصی که پوست بیش از حد خشک دارند و پس از حمام کردن دچار خارش پوست می شوند هم می توانند از روغن شتر مرغ استفاده کنند.

برای از بین بردن جاش جوش و لک دو تا سه هفته روزانه یک بار به مدت 1 دقیقه پوست خود را با روغن شتر مرغ ماساژ دهید، البته جای جوش زودتر از لکه های پوستی رفع می شود.

برای درمان ترک پاشنه پا می توانید روزی دو بار به خصوص قبل از خواب پاشنه پا را با روغن شتر مرغ ماساژ دهید. تاثیر آن را پس از 3 روز خواهید دید.

روزی سه بار در طی یک هفته جای سوختگی، زخم و خراشیدگی را با روغن شتر مرغ چرب کنید تا بهبود را ببینید.

خواص روغن شترمرغ + ویژگی های درمانی این روغن برای پوست

فواید درمانی روغن شترمرغ

در خواص روغن شتر مرغ در حوزه دارویی آماده است ک برای درمان زخم، کبودی، خراشیدگی، سوختی خفیف و شدید، زخم بستر، نیش حشرات و التهاب پوستی می توان از روغن استفاد کرد.

روغن شتر مرغ خاصیت آنتی هموروئیدی دارد و برای درمان تاول و تبخال، دردهای شدید مفاصل مانند کمردرد، آرتروز، زانودرد، رماتیسم و سیاتیک، در رفتگی و رگ به رگ شده هم می توان از این روغن کمک گرفت.

روش استفاده از روغن شتر مرغ برای پوست

در موقع شب و پس از غروب خورشید، صورت را با شامپو یا صابون غیر محرک مانند شامپو بچه بشویید و خشک کنید، در صورت وجود جوش اجازه دهید که حدود 3 دقیقه کف روی صورت بماند و سپس با آب ولرم بشویید، اگر پوست شما خشک است نیاز است که خیلی سریع صورت را آب بکشید.

نکته : صابون روغن شتر مرغ ضد جوش، ضد لک، روشن کننده و جوان کننده پوست می باشد و نیز به منظور از بین بردن آلودگی های روی پوست و نیز آلودگی هایی که به عمق پوست نفوذ کرده اند، عالی است.

پس از شستن صورت با صابون، برای جلوگیری از خشک شدن پوست، خیلی سریع کمی از روغن شتر مرغ را روی صورت مرطوب یا خشک بزنید و به اندازه ای که کمی رطوبت ایجاد کند، مواظب باشید روغن را به دور چشم ها نزنید، زیرا بعضی چشم ها ممکن است نسبت به آن حساسیت داشته باشند و روغن را به صورت دایره ای یا ضربه ای روی تمام صورت پخش کنید و حدود 1 تا 3 دقیقه از بالا به پایین ماساژ دهید.

در صورتی که صورت شما مرطوب باشد، بهتر می توانید روغن را ماساژ دهید. همچنین به هنگام خواب لازم است پارچه ای تمیز روی بالشت خود پهن کنید تا آلودگی های بالشت به پوستتان منتقل نشود. زیرا این آلودگی ها منجر به بروز جوش و لک روی صورت خواهند شد.

برای پوست هایی که زود جوش می زنند، می توانید حدود ۲ ساعت اجازه دهید تا روغن روی پوست بماند و بعد با دستمالی مرطوب آن را پاک کنید، شب هنگام و قبل از خواب نیز پوستتان را با صابون بشویید. در صورت خشک بودن پوست خود می توانید از کرم آب رسان استفاده کنید، اما ماندن روغن شتر مرغ تا صبح بر روی پوست خشک، پوست را ترمیم می کند.

بعد از زدن روغن به صورت و ماساژ دادن آن روی پوست، در صورتی که احساس کردید مقدار زیادی روغن روی پوست مانده، حتما اضافه آن را با دستمال بگیرید، زیرا در صورت زیاد بودن روغن روی پوست موجب بروز جوش و نیز شل شدن پوست خواهد شد، ضمن اینکه صبح بعد از بیدار شدن از خواب حتما فوراً صورتتان را بشویید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته