آرتروز زودرس و گودی کمر در کمین افراد چاق


آرتروز زودرس و گودی کمر در کمین افراد چاق

یک متخصص فیزیوتراپی گفت: افرادی که دارای چاقی شکمی هستند، گودی کمر و در نهایت آرتروز زودرس را تجربه می‌کنند.

عارف سعیدی فیزیوتراپیست و مدرس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ستون فقرات، ستون اصلی بدن محسوب می‌شود؛ در واقع ستون فقرات طبیعی ۵ مهره دارد. افرادی که دچار چاقی به خصوص در ناحیه شکمی هستند، بدن برای جبران حالت عمود خود نسبت به زمین ناگزیر گودی بیشتری در ناحیه کمر ایجاد می‌کند.

او افزود: بیشتر شدن گودی کمر بر اثر چاقی، فرد را مستعد آرتروز زودرس قرار می‌دهد. افرادی که دچار آرتروز مهره‌های کمری می‌شوند، درد‌های مداوم و زیاد را تجربه می‌کنند. توصیه می‌کنیم همه افراد از چاقی پرهیز کنند و برای تقویت عضلات شکمی از تمرین‌های فیزیوتراپیست کمک بگیرند.

آرتروز زودرس و گودی کمر در کمین افراد چاق

گردن خم بودن‌های طولانی مدت می‌تواند باعث دیسک و آرتروز کمر شود.

سعیدی درباره درد‌های ناحیه گردن بیان کرد: درد‌های ناحیه گردن از درد‌های بسیار شایع است که بیشتر افراد کارمند به آن مبتلا می‌شوند. به طور معمول علت اصلی درد‌های گردنی در افراد کارمند، خم بودن گردن به مدت طولانی است. بهترین حالت گردن به این صورت است که گردن حالت قائم بر بدن قرار بگیرد؛ چرا که وزن سر حدود ۱ دهم وزن بدن است.

این مدرس دانشگاه تهران گفت: باید به این نکته مهم توجه داشته باشید گردن خم بودن‌های طولانی مدت می‌تواند باعث دیسک و آرتروز کمر شود. دانش آموزان و دانشجویان حین مطالعه و کارمندان زمان کار با سیستم بیشتر از دیگران در معرض این اختلال قرار دارند. گردن خم بودن‌های طولانی در سنین پایین تر، قبل از ابتلا به آرتروز یا دیسک کمر ممکن است نقطه‌های دردناک در عضلات ایجاد کند.

سعیدی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم افراد برای پیشگیری از در‌دهای ناحیه گردن، شیوه‌های صحیح برای کار سیستمی و مطالعه را یاد بگیرند تا دچار درد‌های مربوط به این ناحیه نشوند.آرتروز زودرس و گودی کمر در کمین افراد چاق

بیشتر بخوانید:

ورزش‌های مناسب برای درمان گودی کمر+ تصاویر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...