مسائل مربوط به تولید ماژول دوربین مانع عرضه آیفون 13 می‌شود


مسائل مربوط به تولید ماژول دوربین مانع عرضه آیفون 13 می‌شود

به اعتقاد کارشناسان محدودیت‌های کرونایی و مشکلات تامین قطعات همچنان می‌توانند بر تولید و عرضه محصولات اپل تاثیر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگری به نام JP Morgan، معتقد است که وضعیت زنجیره تامین که به طرز وحشتناکی بر اپل تاثیر گذاشته است، همچنان می‌تواند مانعی برای تولید محصولات آیفون ۱۳ در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ ایجاد کند. Samik Chatterjee، تحلیلگر اظهار می‌کند که نگرانی اپل در زمینه مشکلات عرضه محصولاتش به دلیل ظهور کووید -۱۹ و محدودیت‌های مصرف برق در چین است. تحلیلگر JP Morgan خاطرنشان می‌کند که روند افزایش تولید آیفون ۱۳ با سرعت کمتری نسبت به آیفون‌های قبلی پیش می‌رود و مسئله اصلی مربوط به ماژول دوربین است که باعث شده اپل با مشکلاتی رو به رو شود

مسائل مربوط به تولید ماژول دوربین مانع عرضه آیفون 13 می‌شود

در حالی که مواردی مثل بیماری کرونا و محدودیت‌های متعدد و روند کند تولید در ویتنام نقش به سزایی را در این ماجرا ایفا می‌کنند، اما علت اصلی این است که تامین کننده نوری تصویر با تغییر سنسور فعالیتش را به درستی انجام نداده است. اما با کاهش محدودیت‌های قرنطینه، بهبود امکانات دوربین LG Innotek و مرکزی ثانویه در کره‌جنوبی، اوضاع بهتر می‌شود. در صورت وجود ادامه مشکل کمبود برق در چین، اپل با معضلات بیشتری بر سر عرضه آیفون ۱۳ مواجه خواهد شد، زیرا تامین قطعات کوچکتر ممکن است به طرز وحشتناکی تحت تاثیر این امر قرار گیرند.

مسائل مربوط به تولید ماژول دوربین مانع عرضه آیفون 13 می‌شود

با این حال، در زمینه تهیه قطعات بزرگتر در حال حاضر مشکلی وجود ندارد که این خبر خوبی برای شرکت اپل است. تحلیلگر معتقد است که ۵ تا ۱۰ میلیون واحد از ۱۴۳ میلیون واحد برنامه ریزی شده این غول فناوری می‌تواند به این دلیل تحت تاثیر قرار گیرد. اما علیرغم همه این موارد، اپل همچنان از نظر فروش در موقعیت خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید

نقص امنیتی آیفون برای پرداخت ها دردسرساز شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد