پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در منطقه آزاد اروند رونمایی شد


پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در منطقه آزاد اروند رونمایی شد

پوستر سی و چهارمین جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان با شعار «سینما، سرزمین خیال» در منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی امروز (دوشنبه ۱۲ مهر) با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان با شعار «سینما، سرزمین خیال» در سرسرای اجتماعات شهید موسوی سازمان منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

در این آئین «قدرت الله طمیمیان» با تقدیر از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در برگزاری این جشنواره مهم اظهار کرد: با همت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و مدیریت سینما مهر آبادان؛ توانستیم شرایط اکران فیلم های این جشنواره را در این سینما فراهم کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری آئین افتتاحیه این جشنواره در روز (جمعه ۱۶ مهر ماه) خبر داد و افزود: این جشنواره به مدت پنج روز در سینما مهر آبادان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مدت نیز ۱۰ فیلم در دو سانس مختلف برای علاقه مندان کودک و نوجوان در ساعت های ۱۸ و ۲۰ همراه با برنامه های جانبی و متنوع به نمایش اکران می شود.

طمیمیان به آثار راه یافته به این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: امسال بیش از ۵۵۰ اثر به بخش ملی و بین المللی سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان ارسال شد که آثار متقاضی در بخش ملی جشنواره امسال ۴۳۸ اثر بود که از این تعداد ۳۲ اثر سینمایی با مقررات جشنواره مطابق بود و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از میان کل آثار ۱۶ اثر با موضوع کرونا بوده است اضافه کرد: تولید آثار سینمایی در حوزه کودک و نوجوان یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه هنر است که طی سالیان گذشته و قبل از درگیری جهان با ویروس کرونا، آثار نفیسی با محتوای دفاع مقدس و سایر حوزه های ارزشی ساخته شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ابراز کرد: در همین راستا این دوره نیز بخشی از فیلم های رسیده به دبیرخانه جشنواره با توجه به تأثیرات کرونا بر زندگی، جامعه و ایثارگری هایی که در این دوران شکل گرفت، به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

وی برگزاری این جشنواره ها را در راستای اثربخشی حوزه سینمای کودک و نوجوان بسیار مفید دانست و عنوان کرد: از جمله شرایط برگزاری جشنواره داوری ۳۰ کودک بود که خوشبختانه ۶۲ کودک و نوجوان در منطقه ما ثبت نام و پذیرفته شدند و همین امر باعث شد تنها منطقه آزادی باشیم که توانستیم شرایط برگزاری را کسب کنیم.

در ادامه این آئین نیز «رضا مردانی» بیان کرد: معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با حمایت های بی دریغ و پیگیری های مداوم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه برگزاری این جشنواره را فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با گرامی داشت یاد شهید نوجوان «علی لندی» اذعان کرد: با تهیه ویدئویی از این نوجوان فداکار و نمایش آن قبل از اکران فیلم های جشنواره، تلاش خواهیم کرد نام و خاطره این بزرگ مرد کوچک را زنده نگاه داریم و درس شجاعت و ایثار را به دیگر نوجوانان ارائه دهیم.

وی از حضور ۲ فیلم کودک و نوجوان از منطقه آزاد اروند در این جشنواره خبر داد و خاطر نشان کرد: ساخت این ۲ فیلم و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره که توسط هنرمندان بومی این منطقه تولید شده کار بسیار ارزشمندی است.

مردانی تاکید کرد: فیلم های «پسران دریا» به تهیه کنندگی بهروز نشان و «یدو» ساخته مهدی جعفری با بازی میلاد صویلاتی (خارج از مسابقه) ۲ اثری هستند که طی مدت جشنواره اکران می شوند و هر ۲ فیلم بی ارتباط با منطقه ما نیستند.

وی با اشاره به برنامه های جانبی سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: مشاوره روانشناسی کودک در کنار کارگاه، نمایشگاه نقاشی و دیگر برنامه های شاد و مفرح از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای کودکان و نوجوانان در ایام برگزاری جشنواره خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند یاد آور شد: سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار خواهد شد.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم