بازدید رایگان از موزه‌ هنر و ادبیات کودک


بازدید رایگان از موزه‌ هنر و ادبیات کودک

تهران- ایرنا- موزه‌ ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته‌ ملی کودک از 17 تا 22 مهر به شکل رایگان پذیرای خانواده‌ها، کودکان و عموم علاقه‌مندان است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه‌ ملی «هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در ۲۰ مهر ۱۳۷۹ با مساحتی در حدود ۵۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده، در طول هفته‌ آتی (از ۱۷ تا ۲۲ مهر) از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر پذیرای بازدیدکنندگان دستاوردهای این نهاد در زمینه‌ انتشار کتاب، تولید تئاتر، فیلم، انیمیشن، سرگرمی‌های سازنده و پژوهش‌های حوزه‌ کودک و نوجوان است.

از دیگر بخش‌های این موزه می‌توان به واحد معرفی نمایشگاه‌های مختلف تاریخی، ایران‌شناسی و اقوام گوناگون ایران اشاره کرد.

همچنین در ورودی موزه، ویترین افتخارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی، هنریِ، ملی و بین‌المللی قرار دارد.

موزه‌ ملی هنر و ادبیات کودک که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران قرار دارد، ‌۱۲ آبان ۱۳۹۸ از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور به ثبت ملی رسیده است.

این موزه در حال حاضر گنجینه‌ای ارزشمند و گران‌بها در حوزه‌ تصویرگری، منابع صوتی و تصویری، پوستر، کتاب، ماکت، عروسک، نشان و تندیس، تجهیزات کاربردی و اسناد و مدارک سازمانی را گردآوری کرده که بازدیدکنندگان در هفته ملی کودک امسال از آن دیدن می‌کنند و با توضیحات کارشناسان موزه، بیش از پیش با تاریخچه‌ این نهاد آشنا می‌شوند.

هفته‌ ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر، یادواره‌ شهید علی لندی، با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور برگزار می‌شود و اخبار فعالیت‌ها و جشنواره‌های متعدد کشوری و نیز اکران رایگان فیلم‌های سینمایی و تئاتر، و ده‌ها برنامه‌ دیگر در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kanoonnews.ir در دسترس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها