نفت 75 تا 80 دلاری برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مناسب است


نفت 75 تا 80 دلاری برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مناسب است

وزیر نفت عراق در مجمع انرژی اینتلیجنس اعلام کرد قیمت نفت بین 75 تا 80 دلار در هر بشکه هم برای مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان مناسب است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر نفت عراق با اشاره به این‌که قیمت نفت بین 75 تا 80 دلار در هر بشکه هم برای مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان مناسب است، گفت کشورش قصد دارد ظرفیت تولید و صادرات خود را طی سال‌های آینده افزایش دهد.

قیمت نفت در بحبوحه‌ کمبود جهانی انرژی و تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای ادامه‌ افزایش تدریجی تولید، در روز چهارشنبه به بیش از 83 دلار در هر بشکه رسید یعنی بالاترین رقم از اکتبر 2018.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در مجمع انرژی اینتلیجنس گفت کشورش قصد دارد ظرفیت تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز تا پایان 2027 افزایش داده و به 7 میلیون بشکه در روز برساند.

عراق همچنین تصمیم دارد ظرفیت صادرات نفت خام خود را تا پایان 2024 از 4 میلیون بشکه در روز فعلی به 6 میلیون بشکه در روز برساند.

عبدالجبار اضافه کرد مذاکرات عراق با شرکت شورون آمریکا در مورد توسعه میدان نفتی نصیریه که تخمین زده می‌شود 4٫4 میلیون بشکه در روز نفت خام داشته باشد، طی چند هفته آینده به قرارداد نهایی می‌رسد.

وی گفت شرکت ملی نفت عراق کمتر از 40 درصد سهام پروژه مشترک با شرکت توتال فرانسه را برای توسعه منابع نفتی در کشور در اختیار خواهد داشت.

شرکت توتال قرار است 4 پروژه انرژی در جنوب عراق به ارزش 27 میلیارد دلار اجرایی کند. قرارداد این پروژه‌ها در ماه گذشته در بغداد به امضا رسید.

انتهای پیام/103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!