دولت باید از صادرات صنایع خرد تولیدی حمایت کند


دولت باید از صادرات صنایع خرد تولیدی حمایت کند

بوشهر- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: عرضه، بازاریابی و صادرات صنایع خرد تولیدی از جمله مسائلی است که دولت باید به آن بپردازد و مشکلات ایجاد شده در این زمینه به زودی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی که در جریان ششمین سفر استانی رئیس جمهوری را به استان بوشهر همراهی می کند روز جمعه در نشست با بانوان فرهیخته، ورزشکاران، کارآفرینان و نخبگان استان بوشهر گفت: رایزنی هایی با وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفته و مقرر شده تسهیلاتی در این خصوص اهدا شود که با این اقدام بخش زیادی از کسب و کار بانوان در زمینه کشاورزی، آبزیان و صنایع دستی مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر را نباید هرگز محروم خواند چرا که ثروت واقعی این استان به غیر از نفت و گاز به داشتن سرمایه‌های انسانی به ویژه در بین بانوان است.

خزعلی گفت: بوشهر از جمله استان‌های اول در زمینه‌های خود اشتغالی و کسب و کار بانوان است و این امر بر لزوم توجه بیشتر به این حوزه، صحه می‌گذارد.

وی کمبود بودجه را از جمله عوامل اصلی مشکلات موجود نه تنها در استان بوشهر بلکه در سطح کشور برشمرد و افزود: امید است با حل مشکلات اقتصادی، بسیاری از معضلات حوزه بانوان مرتفع شود.

خزعلی ضمن تاکید بر لزوم توجه به کرامت انسانی اظهارداشت: بازنگری هایی هم در قوانین و هم در اجرای آنها باید صورت گیرد تا خلاهای موجود در این بخش نیز جبران شود.

نگاه مردانه به کسب و کار، بیمه بانوان روستایی و نبود پوشش درمانی، موانع بانکی در دریافت وام های خوداشتغالی، مشکلات پیش پای بانوان روستایی جهت صادرات محصولات تولیدی، نبود حمایت بیمه ای از رزمندگان، لزوم تصویب لایحه حمایت از زنان در پرونده های قضایی و مشکلات عدیده پیش روی جامعه بانوان خبرنگار این استان از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

بازدید از بیمارستان نازایی و ناباروری، بازدید از مراکز نگهداری دختران بهزیستی، بازدید از بند نسوان زندان مرکزی بوشهر و شرکت در شورای عالی اداری استان از برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری امور زنان و خانواده به استان بوشهر است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز وارد بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی این استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

آیت الله رئیسی در این سفر یکروزه از سوی وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، نفت،اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ، رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...