پژمان درستکار ناخدای کُشتی ایران است/ جواب منتقدین را دادیم


مربی کرمانشاهی تیم ملی کشتی آزاد ایران به انتقادات در خصوص تغییر کادر فنی تیم ملی بعد از رقابت های المپیک اشاره کرد و گفت: با نتایج رقابت های جهانی نروژ جواب منتقدین را دادیم.

احسان امینی پس از عملکرد خوب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در رقابت های جهانی نروژ در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در فاصله ۵۰ روز از رقابت های المپیک تا رقابت های جهانی ۲۰۲۱ برنامه های خوبی در تیم ملی پیاده شد، اظهار کرد: هرچند اصل و چارچوب کشتی ما خوب بود، اما ملی پوشان از نظر روحی و بدنی نیاز به کار و تقویت داشتند.

وی افزود: پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشورمان در این مدت تیم ملی را به‌خوبی مدیریت کرد و از طرفی علیرضا دبیر رییس فدراسیون هم سنگ تمام گذاشت.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بااشاره به همدلی خوبی که در این مدت بین کادر فنی و ملی پوشان وجود داشت، گفت: پس از سال‌های زیادی تیم ملی آزاد کشورمان توانست در آوردگاه جهانی شش فینالیست داشته باشد و هفت مدال بگیرد و هرچند که می توانستیم روی سکوی اول برویم، اما با بدشانسی سوم شدیم.

وی افزود: علیرغم حضور حدود چهار تا پنج نفر از جوانان در ترکیب تیم ملی، اما شش فینالیست داشتیم که نوید روزهای بهتری برای کشتی ایران است.

امینی ادامه داد: از بعد از رقابت های المپیک که کادر فنی جدید روی کار آمدند، سیل انتقادها از سوی منتقدین هم روانه شد و گاهی می گفتند که پژمان درستکار مدال های جهانی چندانی ندارد و جوان است و گاهی هم به ترکیب جوان تیم ملی انتقاد می کردند، اما با نتایجی که در رقابت های جهانی گرفتیم، جواب همه انتقادها داده شد. هرچند که می دانم منتقدینی هستند که حتی اگر ۱۰ مدال هم بگیریم به دلیل مشکلات و خصومت های شخصی بازهم دست از انتقادها بر نخواهند داشت.

وی گفت: معتقدم کشتی ایران روزهای خوب خودش را سپری می کند و با میانگین سنی ۲۱ سال تیم ملی و مدیریت درست آن می توان این روزهای خوب را ادامه دهیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان درخصوص چگونگی تحولات مثبت این تیم تنها در مدت ۵۰ روز نیز گفت: تا پیش از آن در رقابت های مختلف می دیدیم که کشتی گیران ما در سه دقیقه ابتدایی رقابت هایشان خوب عمل می کردند، اما در سه دقیقه دوم دچار افت انرژی می شدند و به اصطلاح خالی می کردند، بنابراین در این مدت از نظر بدنسازی روی آنها بسیار کار شد و این ضعف را پوشش دادیم.

وی افزود: از طرفی گاها برخی از کشتی گیران ما برای مسابقات استرس داشتند که برای رفع این مشکل هم چاره اندیشی هایی شد و از نظر روحی و روانشناسی روی تیم کار کردیم.

امینی یکی دیگر از رموز موفقیت تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت ها را داشتن کادر فنی یکدست و همدل دانست و گفت: اتحاد و دوستی آشکاری که بین کادر فنی تیم ملی بود و حمایت های رییس فدراسیون و ارتباط نزدیکش با سرمربی تیم ملی نیز به پیشبرد اهداف کمک زیادی کرد.

وی در پاسخ به اینکه پژمان درستکار چطور در مدتی کوتاه روی کشتی گیران ملی پوش شناخت کافی بدست آورد، گفت: آقای درستکار با اکثر ملی پوشان در رقابت های لیگ کار کرده بود و شاگردش بودند، بنابراین بصورت کامل روی آنها شناخت داشت و این کار را راحت‌تر کرده بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در خاتمه یادآورشد: فاصله نزدیک رقابت های جهانی نروژ با رقابت های المپیک و جهانی جوانان نیز باعث شده بود تا کشتی گیران تیم ملی ما از آمادگی بدنی خوبی برخوردار باشند و این مسئله نیز به بالاتر رفتن سطح آمادگی شان سرعت بخشید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا