آیت‌الله علم‌الهدی: فتنه‌ستیزی مهم‌تر از جهاد نظامی است


آیت‌الله علم‌الهدی: فتنه‌ستیزی مهم‌تر از جهاد نظامی است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخوردها و عملیاتی که امام رضا (ع) انجام دادند حرکت‌های سیاسی حساب‌شده و فتنه‌ستیزانه بود و برای ما مساله فتنه‌ستیزی مهم‌تر از جهاد نظامی است و باید با فتنه مبارزه کنیم.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: ماجرای مأمون عباسی و امام رضا(ع) ثابت می‌کند آن روزی‌که دشمن از برخورد فیزیکی با ما ناامید شود یا قدرت برخورد فیزیکی با ما را نداشته و یا آنرا بی نتیجه دید، به فتنه‌گری متوسل می شود، همانند آمریکا که امروز نمی‌تواند با ما بجنگد و به فتنه روی آورده است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از آموزش سیره امام هشتم (ع) برای امروز زندگی ما یک نقطه حساس و قابل‌توجهی است و دشمن به فتنه و تزویر متوسل شده‌ است و چون نمی‌تواند با ما برخورد نظامی کند و از اینکه بتواند ما را سرکوب کند، ناامید است به‌دنبال فتنه انگیزی است و لذا آنچه که امروز برای ما مهم است درس گرفتن از سیره امام رضا (ع) در فتنه ستیزی و مقابله با فتنه‌انگیزی دشمن است.

امام جمعه مشهد گفت: امروز که خوشبختانه کشور ما شرایط اقتدار قابل‌توجهی در منطقه دارد و وضعیت ما از قدرت و توانمندی بالای جریان‌های ولایی در عرصه سیاسی حکایت می‌کند، دشمن با دو برنامه بین ما می‌خواهد فتنه‌انگیزی کند که برنامه اولش اختلاف بین نیروهای حزب‌اللهی و نیروهای متدین است و حال آنکه خدمت، اختلاف ندارد و برای آنانی که با اخلاص خدمت می‌کنند، ایجاد اختلاف اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: اختلاف زمانی پیدا می‌شود که افراد در رقابت بر سر قدرت باشند و عزیزان متدین و ولایی باید بدانند که اگر خدای‌نکرده از شیفتگی خدمت خسته و تشنه قدرت شدند، آنجا است که دشمن نفوذ کرده و بین آن‌ها اختلاف می‌اندازد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نیروهای حزب‌اللهی و متدین، لشکر ولایت هستند، ادامه داد: اگر یک وقتی نیروهای متعهد و ولایی به‌هم نگاه بد کرده و به جان هم افتاده و با هم اختلاف پیدا کردند، بدانند که این اختلاف‌نظر نیست بلکه نشانه آن است که از مرز شیفتگی خدمت بیرون آمده‌ و وارد حوزه تشنگی قدرت شده‌اند که دشمن می‌تواند بینشان اختلاف بیندازد و باید به این توجه داشته باشند که اگر اخلاص را از دست دادند و تشنه‌ قدرت شدند دشمن آنان را به جان هم می‌اندازد.

وی گفت: دومین راه فتنه گری دشمن، نفوذ است و بر این اساس مقام‌معظم رهبری مدام افراد را از نفوذ دشمن برحذر می‌دارد و نباید گمان کنیم که این نفوذ آن نیست که آمریکا جاسوس به کشور بفرستد تا در دستگاه‌های مختلف نفوذ کرده و مسیر زندگی سیاسی ما را به نفع دشمن هدایت کنند، بلکه نفوذ واقعی آن است که دشمن رصد می‌ کند تا ببیند در عرصه قدرت و در مسوولیت‌های اجرایی، تقنینی و قضایی کشور چه کسانی قرار می‌گیرند و کدام یک از این‌ها قابل خرید هستند، تا آن‌ها را خریده و از این طریق اهدافش را پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شکر خدا امروز در کشورمان در یک فراز بالایی از قدرت ولایت و قدرت دین داریم زندگی می‌کنیم.

تبریک گفتن ربیع‌الاول اشتباه است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز روز اول ماه ربیع‌الاول است و یک اشتباهی که در بین مردم متداول شده‌، این است که این روز را به یکدیگر تبریک می‌گویند که این درست نیست، چرا که ما هیچ نقل و روایاتی در این خصوص نداریم جز یک روایت از پیامبر اکرم (ص) که نقل شده‌ است و آن‌هم روایت مرسل است که فرمودند هرکس بشارت پایان صفر را به من بدهد بشارت بهشت را به او می‌دهم و این درباره روز اول ربیع نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: بنابراین تبریک گفتن روز اول ربیع، به خصوص در مشهد، درست نیست چراکه هنوز جنازه امام هشتم (ع) در این روز هنوز روی زمین بوده‌ و دفن نشده بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...