وزیر جهاد کشاورزی: ظرفیت بوشهر در تولید میگو 10 برابر میران کنونی است


وزیر جهاد کشاورزی:  ظرفیت بوشهر در تولید میگو 10 برابر میران کنونی است

بوشهر- ایرنا- وزیرجهاد کشاورزی گفت: ظرفیت استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی 10 برابر میزان کنونی است که باید در این زمینه برنامه ریزی و حمایت لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در بازدید از یکی از واحدهای فرآوری و بسته بندی میگو استان بوشهر افزود: توسعه شیلات و صنایع مرتبط با آن از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه شیلات می‌تواند برای کشور تولید ثروت کند، بانک کشاورزی باید تسهیلات بدون سقف و با سود ۱۵ درصد به این بخش پرداخت کند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پرورش ماهی در قفس یکی دیگر از ظرفیت‌های بالقوه استان بوشهر در حوزه آبزیان است.

وی در باره برخی از مشکلات فعالان حوزه آبزیان گفت: تلاش می‌شود سازمان دامپزشکی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرایند نظارت بهداشتی اقدام کند.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶ وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

وزیران یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر آیت الله رئیسی را همراهی می کنند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط