خطیبان جمعه اردستان و آران و بیدگل چه گفتند؟


خطیبان جمعه اردستان و آران و بیدگل چه گفتند؟

کاشان - ایرنا - نیازهای مردم در وقف مورد توجه قرار گیرد و امنیت ایران در منطقه زبانزد است محورهای سخنان امامان جمعه اردستان و آران و بیدگل در نماز جمعه مرکز این شهرستان‌ها است.

نیازهای مردم در وقف مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه اردستان با اشاره به دهه وقف (۱۲ تا ۲۱ مهر) گفت: واقفان در شرایط امروز جامعه با توجه به نیاز مردم‌ از جمله برای کمک به نیازمندان، درمان بیماران، ازدواج جوانان و خانه سازی برای افرادی که قادر به ساخت مسکن‌نیستند وقف کنند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه نماز جمعه اردستان افزود: مسوولان اوقاف باید مراقب باشند حق واقفان و وقف از بین نرود و مردم هم اطلاعات خود را درباره تصرف‌های وقفی اشخاص به اداره اوقاف و امورخیریه اطلاع‌رسانی کنند تا موضوع پیگیری و مورد به وقف بازگردد.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی (۱۷ تا ۲۳ مهر) اظهار داشت: این نیرو حافظ امنیت جامعه است و با عهده‌دار بودن وظایف زیاد، خدمات زیادی به مردم ارایه می دهد.

خطیب جمعه اردستان گفت: اکنون با روی کار آمدن دولت جدید و مشخص شدن استانداران انتظار می‌رود فعالیت‌ها به خوبی پیش رود و همانطور که رییس جمهوری فعال است سایر مسوولان نیز فعال‌ باشند و برای رفع مشکل‌ها تلاش کنند تا امیدی که در مردم ایجاد شده حفظ شود و نتایج تلاش‌ها را به طور عینی مشاهده کنند.

وی همچنین خطاب به فعالان دستگاه قضا اظهار داشت: همانطور که رییس قوه قضاییه فعالانه، رسیدگی سریع و درست به در خواست‌های مردم‌ را خواستار است و تاکید دارد حق مردم ضایع نشود زیردستان نیز باید در این زمینه به درستی کار کنند تا حقی از فردی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام دهشیری با تبریک پیروزی‌های‌ ورزشکاران کشورمان در عرصه جهانی تصریح کرد: ورزشکاران باید پس از موفقیت، روحیه پهلوانی خود را حفظ کنند و غرور آنان را نگیرد.

امنیت ایران در منطقه زبانزد است

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به جایگاه قدرتمند ایران در جهان گفت: کشورمان دارای بالاترین امنیت در منطقه و جهان و از این نظر زبانزد است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آران و بیدگل با اشاره به فرمایش‌های رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه امنیت کنونی ما اجاره ای نیست، افزود: مردم ایران باید قدردان این امنیت باشند، چرا که برای حفظ آن خون‌های پاکی دادیم تا به امنیت و خودباوری رسیدیم.

وی ادامه داد: اکنون امنیت بیشتر کشورهای مدعی در جهان اجاره‌ای است و دیدیم که کشور افغانستان در سایه این امنیت اجاره ای طی کمتر از یک ماه توسط طالبان سقوط کرد.

وی گفت: رییسان جمهوری کشورهای همسایه از جمله ترکیه و آذربایجان بدانند که با اتکا به استکبار و امنیت اجاره‌ای به جایی نمی رسند، همگان دیدند که یک کودتا در ترکیه موجب فرار رهبران آن کشور شد.

امام جمعه آران و بیدگل با یادآوری روی کار آمدن دولت سیزدهم و امیدآفرینی در جامعه گفت: سفرهای استانی رییس جمهوری، حضور در بین مردم و بررسی مشکل‌ها جای تقدیر دارد.

وی افزود: از رییس جمهوری درخواست می‌شود پس از سفرهای استانی پیگیر اجرای مصوبه‌ها باشد تا امیدآفرینی در بین مردم روز به روز تداوم و افزایش یابد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت کنونی کشور مرهون تلاش‌های این نیرو در کنار سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش