مدیران یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی متواری شدند


پس از متواری شدن مسئولان صرافی رمزارز اکسننس در حالی خبر‌های ضد و نقیض از دستگیری مدیر و دیگر همدستان این صرافی مخابره می‌شود که پیگیری‌های نشان می‌دهد، این اخبار صحت ندارد و مدیر و همدستان صرافی اکسننس همچنان متواری و مالباختگان سرگردان هستند.

هرچند اسامی متعددی در مورد مدیر و همدستان صرافی اکسننس مطرح است که هر یک در این کلاهبرداری شریک اند و همچنان متواری؛ اما نکته عجیب سکوت مسئولان دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه رمزارز‌ها در قبال این پرونده است؛ مسئولانی که هر یک باید پاسخگوی فعالیت بی قید و بند این صرافی‌های کلاهبردار در فضای بی قانونی در حوزه رمزارز باشند.

یک منبع آگاه با تکذیب خبر دستگیری یکی از عوامل صرافی اکسننس که در فضای رمزارزی کشور شایعه شده است، گفت: تا این لحظه هیچ کدام از عوامل این صرافی دستگیر نشده اند.

هشدار به فعالان بازار رمزارز در ایران

این فرد که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: رقم کلاهبرداری شده از کاربران بیش از ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است؛ اما باید چند روز منتظر ماند تا تعداد دقیق مالباختگان مشخص شود.

این منبع آگاه گفت: اکسننس اولین صرافی‌ رمزارزی نیست که در ایران کلاهبرداری کرده و این موارد بسیار است.

وی با هشدار به فعالان بازار رمزارز پیشنهاد داد به هر صرافی اعتماد نکنند.

مالباختگان اکسننس سریع‌تر شکایت کنند

این منبع آگاه مبنی بر اینکه مالباختگان صرافی اکسننس چه کنند، گفت: لازم است مالباختگان هرچه سریع‌تر به دادسرای جرایم رایانه‌ای ناحیه ۳۱ تهران مراجعه و نسبت به طرح شکایت اقدام کنند.

این فرد ادامه داد: آنچه مشخص است این است که احتمالا مدیر و همدستان این صرافی هنوز در ایران هستند و موفق به خروج از کشور نشده اند.

منبع: اقتصاد 24

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی