روستای آبچالکی لنگرود


روستای آبچالکی لنگرود یکی از روستاهای کوهستانی ، سرسبز و زیبای گیلان است . از آنجا که تمامی شهر لنگرود و ساحل دریای کاسپین از بلندای آن قابل رویت است، به بام لنگرود معروف شده است.تماشای شهر لنگرود در هاله ای از ابرها در کنار باغ‌های چای و عطر خوش سبزینگی در آبچالکی هر شهروند […]

روستای آبچالکی لنگرود یکی از روستاهای کوهستانی ، سرسبز و زیبای گیلان است . از آنجا که تمامی شهر لنگرود و ساحل دریای کاسپین از بلندای آن قابل رویت است، به بام لنگرود معروف شده است.تماشای شهر لنگرود در هاله ای از ابرها در کنار باغ‌های چای و عطر خوش سبزینگی در آبچالکی هر شهروند و گردشگری را فرا می‌خواند. قرار گیری این روستا در ارتفاعات لیلاکوه و در کنار باغ‌های چای و مرکبات از یک سو و معماری مسکونی کوهپایه با خانه های گلی و چوبی هر گردشگری را به تحسین وا می دارد.

هرچند این تحسین با افسوس هایی همراه است که ویلاسازان را واداشته کوه را تراشید و خانه های برخلاف معماری بومی بسازند. و رسیدن به آن و میهمان سرسبزی و زیبایی‌های طبیعی آن شدن از طریق جاده لیلاکوه و طی کردن مسیری شیبدار امکان پذیر است. این روستا به دلیل جذابیت‌های طبیعی خود می‌تواند مقصد یک گشت و گذار بهارانه باشد .

روستای آبچالکی لنگرود

آب و هوای سالم و خوش بهارانه باعث می‌شود که بسیاری از شهروندان لنگرود و شرق گیلان، تابستان‌ها نیز حضور در این روستا را به حضور در شهرها ترجیح دهند. در سال‌های اخیر به دنبال پروژه گردشگری که قرار بود از روستای آبچالکی آغاز شود. به دامنه‌های لیلاکوه برسد(که البته ناتمام باقی مانده است)، نخستین سورتمه شهر لنگرود و منطقه شرق گیلان در این منطقه احداث شده است. اما جذابیت‌های طبیعی روستای آبچالکی بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

روستای آبچالکی لنگرود

چشمه روستا

نرسیده به این روستا، چشمه آبی قرار دارد که در سال های اخیر لوله کشی شده و در فرهنگ عامه مردم، این آب از برکات فاطمه زهرا (س) است. در میانه روستا نیز زنان محلی با فروش محصولات بومی و صنایع دستی برای خود درآمد زایی می کنند.
این تپه دید بسیار خوبی نسبت به بخش کومله و لنگرود و روستاهای اطراف و باغات چای منطقه و حتی شهر شلمان و چمخاله دارد. اما گذشته از دید بسیار خوب، آب و هوا و سر سبزی این منطقه هم قابل توجه است.
ورودی این بام بلند حدود ۱ کیلومتر بعد از چهار راه کومله به طرف شهر اطاقور است . جاده این چشم انداز زیبا، از میان باغات چای گذشته و به بلندترین ارتفاع قله می رسد .

اگر چه مسافران و مهمانان این شهر اطلاعات زیادی در خصوص این منطقه دیدنی ندارند. اما جالب اینجاست که این طبیعت زیبا تقریبا دست نخورده باقی مانده است و یکی از جاذبه های مهم آن طبیعی بودن محیط میباشد .

روستای آبچالکی لنگرود

روستای آبچالکی لنگرود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس