آغاز عملیات اجرایی پروژه استیل کورد در شرکت نخ‌تایر صبا زنجان


آغاز عملیات اجرایی پروژه استیل کورد در شرکت نخ‌تایر صبا زنجان

مدیر عامل شرکت نخ تایر صبا با اشاره به اینکه پس از اجرای موفقیت آمیز تولید پارچه ایربگ برای اولین بار در کشور شرکت نخ تایر زنجان گام مهمی در راستای منویات مقام معظم رهبری و خودکفایی در تولیدات کشور برداشته است، گفت: فاز نخست کارخانه تولید «استیل کورد» در سال 1401 به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

حسین صنعان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک در حالی بیستمین سال از فعالیت خود را سپری می‌کند که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی و پارچه‌های صنعتی در منطقه خاورمیانه است. این شرکت توانسته با وجود تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در سال‌های اخیر و محیط رقابتی امروز، مسیر رشد و توسعه را در پیش بگیرد.

وی افزود: به دنبال اجرای طرح توسعه‌ای پارچه ایربگ برای اولین‌بار در کشور، اجرای طرح بزرگ و ملی تولید محصول جدید با نام تجاری استیل‌کورد همزمان با هفته دفاع‌مقدس در محل کارخانه آغاز شد. فاز اول کارخانه تولید استیل‌کورد با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. هزینه سرمایه‌گذاری فاز اول ۳۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم از مشخصات این پروژه بوده و سعی بر این است تا پایان سال‌جاری ۴۰ درصد از ظرفیت طرح به بهره‌برداری برسد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه استیل کورد در شرکت نخ‌تایر صبا زنجان

این مسئول با اشاره به تغییر تکنولوژی تولید تایر از بایاس به رادیال و به منظور هماهنگی با صنعت روز دنیا، اجرای این طرح را برای صنعت تایر بسیار ضروری و حیاتی دانست و گفت: این کارخانه نقش مهمی در تامین نیاز روزافزون صنعت تایر کشور به ماده اولیه و مهم استیل‌کورد را ایفا و نیاز تایرسازان داخلی را تامین خواهد کرد که مهم‌ترین مزیت اجرای طرح است.

صنعان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ملی، شرکت نخ‌تایر صبا تنها شرکت در خاورمیانه و همچنین از معدود شرکت‌هایی در جهان خواهد بود که محصولات متنوعی در صنعت استحکام‌دهنده‌های انواع تایر تولید می‌کند. همچنین این طرح را در استان به لحاظ دانش و تکنولوژی بالا، اشتغال‌زایی و منحصر به فرد بودن، برای استان زنجان اهمیت بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک زنجان با بیان اینکه امید است که با مساعدت مسئولان استانی، مردم زنجان در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از فاز دوم و سوم این طرح بزرگ ملی باشند، یادآور شد: در حال حاضر این شرکت پروژه‌های اجرا شده از دو سال گذشته و پروژه‌های در حال اجرایی دارد و خوشبختانه با تلاش و همت همه کارکنان در این مدت، پروژه‌های زیربنایی و مهمی مانند تولید پارچه ایربگ برای اولین‌بار در کشور به خودکفایی رسید، در این شرکت به اجرا در آمده است.

آغاز عملیات اجرایی پروژه استیل کورد در شرکت نخ‌تایر صبا زنجان

وی عنوان کرد: همچنین تولید نمک نایلون پلی‌آمید ۶۶ برای اولین‌بار در کشور و قرار گرفتن ایران در زمره ۱۰ کشور تولیدکننده این محصول استراتژیک و نیز توسعه پروژه چیفر و منجید برای تولید تسمه‌های صنعتی همگی از دستاوردهای شرکت نخ‌تایر صبا در سال‌های اخیر بوده است.

این مسئول با قدردانی از هیئت‌مدیره شرکت و سهام‌داران (شستا و صندوق بازنشستگی کشوری) در راستای تصویب پروژه‌های جاری، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها علی‌الخصوص طرح ملی استیل‌کورد باعث دوام و قوام شرکت نخ‌تایر صبا خواهد شد.

انتهای رپورتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد