آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا


آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا بسیار لذت بخش است . برخی از پلها با شکوه و عظمت خود نشان از قدرت بشر در ساخت این سازه مفید می دهند . پلهایی که واقعا ترس و وحشت را به دل بیننده بیاندازد وحتی پر دل و جرات ترین ماجراجوها را هم […]

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا بسیار لذت بخش است . برخی از پلها با شکوه و عظمت خود نشان از قدرت بشر در ساخت این سازه مفید می دهند . پلهایی که واقعا ترس و وحشت را به دل بیننده بیاندازد وحتی پر دل و جرات ترین ماجراجوها را هم دچار لرزه کند در این مطلب آورده ایم . پس اگر علاقمند هستید با ماهمراه باشید .

برای بسیاری از مردم، پل ها باعث ترس و وحشت می شوند. حتی یک فوبیا (هراس بیمارگونه) هم برای ترس از پل داریم که به «پل هراسی (نام علمی: Gephyrophobia)» شناخته می شود و از زیرشاخه های ترس از ارتفاع است. ترس از ارتفاع به خصوص برای کسانی که بر روی پل ها رانندگی می کنند یا اینکه در ساخت و ساز یا تعمیر و نگهدرای و حتی بازرسی از پل ها مشارکت دارند، دردسرساز می شود. به عقیده کارشناسان، بسیاری از مردم به این هراس مبتلا هستند. از این جهت، عبور از پل ها برای بسیاری می تواند تجربه ای مهیب باشد.

پل دیسپشن پس در ایالت واشنگتن آمریکا

«پل دیسپشن پس (Deception Pass Bridge)» یکی از ترسناک ترین پل های دنیا است که با نام خود که به معنای «گذرگاه فریب» درست مانند آن است که از دل یکی از فیلم های ترسناک بیرون آمده باشد. این پل خطرناک می تواند برای رانندگی به خصوص در روزهای مه آلود فوق العاده ترسناک باشد. چرا که مه در چنین روزهایی می تواند شعاع دید را به صفر برساند. این پل دو خط جزیره ویدبی و فیدالگو را در پارک ایالتی دیسپشن پس در ایالت واشنگتن به هم متصل می کند. شاید برای بسیاری عبور از فراز آب های خروشان کانال پیوجت ساند چندان ترسناک به نظر نرسد، ولی قطعا پیاده روی در مسیر باریک مخصوص عبور عابران پیاده می توان هر کسی را تا سرحد مرگ بترساند!

سال ساخت: ۱۹۳۵

طول: ۴۵۳ متر

عرض: ۸،۵ متر

فضای باز زیرین (ارتفاع): ۵۵ متر

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل خلیج چساپیک در ایالت مریلند آمریکا

چه باور کنید یا نه، عبور از این پل در هنگام طوفان می تواند وحشت مضاعفی را برای رانندگان به همراه داشته باشد. در واقع، مردم در حین عبور از «پل خلیج چساپیک (Chesapeake Bay Bridge)» به دیگران پول می دهند تا ماشین آنها را از روی پل عبور دهند! پل خلیج چساپیک که رسما یک پل یادبود برای ویلیام پرستون جونیور است، در سال ۱۹۵۲ ساخته شد. این پل که به حق از ترسناک ترین پل های دنیا به حساب می آید، در خلیج چساپیک در مریلند قرار دارد. این پل دو خطه بیش از ۷ متر طول و در برخی نقاط تا ۶۰ متر نیز ارتفاع دارد.

موقعیت پل خلیج چساپیک باعث شده در مقابل طوفان های شدید فوق العاده آسیب پذیر باشد. در شرایط آب و هوایی بد رانندگان در وسط پل شعاع دید محدودی دارند و نمی توانند به درستی مسیر را ببینند. همین نیز باعث هجوم ناگهانی وحشت در رانندگان می شود. اداره حمل و نقل مریلند نیز برای حل این مشکل از شرکت های خصوصی درخواست کرده با دریافت هزینه ای رانندگان را از روی پل عبور دهند. به این ترتیب، رانندگان در واشنگتن و بالتیمور با استفاده از این خدمات می توانند طی شب های تاریک و طوفانی، سفرهای آرام و بدون وحشتی را پشت سر بگذارند.

سال ساخت: ۱۹۵۲

طول: ۷ کیلومتر

عرض: ۸،۵ متر

فضای باز زیرین (ارتفاع): ۵۶،۷ متر

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل کنفدراسیون در کانادا؛ عبور از روی آب های یخ زده

تصور کنید قرار است از روی پلی عبور کنید که زیر آن تا چشم کار می کند پوشیده از یخ و برف است. این یک تجربه کابوس وار ممکن است برای بسیاری از رانندگان چندان دلچسب نباشد. با این حال، این وضعیت در پنج ماه از سال بر روی «پل کنفدراسیون (Confederation Bridge)» که جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک را به هم وصل می کند حاکم است. از شروع به کار پل منحنی شکل کنفدراسیون که از ترسناک ترین پل های دنیا است، بیش از دو دهه می گذرد و همچنان نیز طولانی ترین گذرگاه جهان بر روی آب های یخ زده است.

پل کنفدراسیون از شگفتی های معماری و مهندسی است. چرا که این پل طوری طراحی شده تا بتواند در برابر جریان پرقدرت یخ که دائما به آن برخورد می کند کاملا مقاوم باشد. در ساخت پل کنفدراسیون از سپرهای نوک تیز در پایه ها استفاده شده که قادر به شکستن یخ هستند و به این ترتیب از آسیب رسیدن به پایه های پل جلوگیری می شود.

کارشناسان معتقدند این نوآوری به پل این امکان را داده تا عمر آن به بیش از ۱۰۰ افزایش یابد. هر چند پل کنفدراسیون می تواند در برابر یخ ایستادگی کند، ولی در حین وقوع طوفان های باد عبور از این پل فوق العاده ترسناک است. به همین جهت، در حین وزش بادهای شدید از عبور وسایل نقلیه ممانعت می شود. وب سایت پل کنفدراسیون نیز هر ۶ دقیقه یک بار توصیه های خود درباره باد به روز رسانی می کند.

سال ساخت: ۱۹۹۷

طول: ۱۲،۹ کیلومتر

عرض: ۱۱ متر

فضای باز زیرین (ارتفاع): ۶۰ متر

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل سون مایل درایالت فلوریدا آمریکا؛ لوکیشن فیلم های مشهور سینما

عبور از این پل هنگام طوفان های مخوفی گرمسیری می تواند تجربه ای دلهره آور باشد. «پل سون مایل (Seven Mile Bridge)» با عرض ۱۲ متری، دو جزیره کوچک منطقه را به هم متصل می کند. این بزرگراه دو خطه که تنها ۲۰ متر از سطح آب ارتفاع دارد، به ظاهر پل ساده ای است که چندان ترسناک به نظر نمی آید. با این حال موقعیت آن باعث می شود که در برابر آب و هوای گرمسیری شدیدا آسیب پذیر باشد.

پل سون مایل دومین پلی است که با همین نام در همین محل ساخته شده است. پل اول سون مایل که استحکام کمتری داشت، مدت هاست از رده خارج شده است. پل سابق دارای قابلیت چرخشی برای عبور قایق ها بود. با این حال، پل سون مایل جدید مقاوم فوق العاده بالایی در برابر طوفان دارد. گرچه این پل هم علیرغم استحکام بالای خود در هنگام وقوع طوفان های شدید بسته می شود.

جالب است بدانید که پل سون مایل سابق و فعلی هر دو از لوکشین های مورد استفاده در فیلم های اکشن و دلهره آور زیادی همچون «مجوز برای کشتن (۱۹۸۹)» از سری فیلم های جیمز باند، «دروغ ‌های حقیقی (۱۹۹۴)» با حضور آرنولد شوارتزنگر، «عمارت متروکه (۲۰۰۳)»، «۲ سریع و ۲ خشمگین (۲۰۰۳)» و «ماموریت غیرممکن ۳ (۲۰۰۶)» بوده اند.
سال ساخت: ۱۹۸۲
طول: ۱۰،۸ کیلومتر
عرض: ۱۲ متر
فضای باز زیرین (ارتفاع): ۲۰ متر

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل مکیناک در ایالت میشیگان؛ کابوس رانندگان آمریکایی

تصور کنید عبور از پلی آنقدر ترسناک است که رانندگان با رسیدن به نزدیکی پل با وحشت ترمز می کنند. «پل مکیناک (Mackinac Bridge)» که شبه جزیره بالا و پایین میشیگان را به هم متصل می کند، یکی از خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های جهان است که واقعا عبور از آن کابوس هر راننده ای است. این پل که از شروع به کار آن بیش از ۶ دهه می گذرد، بیش از ۸ کیلومتر طول و نزدیک به ۳۰ متر از سطح آب های از تنگه مکیناک ارتفاع دارد.

سرعت باد بر روی پل اغلب از ۴۸ کیلومتر در ساعت عبور می کند. عرشه مرکزی پل طوری طراحی شده تا با قابلیت حرکت نوسانی تا ۱۰ متر با بادهای شدید تطبیق پیدا کند. کارکنان پل مکیناک نیز وسایل نقلیه رانندگان وحشت زده را به رایگان از پل عبور می دهند. وب سایت پل مکیناک هم همواره هشدارهایی را در مورد شرایط جوی و سرعت باد به رانندگان اعلام می کند تا در هنگام عبور از روی پل با مشکلی مواجه نشوند.

سال ساخت: ۱۹۵۷

طول: ۸ کیلومتر

عرض: ۲۰،۹

فضای باز زیرین (ارتفاع): ۴۷ متر

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل سیدو در کشور چین؛ مرتفع ترین پل دنیا از جنس موشک

پل سیدو در استان هوبئی چین، نه تنها یکی از ترسناک ترین پل های دنیا است، بلکه همچنان رکورد بلندترین پل دنیا را نیز در اختیار دارد. این پل واقعا با ارتفاع حیرت انگیز خود می تواند هر کسی حتی آنهایی که ترس از ارتفاع ندارند را هم به سرگیجه بیاندازد. پل رودخانه ای سیدو که یک پل معلق است در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. این پل معلق ۱۲۰۰ متری بیش از ۴۹۶ متر از سطح آب رودخانه سیدو ارتفاع دارد.

ارتفاع پل سیدو به حدی است که می توان به راحتی ساختمان امپایر استیت (که برج ۱۰۲ طبقه ای است و بیش از ۴۰ سال بلندترین آسمان خراش جهان به حساب می آمد) را از زیر آن رد کرد. جالب است برای وصل کردن دو طرف پل از موشک استفاده شد که در نوع خود بی سابقه بود و پل سیدو همچنان تنها پلی در جهان است که در ساخت آن از موشک استفاده شده است.

سال ساخت: ۲۰۰۹

طول: ۱،۲ کیلومتر

عرض: ۲۴،۵ متر

فضای باز زیرین (ارتفاع): ۴۹۶ متر

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل ولگوگراد در روسیه

یک لحظه تصور کنید با وسیله نقلیه خود از روی پلی عبور می کنید و ناگهان خودروهایی را می بینید که با موج برداشتن سطح پل از گوشه ای به گوشه دیگر پرت می شوند. این اتفاق نه در یک فیلم سینمایی بلکه در واقعیت بر روی پل ولگوگراد بر روی رودخانه ولگا به وقوع پیوسته است. تنها یک سال پس از بازگشایی پل ولگوگراد در ماه مه ۲۰۱۰ بود که طوفان مخوبی باعث پیچ و تاب خوردن مسیر عبور خودروها شد. این اتفاق هولناک باعث تعطیلی چند ماهه پل شد و حتی برخی این اتفاق را با فروپاشی «پل باریک تاکوما» در واشنگتن در سال ۱۹۴۰ مقایسه کردند.

حتما بخوانید ۸ اصول و نحوه بستن چمدان برای مهاجرت که باید بدانید
فروپاشی پل باریک تاکوما که تنها چند ماه پس از ساخت آن اتفاق افتاد، یکی از مهیب ترین سوانح پل های معلق در جهان است که توجه بسیاری از مهندسان، ریاضیدانان و فیزیکدانان را به خود جلب کرد. پس اتفاقی که در سال ۲۰۱۰ در پل ولگوگراد رخ داد، اقداماتی برای رفع این مشکل انجام گرفت. با این وجود، همچنان در شرایط جوی بد عبور از پل می تواند خاطرات ترسناکی را برای رانندگان زنده کند!

سال ساخت: ۲۰۰۹

طول: ۱،۲ کیلومتر

عرض: ۳۲ متر عرض

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل مالبری در ایالت تنسی آمریکا

عبور از «پل مالبری (Mulberry Bridge)» در ایالت تنسی به حدی خطرناک است که رانندگانی که باید برای رسیدن به محل کار یا زندگی خود از این پل عبور کنند، باید ریسک را قبول کرده و از مسئولان مربوطه مجوز عبور دریافت کنند! پل تاریخی مالبری، پل فوق العاده زیبایی در شهرستان لینکلن در تنسی است که همچنان پس از ۱۲۰ سال،‌ پابرجاست. این پل ۴۳ متر طول دارد و در جاده کوآرتر در سال ۱۹۰۱ ساخته شد. با این حال، ایمنی این پل به قدری پایین بود که در نهایت تصمیم گرفته شده برای استفاده عموم مردم بسته بماند.

پل مالبری، تنسی

سال ساخت: ۱۹۰۱

طول: ۴۳ متر طول

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل میان ‌گذر دریاچه پونچاترین در ایالت لوئیزیانا آمریکا؛ خشکی پیدا نیست

به نظر شما، چه چیزی باعث می شود این پل از ترسناک ترین پل های جهان واقعا رانندگان را به وحشت بیاندازد؟ باید بگوییم وقتی رانندگان در وسط پل رانندگی می کنند، دیگر قادر به دیدن خشکی نیستند. «پل میان ‌گذر دریاچه پونچاترین (Lake Ponchartrain Causeway Bridge)» یک پل ۳۸ کیلومتری است که نیواورلئان را به مندویل، لوئیزیانا متصل می کند. بر روی پل چنان جو وحشت آوری حاکم است که ماموران پلیس مجبور می شوند گاهی وارد عمل شوند و رانندگان وحشت زده ای که در هنگام عبور از پل دچار حملات وحشت شده اند را نجات دهند.

این پل بیش از ۶۰ سال است که مشغول به کار است و جالب است بدانید تنها ۴،۵ متر از آب دریاچه ارتفاع دارد. این پل هنوز طولانی ترین پل روی آب جهان است. همین طولانی بودن پل میان ‌گذر دریاچه پونچاترین این حس را به رانندگان می دهد که هیچ وقت قرار نیست به خشکی برسند! این حس ترس به خصوص در رزوهای مه آلود به اوج خود می رسد. معمولا به رانندگی که قصد عبور بر روی پل میان ‌گذر دریاچه پونچاترین را دارند توصیه می شود، تا جای ممکن فاصله مناسب با وسیله نقلیه جلوی خود را حفظ کرده و چراغ های عقب خودروهای جلوی خود را زیر نظر داشته باشند.

سال ساخت: ۱۹۵۶

طول: ۳۸،۴ کیلومتر

فضای باز زیرین (ارتفاع): ۴،۵ متر

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل لیکی کریک در ایالت ایلینوی؛ پل ارواح

«پل لیکی کریک (Lakey’s Creek Bridge)» برخلاف پل های دیگری که امروز در فهرست ترسناک ترین پل های دنیا معرفی کردیم، ظاهر چندان ترسناکی ندارد. این پل که گذرگاه محلی در نزدیکی شهرستان مک لینزبورو در ایالت ایلینوی است، به دلیل وجود روح شهرت دارد. روحی که از آن صحبت می کنیم متعلق به یکی از اهالی خوشنام منطقه است. این شخص که لیکی نام داشت، سال ها قبل در نزدیکی نهری که پل از آن عبور می کرد کلبه ای ساخت. لیکی آنقدر آدم خوش اخلاق و دوست داشتنی بود که اغلب به همسایگانش سر می زد. همه هم او را دوست داشتند تا اینکه روزی مسافری با جسد بدون سر لیکی مواجه شد. ظاهر کسی او را با تبری که در نزدیکی جنازه اش پیدا شد، کشته بود. قاتل لیکی هیچ وقت مشخص نشد.

ولی از آن زمان تا به حال، یعنی از همان عصری که جنازه لیکی به خاک سپرده شد، مردم در نزدیکی پل با سوارکار بدون سر مواجه شده اند. این روح به خصوص در شب ها در نزدیکی میانه های نهر ناگهان ناپدید می شد. همین تجربه در سال های اخیر باعث شده تا پای بسیاری از محققان ماوراءالطبیعه و مسائل فراواقعی به منطقه باز شود.

آشنایی با خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان