دارایی و بدهی سیستم بانکی در مرداد 1400 چقدر بود؟


دارایی و بدهی سیستم بانکی در مرداد 1400 چقدر بود؟

تهران- ایرنا- بررسی جداول گزیده‌های آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد که در مردادماه دارایی و بدهی سیستم بانکی برابر 8هزار و 870 هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، بانک مرکزی در گزارش خود از گزیده آمارهای اقتصادی تا پایان مردادماه، خلاصه وضعیت میزان دارایی و بدهی سیستم بانکی در این دوره را نیز منتشر کرد.

براساس جدول آماری منتشر شده میزان دارایی و بدهی سیستم بانکی در مردادماه ۸هزار و ۸۷۰ هزار میلیارد تومان بود. میزان دارایی خارجی بانک‌ها در این دوره ۲هزار و ۳۰ هزار میلیارد تومان و میزان بدهی بخش دولتی ۶۵۵ هزار میلیارد تومان بود.

بدهی بخش غیردولتی به سیستم بانکی در مرداد ماه نیز برابر با ۲هزار و ۷۵۹ هزار میلیارد تومان گزارش شد.

دارایی‌های سیستم بانکی در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱.۷ درصد و در مقایسه با اسفندماه ۹۹ نیز ۲۹.۸ درصد رشد داشت.

بدهی سیستم بانکی شامل نقدینگی، وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی، حساب سرمایه و بخش‌های دیگر است.

بدهی سیستم بانکی در بخش نقدینگی برابر با ۳هزار و ۹۲۱ هزار میلیارد تومان است که ۷۸۱ میلیارد تومان آن پول و ۳هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان شبه پول است.

وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی بخش دیگری از بدهی سیستم بانک به حساب می‌آید که براساس جداول آماری بانک مرکزی میزان در مردادماه برابر ۲۱۲ هزار میلیارد تومان است. میزان وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی نزد سیستم بانکی در مرداد امسال در مقایسه با مرداد سال گذشته ۳۳.۴ درصد رشد داشته است.

دارایی و بدهی سیستم بانکی در مرداد 1400 چقدر بود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در