اطلاعات دارویی/ پماد ترانگزامیک اسید؛ داروی جوش و لک صورت


اطلاعات دارویی/ پماد ترانگزامیک اسید؛ داروی  جوش و لک صورت

به گزارش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/)، ترانگزامیک اسید که یک مشتق مصنوعی از آمینو اسید لیزین است، توسط جادوگران مراقبت از پوست در SkinCeuticals که به عنوان یک ماده قوی که...

به گزارش بهداشت نیوز، ترانگزامیک اسید که یک مشتق مصنوعی از آمینو اسید لیزین است، توسط جادوگران مراقبت از پوست در SkinCeuticals که به عنوان یک ماده قوی که به دلیل توانایی آن در روشن کردن رنگ پوست و بهبود ظاهر تغییر رنگ شناخته شده است توصیف می شود.

نوع ماده تشکیل دهنده:اسید

مزایای اصلی

تغییر رنگ میدهد، پوست را روشن می کند، باعث کاهش جای زخم های آکنه می شود.
چه کسی باید از آن استفاده کند

به طور کلی، ترانگزامیک اسید برای هر نوع پوستی بی خطر است. کسانی که پوست یا اگزمای فوق العاده حساسی را دارند، فقط برای ایمن بودن باید قبل از استفاده آن را از داخل مچ دست خود آزمایش کنند.

چند بار می توانید از آن استفاده کنید

در حالت ایده آل، ترنسید دو بار در روز استفاده می شود، اما برخی پیشنهاد می کنند که با یک بار مصرف در روز شروع کنید تا ببینید که واکنش آن با پوست شما چگونه است.

با این ها به خوبی کنار میاید و موثر تر است: ویتامین سی، SPF، اسید هیالورونیک، رتینول.
با این مواد آن را استفاده نکنید: چندین اسید مختلف.

فواید ترانگزامیک اسید (ترنسید) برای پوست و لک صورت

ترانگزامیک اسید که در لیست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی ذکر شده است، در اصل برای کاهش از دست دادن خون در بیماران مبتلا به منوراژی و در طی جراحی قلب باز استفاده می شد. با این حال، در سال 1979، پزشکان به طور تصادفی متوجه شدند که بیمارانی که تحت درمان با ترانگزامیک اسید بودند، شاهد بهبود قابل توجهی در تغییر رنگ پوست خود شدند. بعلاوه، برخلاف برخی از اسیدها که به تنهایی عمل می کنند، این اسید به زیبایی با سایر ناجیان روشن کننده و ترمیم کننده پوست مانند ویتامین C و SPF مورد علاقه شما (که به شما در جلوگیری از آسیب و تغییر رنگ ناشی از آن کمک می کند) جفت می شود.

هشدار روی برند

عوامل و عناصر روزمره- از جمله قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش ، داروهای تجویز شده و برخی از درمان های حرفه ای- با فعال سازی واسطه های التهابی در داخل پوست می توانند روند تغییر رنگ پوست را تحریک کنند. این نتیجه یک واکنش زنجیره ای است که باعث می شود پوست ملانین (رنگدانه طبیعی است که به پوست رنگ می بخشد) تولید کند. هدف از ملانین محافظت است، پس اگر بیش از حد تولید شود، می تواند رسوباتی را در پوست ایجاد کند که به صورت لکه های تیره، لکه های جدا شده یا ظاهر کلی تیره تر صورت ظاهر شود.

عوارض ترانگزامیک اسید برای لک صورت

اگرچه ترانگزامیک اسید برای اکثر انواع پوست بی خطر است، اما همیشه مهم است که قبل از استفاده از یک ماده جدید در برنامه مراقبت از پوست خود، با یک متخصص پوست مشورت کنید. به گفته رابینسون، ترانگزامیک اسید با بسیاری دیگر از مواد مراقبت از پوست سازگار است. او هشدار می دهد که این اسید می تواند برای کسانی که پوست بسیار حساس دارند تحریک کننده باشد.

گری پیشنهاد می کند که ترکیبات احتمالی تحریک کننده، مانند اسیدها را یک بار اضافه کنید. شروع به استفاده بیش از حد زیاد محصولات جدید به یک باره می تواند بیشتر از فایده به شما آسیب برساند، پوست شما را غرق در خود کرده و باعث قرمزی یا پوسته پوسته شدن پوست شما شود.

نحوه مصرف ترانگزامیک اسید برای پوست

از آنجا که ترانگزامیک اسید به خودی خود ملایم است، پس می توانید آن را با سایر ترکیبات مراقبت از پوست ترکیب کنید تا از مزایای آن استفاده کنید. کریستینا می گوید: من دوست دارم این را با یک رتینول ترکیب کنم، دوست دارم آن را با یک لایه بردار شیمیایی که قطعاً یک ماده افزودنی خوب برای درمان ملاسما است ترکیب کنم، اما این به تنهایی کافی نیست. ترکیب آن با ویتامین C یا کوجیک اسید، قدرت روشن کنندگی آن را به حداکثر می رساند.

بهترین روش استفاده از ترانگزامیک اسید چیست؟

گری می گوید: من فکر می کنم بهترین وسیله نقلیه وسیله ای است که توسط یک تولید کننده خوب فرموله شده باشد.او ادامه می دهد: "من عاشق استفاده از اسیدها در سرم هستم. در اصل، هر آنچه که با پوست شما بیشتر سازگار باشد، بهترین ماده است. فقط به یاد داشته باشید که همیشه باید به دنبال یک مرطوب کننده، مناسب باشید.

منبع: سلام دنیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403