واکنش فلسطین به تصمیم نهادهای صهیونیستی و آمریکایی برای برپایی مراسم در قبرستان«مأمن الله» در قدس


واکنش فلسطین به تصمیم نهادهای صهیونیستی و آمریکایی برای برپایی مراسم در قبرستان«مأمن الله» در قدس

وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد: ما تصمیم نهادهای صهیونیستی- آمریکایی برای برپایی مراسم یهودی در قبرستان «مأمن الله» در قدس اشغالی را نمی پذیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دنیا الوطن، وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: نهادهای صهیونیستی- آمریکایی قصد دارد تا مراسم یهودی را روز دوشنبه در قسمتی از قبرستان «مأمن الله» در شهر قدس اشغالی برگزار کنند. در این قبرستان از بیش از هزار سال پیش اجساد مسیحیان و مسلمانان خاک شده است.

این قبرستان به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از جنگ اشغالگران علیه قدس و مقدسات آن و ساکنان آن بوده است. شهر قدس در چارچوب اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر ویژگی های تمدنی و هویتی عربی فلسطینی آن قرار دارد.

در این بیانیه که امروز منتشر شده است، آمده است: تعدادی از مسئولان ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و در راس آن دیوید فریدمن، سفیر پیشین آمریکا و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی این مراسم شوم را ترتیب داده اند. این اقدام نقض حقوق سیاسی و تاریخی و فرهنگی فلسطینی از سال 1948 میلادی توسط مقامات صهیونیستی به شمار می آید و ادامه محو آثار تاریخی از خاطره ها با نبش قبرها و ساخت پارک های تفریحی بر فراز آن است.

این وزارتخانه اعلام کرد: برپایی موزه مدارا متعلق به موسسه آمریکایی صهیونیستی«سیمون ویزنتال» در بخشی از فضای این قبرستان از سال 2010 میلادی با همکاری مقامات صهیونیستی انجام شد. با وجود اینکه دهها نفر از ساکنان قدس در دادگاه های محلی و با ارایه درخواست نامه به شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان یونسکو به این اقدام اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام تعرض به قبرستان تاریخی اسلامی است و نقض آشکار قوانین و منشورهای بین المللی به شمار می آید.

این وزارتخانه از کاخ سفید خواست تا در این مراسم شنیع که با سیاست آمریکا درباره آینده شهر قدس تناقض دارد، شرکت نکند.

براساس این بیانیه، هیچ کس حق ندارد به سرزمین فلسطین و ساکنان آن تعرض کند. همچنین کسی حق ندارد حرمت مقدسات مسیحی و اسلامی در آن را نقض کند.

این وزارتخانه از سازمان های بین المللی خواست تا چنین نقض مداوم حقوق سیاسی، فرهنگی، تاریخی، قانونی و مذهبی فلسطین در قدس شریف را محکوم کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است