روزانه 40 هزار مرسوله پستی در آذربایجان شرقی جا به جا می‌شود


روزانه 40 هزار مرسوله پستی در آذربایجان شرقی جا به جا می‌شود

تبریز- ایرنا- مدیرکل پست آذربایجان شرقی گفت: روزانه 40 هزار مرسوله پستی داخلی و خارجی توسط 210 نامه رسان این استان در 6 ماهه اول امسال جا به جا شده است و در واقع با 25درصد جمعیت استان در ارتباط هستیم.

محمد پوربزرگ روز شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست، اظهار کرد: بیشترین مبادلات خارجی پست آذربایجان شرقی در مدت یاد شده به ترتیب با کشورهای آلمان، استرالیا، انگلیس و کانادا بوده است.

وی افزود: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با ۱۹۲ کشور جهان مبادلات پستی دارد و آذربایجان شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست و می تواند این مبادلات را انجام دهد.

پوربزرگ ادامه داد: روزانه توسط ۱۰۷خط مبادله از یکهزار و ۲۰۰ نقطه خدمات پستی ارایه و مرسولات ارسال می شود و بر این اساس ۲هزار نفر در پست آذربایجان شرقی خدمات ارایه می دهند.

وی با اشاره به اینکه پست آذربایجان شرقی در شاخص های توسعه و کیفیت رتبه های اول کشور را کسب کرده است، گفت: ۹۷.۵درصد توزیع موفق مرسولات را در ۲سال گذشته داشتیم و ۲.۵درصد باقی مانده مرسولات به علت اشتباه نوشته شدن آدرس ها یا نقل مکان کردن صاحب نامه برگشتی بوده است.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه شاخص درآمدی این اداره کل در استان ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: در تجارت الکترونیک ۴۰درصد افزایش داشتیم و با ۷۰۰ فروشگاه در این خصوص قرارداد مستقیم داریم.

پوربزرگ با اشاره به اینکه در دوران کرونا یک روز تعطیل نداشتیم، گفت: ۴۰درصد همکاران پست مبتلا به کرونا شدند.

وی با اعلام اینکه به طور متوسط هر نامه رسان ۱۵۰ مرسوله را روزانه توزیع می کند، از مسوولان خواست تا طرح سختی کار همکاران نامه رسان را پی گیری کنند تا در مجلس معطل نماند و مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد.

وی همچنین از توسعه نخستین موزه تمبر ایران در تبریز خبر داد و افزود: این موزه در خرداد ماه امسال در خانه تاریخی مجتهدی ها افتتاح شده و آثار تمبری مربوط به پهلوی اول، پهلوی دوم و قاجار به مجموعه موجود اضافه می شود در ضمن دوره های تمبرشناسی نیز در این مکان برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد