محمد بن سلمان؛ اینبار قهرمان سریال «بازی مرکب»


محمد بن سلمان؛ اینبار قهرمان سریال «بازی مرکب»

«بازی مرکب» که به خانه‌های صد‌ها میلیون و میلیارد‌ها بیننده در سراسر جهان نفوذ کرده، در پس داستان پیچیده آن واقعیتی سهمگین درباره زندگی مردم کره جنوبی و شاید جهان نهفته است و روایتی از فرآیند فروپاشی کاپیتالیسم در کره جنوبی است.

یک موسسه بین‌المللی ولیعهد سعودی را به دلیل تداوم سرکوب و استبداد در عربستان؛ قهرمان "بازی مرکب" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سعودی لیکس، موسسه بین‌المللی "Freedom First" با اشاره به فیلم مشهور کره‌ای "بازی مرکب" که روایتی از فرآیند فروپاشی کاپیتالیسم در کره جنوبی است به تمسخر نسبت به عملکرد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی می‌پردازد.

این موسسه کاریکاتوری را طراحی کرده و در آن محمد بن سلمان را به دلیل تداوم سرکوب و استبداد در عربستان مانند یکی از قهرمانان "بازی مرکب" به تصوی کشیده و درباره آن نوشته است: بازی تنها یک قاعده دارد؛ حرف بزن و سپس حذف خواهی شد.

طبق نوشته سعودی لیکس، شاخص‌های بین‌المللی حاکی از آن است که عربستان از نظر آزادی و دموکراسی در موقعیت شرم آور و بدی در جهان قرار دارد و شدت ظلم و استبداد این کشور را برجسته کرده است.

در همین راستا، سازمان مطالعات " Freedom House" آمریکا اعلام کرد که عربستان سعودی در صدر فهرست بدترین کشور‌ها از نظر آزادی‌های سیاسی در سراسر جهان قرار گرفت.

پیش از این نیز، سازمان استاندارد حقوق بشر فاش کرده بود که عربستان از نظر حقوق بشر در جهان به عنوان یکی از "ناامن ترین" کشور‌ها طبقه بندی می‌شود.

طبق این گزارش، عربستان از نظر امنیت عمومی نمره ۲.۴ را از ۱۰ به خود اختصاص داده است و از این نظر از میان ۳۶ کشور که اطلاعاتی کاملی از آن‌ها در دست است، پس از مکزیک بدترین کشور از نظر امنیت عمومی به شمار می‌رود.

سعودی لیکس در ادامه نوشت که این آمار در نتیجه سابقه بد در زمینه شکنجه، اعدام، قتل‌های غیر قانونی، بازداشت و ربودن خودسرانه افراد رقم خورده است.

«بازی مرکب» که به خانه‌های صد‌ها میلیون و میلیارد‌ها بیننده در سراسر جهان نفوذ کرده، در پس داستان پیچیده آن واقعیتی سهمگین درباره زندگی مردم کره جنوبی و شاید جهان نهفته است و روایتی از فرآیند فروپاشی کاپیتالیسم در کره جنوبی است.

بر اساس آنچه در "بازی مرکب" به تصویر درآمده، افزایش ناگهانی قیمت‌ها و سرمایه‌گذاری نامناسب می‌تواند یک نفر یا یک خانواده را به جایی برساند که فقط برای گذران زندگی و زنده ماندن به وام‌گیرندگان و قسط دهندگان حرفه‌ای تبدیل شوند.

سریال «بازی مرکب» که در اواسط سپتامبر عرضه شد درباره گروهی از افراد بدهکار و با مشکلات مالی و تجربیات متفاوت از زندگی است که در مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه مرگبار برای یک جایزه نزدیک به ۴۰ میلیون دلاری می‌کنند و این جایزه تنها یک برنده خواهد داشت و بازندگان کشته می‌شوند. «بازی مرکب» که به محبوب‌ترین سریال تاریخ فعالیت سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس تبدیل شده در ۹۰ کشور در صدر پربازدیدترین سریال‌ها قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !