کشتی گیران شیرازی راهی دور پایانی رقابت های جهانی نروژ شدند


کشتی گیران شیرازی راهی دور پایانی رقابت های جهانی نروژ شدند

شیراز-ایرنا- میثم دلخانی و محمد رضا گرایی کشتی گیران شیرازی شرکت کننده در پیکار های جهانی 2021 نروژ با برتری برابر حریفان با اقتدار به فینال راه یافتند.

به گزارش ایرنا ،میثم دلخانی که در وزن ۶۳ کیلوگرم به روی تشک رفت، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را با اقتدار مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

این کشتی گیر جوان شیرازی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین رفت و به نتیجه سه بر سه دست یافت و با توجه به اینکه آخرین امتیاز دلخانی گرفته بود این کشتی را هم به سود خود تمام کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

اوج کشتی دلخانی، سالتو بارانداز

اما دلخانی که عزم خود را جزم کرده بود تا به فینال راه یابد در مرحله نیمه نهایی به دیدار طاله ممدوف از جمهوری آذربایجان رفت و کشتی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت.

دلخانی برابر حریفش با اجرای ۲ فن سالتو بار انداز و یک خاک در کمتر یک دقیقه دست به کار بزرگی زد و طاله ممدوف آذربایجانی را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و برای نشان طلا خط و نشان کشید.

این کشتی گیر شیرازی یکشنبه ۱۸ مهرماه برای کسب نشان ارزشمند طلای جهان به مصاف لِری آبولادزه دارنده نشان برنز اروپا از گرجستان می رود.

قهرمان المپیک هم فینالیست شد

کشتی گیران شیرازی راهی دور پایانی رقابت های جهانی نروژ شدند محمد رضا گرایی در مصاف با کشتی گیر ژاپنی در مسابقات کشتی فرنگی نروژ

اما محمد رضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک نیز با دلاوری دروزن ۶۷ کیلو گرم از سد حریفان گذشت تا با کسب مدال طلا جهانی افتخارات خود را تکمیل کند.

ضربه فنی ، سالتو بارانداز

محمدرضا در این پیکارها پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در حالی که ۶ بر یک از تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود با ضربه فنی و با نتیجه ۶ بر پنج مقابل یامادا به برتری رسید به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

قهرمان المپیک در مرحله یک چهارم نهایی ابتدا، حسرت جعفر اف ازجمهوری آذربایجان را در خاک با اجرای ۲ سالتو بارانداز و در فاصله ۲ دقیقه کشتی این مبارزه را با نتیجه ۱۰ بر صفر بُرد و به نیمه نهایی صعود کرد.

گرایی در نیمه نهایی به مصاف راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان رفت، همان کشتی گیری که در نیمه‌نهایی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به شکست او شده بود.

هنرنمایی گرایی،

اما محمد رضا گرایی برابر حریف گرجستانی در حالی که آنها سعی داشتند با حاشیه کشتی را به سود خود تمام کنند در وقت نخست با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد اما این پایان کار برای قهرمان المپیک نبود و در وقت دوم بسیار زیبا و هوشیارانه کشتی گرفت.

در وقت دوم نیز حریف گرجی که برای انتقام شکست المپیک انگیزه زیادی داشت اختلاف خود با گرایی به پنج رساند اما کشتی گیر دلاور شیرازی بار دیگر غیرت خود را نشان داد و در حالی که همه فکر می کردند کار گرایی تمام شده است، به حریفش حمله کرد و کشتی را به تساوی ۶ بر ۶ رساند اما مربی کشتی گیر گرجستانی تقاضای چلنج کرد تا فیلم کشتی مورد بازبینی قرار گیرد.

پس از بررسی صحنه مورد اعتراض حریف گرجی، هیات داوران ضمن رد کردن اعتراض راماز زودنیدزه یک امتیاز دیگر به گرایی دادند تا کشتی گیر شیرازی دستش به عنوان فرد پیروز بالا رود و راهی فینال وزن ۶۷ کیلو گرم شود.

گرایی یکشنبه ۱۸ مهرماه برای کسب مدال طلا به مصاف نظیر عبدالله‌یف از روسیه می رود.

همچنین شامگاه جمعه ۱۶ مهرماه، محمد علی گرایی برادر بزرگتر محمد رضا در دیدار رده بندی توماس لوای مجاری را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و به سومین مدال طلای جهانی دست یافت ، و محمد رضا مختاری دیگر کشتی گیر جوان شیرازی در این رقابت با وجود اینکه کشتی بسیار خوبی گرفته بود اما در نهایت به مقام پنجمی جهان بسنده کرد .

استان فارس با چهار کشتی گیر بیشترین سهمیه در مسابقات جهانی نروژه دارد

محمد رضا مختاری ، میثم دلخانی ، محمد رضا و محمد علی گرایی چهار کشتی گیر شرکت کننده از فارس در مسابقات جهانی نروژ هستند.

سجاد عباس‌پور، مهرداد مردانی، میثم دلخانی،محمدرضا گرایی، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی، پژمان پشتام و رامین طاهری نفرات ۱۰ وزن تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی تشکیل می دهند.
محمد بنا به عنوان سرمربی، بهروز حضرتی‌پور، رسول جزینی، لقمان رضایی، عادل بالی‌تبار، رحیم گیوی از شیراز به عنوان مربیان تیم ایران را همراهی می‌کنند.

این رقابت ها پانزدهم مهرماه آغاز و ۱۸ همین ماه با تعیین تیم های برتر جهان در نروژ پایان می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی