شیخ نعیم قاسم: تشکیل دولت لبنان از دستاوردهای مقاومت بود


شیخ نعیم قاسم: تشکیل دولت لبنان از دستاوردهای مقاومت بود

معاون دبیرکل حزب الله ضمن اشاره به اینکه تشکیل دولت و شکست محاصره آمریکا ضد لبنان از دستاوردهای مقاومت بود بر لزوم برقراری روابط با سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله در دیدار با انجمن علمای مسلمان با تأکید بر حق مقاومت در استفاده از همه ابزارهای مشروع برای حمایت از دولت و ملت لبنان و مقابله با محاصره آمریکا اظهار داشت که حزب الله هرگز دیکته‌های هیچ طرفی را نمی‌پذیرد؛ زیرا هدف حزب‌الله آزادی و استقلال است.
وی در ادامه اظهار داشت، ما نمی پذیریم که کسی به ما تجاوز کند و این تجاوز را بدون پاسخ بگذاریم و ما تنها قدرتمند بودن و آماده بودن در همه زمینه‌ها را قبول داریم و هرگز تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه را نپذیرفته و به مقاومت در برابر اشغالگری ادامه خواهیم داد.

تشکیل دولت یک دستاورد برای لبنان و مقاومت بود

معاون دبیرکل حزب الله گفت، تشکیل دولت هر چند که دیر انجام شد اما یک دستاورد برای لبنان و مقاومت بود و دیدیم که برای اولین بار به شکل آشکار محاصره ایالات متحده ضد لبنان به لطف موضع ثابت و شجاعانه حزب‌الله و همه حامیان استقلال و مقاومت لبنان با اقدام تاریخی که منجر به واردات سوخت از ایران به لبنان شد، شکسته شد و آمریکا مجبور شد برای مقابله با این روند در تغییر برخی برنامه‌های خود شتابزده عمل کند.
وی افزود، آمریکا به دور از اخلاق و انسانیت عمل می‌کند و در این زمینه تنها کافی است از خود آمریکایی‌ها بشنوید که درباره منافع‌شان در لبنان صحبت می‌کنند. این به معنای آن است که آنها در راستای حق و عدالت کار نمی‌کنند حتی اگر به قیمت کشته شدن زنان و کودکان و سالمندان تمام شود. ما این مسئله را در افغانستان، سوریه، عراق، یمن و سایر مناطق دیدیم.
شیخ نعیم قاسم افزود، ما برای تشکیل دولت خوشحال هستیم و این دولت می‌تواند در دو مسیر اصلی یعنی مسیر نجات و اصلاحات و فراهم کردن شرایط جهت برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر گام بردارد و هیچ تناقضی بین این دو روش وجود ندارد.

حزب‌الله مشتاق برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر است

این مقام حزب الله تصریح کرد، حتی اگر دستاوردهای احتمالی ما در زمینه اصلاحات کم باشد باز هم باید با همه توان خود جهت کاهش مشکلات و درد و رنج مردم تلاش کنیم. حزب‌الله مشتاق برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر است و ما می خواهیم مردم انتخاب کنند که می‌خواهند نماینده آنها چه کسانی باشند. هر کس که گمان می‌کند انتخابات برای ما یک چالش و مشکل است نتایج آن در آینده نشان خواهد داد این انتخابات در واقع برای آنها مشکل است.

برای ازسرگیری روابط با سوریه اقدام می‌کنیم

وی درباره روابط با سوریه اظهار داشت، سوریه شریان اقتصادی برای لبنان است و لبنان می‌تواند از طریق پروژه هایی که از سوریه ناشی میشود مشکلات خود را حل کند. علاوه بر آن مشکل آوارگان سوری در لبنان نیز حل میشود.
معاون دبیر کل حزب الله تصریح کرد، ما برای ازسرگیری مناسبات با سوریه اقدام می‌کنیم؛ چرا که قانون اساسی لبنان برای مناسبات ویژه با دمشق تمایز قائل شده و برخی طرف‌ها با اجرا نکردن قانون اساسی در خصوص روابط با سوریه این قانون را نقض می‌کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی