نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران در نروژ قطعی شد


نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران در نروژ قطعی شد

تهران- ایرنا- رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نروژ امروز (یکشنبه) در حالی به پایان می‌رسد که با توجه به امتیازات کسب شده، نایب قهرمانی تیم ملی قطعی شده و تیم روسیه نیز عنوان نخست را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان که از ۱۵ مهر ماه آغاز شد، امروز (یکشنبه) با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

پیش‌تر در پایان مسابقات هفت وزن کشتی فرنگی، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در سه وزن پایانی نیز میثم دلخانی و محمدرضا گرایی به ترتیب در اوزان ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم در دیدار فینال حضور دارند که امروز به مصاف حریفان خود می‌روند.
در پایان مسابقات هفت وزن نخست تیم روسیه با ۱۳۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم های ایران و جمهوری آذربایجان به ترتیب با ۹۶ و ۸۷ امتیاز در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

امروز روسیه در وزن ۶۷ کیلوگرم فینالیست دارد و در ۲ وزن دیگر نیز شانس کسب مدال برنز دارند و به نوعی گام بلندی را برای قهرمانی برداشته‌اند.

در طول ۶۰ سال گذشته و از پیکارهای جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما تاکنون سابقه نداشته که تیم ملی در پیکارهای جهانی ۴ فینالیست داشته باشد.

تیم ملی کشتی فرنگی برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی را بدست آورد و یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۹ و دو مقام سومی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ در کارنامه این تیم وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی