استقبال دانش آموزان آبادانی از واکسن کرونا مطلوب نیست


استقبال دانش آموزان آبادانی از واکسن کرونا مطلوب نیست

آبادان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه استقبال دانش آموزان آبادانی از واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست گفت:از مجموع 30 هزار دانش آموز متوسطه اول و  دوم این شهرستان تاکنون تنها پنج هزار نفر یک دٌز واکسن دریافت کرده اند.

توفیق عنافچه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با ابراز امیدواری برای دست یابی به پوشش ۶۰ درصدی واکسیناسیون دانش آموزان آبادانی تا اواخر مهرماه افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت از پنجشنبه هفته گذشته تزریق واکسن کرونا در سه مدرسه آبادان آغاز شده ولی باز هم شاهد استقبال اندک از واکسیناسیون هستیم.

رییس مرکز بهداشت آبادان گفت: طبق مصوبه هر مدرسه‌ای که تا پانزدهم آبان ماه سال جاری ۸۰ درصد دانش آموزانش واکسینه شده اجازه بازگشایی و تشکیل کلاس های حضوری دارد اما با رویه فعلی بازگشایی مدارس در آبادان با تاخیر انجام خواهد شد.

عنافچه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی ظرفیت تزریق روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن به دانش آموزان را دارد این در حالی است که روزانه هزار و ۶۰۰ دٌز واکسن به دانش آموزان در حال تزریق است.

وی در ادامه با تشریح روند واکسیناسیون در شهرستان آبادان اظهار داشت: ۵۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در مناطق روستایی و ۹۰ درصد جمعیت شهری در آبادان واکسن کرونا دریافت کرده اند، اما انتظار می‌رود افراد واجد شرایط استقبال بیشتری برای تزریق واکسن داشته باشند.

عنافچه گفت: افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند باتوجه به تاریخ نوبت دوم به سالن‌های واکسیناسیون مراجعه کرده و دٌز دوم را دریافت کنند.

وی با تاکید بر لزوم دریافت دٌز دوم واکسن برای ایجاد ایمنی در فرد گفت: ایمنی جمعی جامعه با واکسیناسیون کامل بالای ۸۰ درصد جمعیت محقق می‌ شود.
شهرستان آبادان در جنوب غربی استان خوزستان واقع است و در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت