فیروزی: دولت برای تحویل مسکن ارزان قیمت تدبیری بیندیشد


فیروزی: دولت برای تحویل مسکن ارزان قیمت تدبیری بیندیشد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: جا دارد دولت تدبیری اندیشیده و با همکاری تمام ارکان نظام هر چه سریع تر نسبت به رفع موانع و تحویل مسکن ارزان قیمت اقدام نماید.

به گزارش ایسنا، رحمت الله فیروزی پوربادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهادت جمع زیادی از نمازگزاران شیعه در انفجار تروریستی مسجد ولایت قندوز را تسلیت گفته و یاد شهدای مرزبان کشور و حافظان امنیت کشور را گرامی می دارم.

وی افزود: از سیاست‌های کلی نظام در موضوع جمهوری آذربایجان تشکر می کنم. جا دارد اشاره کنم به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مقوله امنیت که فرمودند تامین امنیت با تکیه بر دیگران فقط یک توهم است و کسانی که به این توهم دچارند سیلی آن را به زودی خواهند خورد.

نماینده مردم نطنز با بیان اینکه دخالت مستقیم یا غیر مستقیم بیگانگان در امنیت، جنگ و صلح هر کشوری فاجعه ای مصیبت بار است، تصریح کرد: امنیت، وارداتی، خریدنی یا برون زا نیست، امنیت خلق شدنی است. خلقی که از طریق اتکا به مردم، نگاه درونزا و حل مشکلات کشور و مردم و ارتباط مناسب با همسایه های خوشنام صورت می گیرد.

فیروزی در ادامه یادآور شد: قریب به ۱۵ ماه از آغاز فعالیت رسمی مجلس یازدهم و قریب به دو ماه از آغاز دولت مردمی آیت الله رئیسی گذشته است. مجلسی که مقام معظم رهبری آن را قوی ترین و انقلابی ترین مجلس و دولتی که معظم له آن را دولتی مردمی تعبیر کردند. امروز ما در شرایط سخت جنگ اقتصادی هستیم، می طلبد همه ارکان نظام، مجلس و دولت پرتلاش انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم قدم برداریم.

وی افزود: ایمان راسخ دارم عبور از این روزهای سخت با استعانت از خداوند منان، دعای خیر آقا امام زمان و رهنمودهای مدبرانه امام خامنه ای و همراهی، صبوری و مقاومت و تاب آوری مردم امکان پذیر خواهد بود.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار بسیاری از دستاوردها و خدمات ۴۰ ساله نظام و انقلاب به مردم تداوم برخی مشکلات و مسائل از جمله معیشت، بیکاری، مسکن و گرانی های افسار گسیخته موجب دلسردی و یاس عده ای در داخل و سوء استفاده معاندین و بدخواهان نظام گردیده است که باید تلاش های جدی جهت رفع این نگرانی های ولی نعمتان انقلاب صورت گیرد.

فیروزی یادآور شد: یکی از مشکلات جدی در زمینه کارآفرینی و اشتغال علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای رفع موانع تولید، روند اداری طولانی و موانع جدی برای هر گونه کسب و کار می باشد. هر جوان و کارآفرینی برای راه اندازی کسب و کار باید وقت و انرژی بسیاری را در راهروی ادارات برای کسب مجوزها طی کند. مگر نه این است که مدیران همه باید تسهیل گر باشند، پس چرا امروز بسیاری از کارآفرینان و حتی خرده مشاغل از وضع موجود گله مندند. شایسته است که مجلس و دولت در تصمیمی انقلابی شرایط راه اندازی هر گونه کسب و کار را برای جوانان و مشاغل خصوصی و کارگاهی تسهیل نمایند. همچنین موضوع امنیت سرمایه گذاری، فرار مغزها و فرار سرمایه ها که امروز بعضا شنیده می شود نیز مواردی است که حاکمیت و دولت باید به آن توجه لازم را مبذول دارند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تبریک به معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بیان کرد: امیدوارم موضوع تصویب رتبه بندی فرهنگیان و توجه ویژه به معیشت این قشر زحمتکش و همسان سازی بازنشستگان مورد توجه جدی قرار گیرد و برای همیشه به این دغدغه بحق فرهنگیان و بازنشستگان خاتمه داده شود.

فیروزی پوربادی تصریح کرد: یکی از نارضایتی های امروز کشور افزایش سرسام آور قیمت زمین و مسکن است که باعث ایجاد معضلات بسیاری برای جوانان و مهمتر از همه برای ازدواج آنان گردیده است. جا دارد دولت تدبیری اندیشیده و با همکاری تمام ارکان نظام هر چه سریع تر نسبت به رفع موانع و تحویل مسکن ارزان قیمت اقدام نماید. مجلس هم با تصویب قوانین پیشگیرانه دست سوداگران و دلالان زمین که نسبت به افزایش قیمت ها اقدام می نمایند، را قطع نماید.

نماینده نطنز و بادرود در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش گفت: از رئیس قوه قضائیه درخواست دارم که جهت کاهش اطاله دادرسی و رفع مشکلات مردم نسبت به ارتقای حوزه قضایی بادرود و ایجاد حوزه قضایی مستقر برای بخش قمصر به دلیل دوری مسیر آن به کاشان دستور لازم را صادر نماید.

نماینده مردم نطنز از وزیر بهداشت نیز درخواست کرد که نسبت به تجهیز و تامین پزشکان متخصص بیمارستان خاتم الانبیای نطنز که با مشارکت خیرین ساخته شده است، مساعدت بیشتری نمایند.

نماینده مردم نطنز همچنین از وزیر نیرو خواست که در خصوص آبرسانی به شهرهای نطنز و بادرود و... اقدام لازم را انجام دهد.

فیروزی پوربادی در پایان به وزیر ورزش و جوانان نیز تذکر داد که در رابطه با نوسازی امکانات ورزشی شهرهای حوزه انتخابیه اش اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری