آیا سریال بازی مرکب – Squid Game می‌تواند نامزد جوایز امی شود؟


آیا سریال بازی مرکب – Squid Game می‌تواند نامزد جوایز امی شود؟

گجت نیوز آیا سریال بازی مرکب – Squid Game سرویس نتفلیکس با توجه به خارجی زبان بودن، شرایط لازم برای نامزدی در جوایز امی 2022 را دارد؟ سریال بازی مرکب یکی از پدیده‌های این روزها به حساب می‌آید اما آیا اجازه‌ی رقابت در جوایز امی سال آتی را پیدا خواهد کرد؟ این سریال درام-تریلر کره‌ای که اخیرا... نوشته آیا سریال بازی مرکب – Squid Game می‌تواند...

آیا سریال بازی مرکب – Squid Game سرویس نتفلیکس با توجه به خارجی زبان بودن، شرایط لازم برای نامزدی در جوایز امی ۲۰۲۲ را دارد؟

سریال بازی مرکب یکی از پدیده‌های این روزها به حساب می‌آید اما آیا اجازه‌ی رقابت در جوایز امی سال آتی را پیدا خواهد کرد؟

این سریال درام-تریلر کره‌ای که اخیرا از سرویس نتفلیکس پخش شده، در رابطه با تعدادی آدم است که به دلیل فقر یا مشکلات اقتصادی، تصمیم گرفته‌اند در یک مسابقه‌ی مرگبار شرکت کنند. این مسابقه اگرچه کودکانه به نظر می‌رسد اما شکست خوردن در آن به معنای مرگ است. این سریال پس از انتشار در ماه سپتامبر، به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شد و در رأس پرتماشاگرترین و پرطرفدارترین مجموعه‌های نتفلیکس قرار گرفت.

با این موفقیت‌ها، بسیاری کنجکاو بودند که بدانند آیا سریال می‌تواند در جوایز امی ۲۰۲۲ نیز رقابت کند یا خیر. برندگان امی ۲۰۲۱ ماه گذشته اعلام شدند و نتفلیکس توانست موفق ظاهر شود و دو جایزه‌ی بهترین سریال سال و بهترین سریال کوتاه سال را با تاج (The Crown) و گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) به خانه ببرد. تاج جوایز مهم دیگری همچون بهترین بازیگر، بهترین نویسندگی و بهترین کارگردانی را نیز کسب کرد.

آیا سریال بازی مرکب – Squid Game می‌تواند نامزد جوایز امی شود؟

سریال بازی مرکب این روزها با فیلم انگل (Parasite) مقایسه می‌شود که اولین فیلم خارجی زبان تاریخ بود که جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم سال را بدست آورد. از طرف دیگر، به دلیل «قوانین امی»، تاکنون هیچ سریال خارجی زبانی حتی نامزدی هم بدست نیاورده، چه برسد که صاحب جایزه شود.

اما ظاهرا شرایط برای این سریال متفاوت است و طبق اعلام ورایتی، از آنجایی که توسط نتفلیکس ساخته شده و در دسترس مخاطبان آمریکایی قرار گرفته، یک «محصول آمریکایی» به حساب می‌آید و برای قرار گرفتن در فهرست نامزدهای امی، واجد شرایط است. با توجه به بین المللی بودن اثر، این سریال می‌تواند در بخش بین المللی امی نیز شرکت کند اما اجازه‌ی حضور در هر دو بخش را ندارد. بنابر این، تصمیم با سازندگان است که می‌خواهند آن را وارد کدام بخش کنند. بخشی از قانون آکادمی تلوزیون را در زیر می‌توانید بخوانید:

آثار تولیدی تلویزیونی خارجی، واجد شرایط نیستند مگر اینکه میان ایالات متحده و شرکای خارجی، محصول مشترک باشند (از نظر سرمایه‌گذاری و تیم سازنده). این مسئله باید از همان ابتدای توسعه هویدا بوده و پخش اثرِ ساخته شده در ایالات متحده نیز جز اهداف سازندگان باشد.

آیا سریال بازی مرکب – Squid Game می‌تواند نامزد جوایز امی شود؟

در چند سال گذشته، تعداد محصولات تولید شده از سوی سرویس‌های استریم، پیشرفت چشمگیری داشته و آکادمی علوم و هنرهای تلویزیون نیز تلاش کرده تا با افزایش بخش‌ها، به آثار بیشتری فرصت رقابت دهد. با توجه به قانون امی که به آثار خارجی زبان صلاحیت رقابت نمی‌دهد، بسیاری از این مجموعه‌های بین المللی، تلاش کرده‌اند تا با همکاری با شرکت‌های آمریکایی، واجد شرایط شوند؛ مجموعه‌هایی همچون چرنوبیل (Chernobyl)، ناراست‌کیش (Unorthodox)، دانتون ابی (Downton Abbey)، شاید نابودت کنم (I May Destroy You) و شتز کریک (Schitt’s Creek) که با فصل پایانی، در جوایز امی درخشان ظاهر شد. شتز کریک که یک محصول کانادایی به حساب می‌آید، تا پیش از اینکه از سوی شرکت لاینزگیت (Lionsgate) خریداری شود، نمی‌توانست در جوایز امی حضور پیدا کند.

حالا که سریال Squid Game برای شرکت در جوایز سال آتی واجد شرایط است، باید دید که چه عملکردی خواهد داشت و آیا می‌تواند چند جایزه‌ مهم را به خانه ببرد یا خیر. با توجه به سر و صدایی که این سریال برپا کرده و شایعات زیادی پیرامون تولید فصل دوم آن شنیده می‌شود، اتفاق عجیبی نخواهد بود که آن را در فهرست نامزدهای بهترین سریال سال نیز مشاهده کنیم، البته این سریال کار آسانی در پیش ندارد و باید با مجموعه‌های بزرگی همچون بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)، اوزارک (Ozark) و وراثت (Succession) رقابت کند.

سریال بازی مرکب احتمالا در جوایز دیگری نیز شرکت می‌کند و باید دید تا چه اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که پیروزی این سریال در جوایز مختلف، شانس آن برای موفقیت در جوایز امی را نیز افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...