کشتی گیران شیرازی چگونه 2 نشان طلای جهانی کسب کردند؟


کشتی گیران شیرازی چگونه  2 نشان طلای جهانی کسب کردند؟

شیراز-ایرنا- میثم دلخانی و محمدرضا گرایی کشتی گیران شیرازی شرکت کننده در پیکارهای کشتی فرنگی جهانی 2021 نروژ با برتری برابر حریفان 2 نشان طلا را برای کشورمان به ارمغان آوردند. 

به گزارش ایرنا ، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ شامگاه یکشنبه موفق شدندبه ترتیب حریفانی از گرجستان و روسیه را شکست دهند و ۲ بار پرچم کشورمان را بر بام کشتی جهان به اهتزاز در آورند.

دلخانی و دستیابی به طلای جهان

کشتی گیران شیرازی چگونه  2 نشان طلای جهانی کسب کردند؟ میثم دلخانی چگونه نشان طلای جهانی گرفت؟

میثم دلخانی که در وزن ۶۳ کیلوگرم به روی تشک رفته بود ، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را با اقتدار مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

این کشتی گیر جوان شیرازی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین رفت و به نتیجه سه بر سه دست یافت و با توجه به اینکه آخرین امتیاز را دلخانی گرفته بود این کشتی را هم به سود خود تمام کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دلخانی که عزم خود را جزم کرده بود تا به فینال راه یابد در مرحله نیمه نهایی به دیدار طاله ممدوف از جمهوری آذربایجان رفت و کشتی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت.

دلخانی برابر حریفش با اجرای ۲ فن سالتو بار انداز و یک خاک در کمتر یک دقیقه دست به کار بزرگی زد و طاله ممدوف آذربایجانی را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و برای نشان طلا خط و نشان کشید.

سرانجام این کشتی گیر شیرازی در فینال این رقابت ها لِری آبولادزه دارنده نشان برنز اروپا از گرجستان را با نتیجه ۵ بر ۴ از پیش رو برداشت و نشان طلا ی ارزشمند جهان را بر گردن آویخت.

محمدر ضا گرایی قهرمان المپیک و گرفتن نشان طلای جهان

کشتی گیران شیرازی چگونه  2 نشان طلای جهانی کسب کردند؟ محمدرضا گرایی قهرمان المپیک چگونه نشان طلا گرفت

اما محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک نیز با دلاوری دروزن ۶۷ کیلو گرم از سد حریفان گذشت تا با کسب مدال طلا جهانی افتخارات خود را تکمیل کند.

محمدرضا در این پیکارها پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در حالی که ۶ بر یک از تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود با ضربه فنی و با نتیجه ۶ بر پنج مقابل یامادا به برتری رسید به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

قهرمان المپیک در مرحله یک چهارم نهایی ابتدا، حسرت جعفر اف ازجمهوری آذربایجان را در خاک با اجرای ۲ سالتو بارانداز و در فاصله ۲ دقیقه کشتی این مبارزه را با نتیجه ۱۰ بر صفر بُرد و به نیمه نهایی صعود کرد.

گرایی در نیمه نهایی به مصاف راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان رفت، همان کشتی گیری که در نیمه‌نهایی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به شکست او شده بود.

اما محمد رضا گرایی برابر حریف گرجستانی در حالی که آنها سعی داشتند با حاشیه کشتی را به سود خود تمام کنند در وقت نخست با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد اما این پایان کار برای قهرمان المپیک نبود و در وقت دوم بسیار زیبا و هوشیارانه کشتی گرفت.

در وقت دوم حریف گرجی که برای انتقام شکست المپیک انگیزه زیادی داشت اختلاف خود با گرایی به پنج رساند اما کشتی گیر شیرازی بار دیگر غیرت خود را نشان داد و در حالی که همه فکر می کردند کار گرایی تمام شده است، به حریفش حمله کرد و کشتی را به تساوی ۶ بر ۶ رساند اما مربی کشتی گیر گرجستانی تقاضای چلنج کرد تا فیلم کشتی مورد بازبینی قرار گیرد.

پس از بررسی صحنه مورد اعتراض حریف گرجی، هیات داوران ضمن رد کردن اعتراض راماز زودنیدزه یک امتیاز دیگر به گرایی دادند تا کشتی گیر شیرازی دستش به عنوان فرد پیروز بالا رود و راهی فینال وزن ۶۷ کیلو گرم شود.

سرانجام این کشتی گیر شیرازی در فینال این رقابت ها به مصاف نظیر عبدالله‌یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ او را شکست داد و به مدال طلای جهانی دست یافت.

شیرازی ها جشن شادی گرفتند

علاقه مندان به کشتی در شیراز که ازطریق تلویزیون شهری در جلو منزل گرایی و دلخانی فینال این رقابت ها را تماشا می کردند پس از کسب۲نشان طلا به جشن و پایکوپی پرداختند و با فریاد ایران ایران جلوه خاصی به شیراز دادند.

استان فارس با چهار کشتی گیر بیشترین سهمیه در مسابقات جهانی نروژ داشت

محمدرضا گرایی و میثم دلخانی نشان طلا گرفتند ، محمد علی گرایی نشان برنز گرفت و محمدرضا مختاری هم در نخستین حضور جهانی خود به مقام پنجم دست یافت.

سجاد عباس‌پور، مهرداد مردانی، میثم دلخانی،محمدرضا گرایی، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی، پژمان پشتام و رامین طاهری نفرات ۱۰ وزن تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی تشکیل می دادند.
محمد بنا به عنوان سرمربی، بهروز حضرتی‌پور، رسول جزینی، لقمان رضایی، عادل بالی‌تبار، رحیم گیوی از شیراز به عنوان مربیان تیم ایران را همراهی کردند.

این رقابت ها پانزدهم مهرماه آغاز شد و شامگاه ۱۸ همین ماه با تعیین تیم های برتر جهان در نروژ پایان یافت.

تیم روسیه در نتیجه تیمی قهرمان جهان شد و ایران هم عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس