اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟


اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟

شیراز-ایرنا-اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاری‌ها و نشریات مختلف استان،در نشستی صمیمی با استاندار فارس، از دغدغه‌ها و مشکلات این قشر و اولویت‌های توسعه استان فارس سخن گفتند.

به گزارش ایرنا، سالن شهید قاضی استانداری فارس، عصر روز یکشنبه ۱۸مهرماه میزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان بود و استاندار فارس در این نشست صمیمی با اصحاب رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد؛ دیداری که در آن اصحاب رسانه به بیان دغدغه ها و گلایه‌های صریح خود نسبت به کمبودها و مشکلات این قشر و ارائه پیشنهاداتی برای توسعه استان فارس پرداختند که گزیده سخنان برخی از آنها در این گزارش آمده است.

اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟


پس از تلاوت قرآن کریم، تریبون در اختیار اهالی رسانه قرار گرفت تا ضمن تبیین دیدگاه‌ها درباره موضوع جلسه که از سوی بسیج رسانه استان فارس، "بررسی نقش رسانه در تحقق منویات مقام معظم رهبری" تعیین شده، مشکلات و دیدگاه‌های خود را نیز بیان کنند.

نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی
محمد عسلی مدیر مسئول روزنامه عصر مردم، اظهار کرد: استان فارس از دیرباز شهرت بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته و همواره چشم و چراغ شهرهای ایران بوده و هست اما این استان پهناور در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه است.
وی ادامه داد: متأسفانه خشکسالی ممتد در استان فارس موجبات افزایش مهاجرت روستاییان به شهر و دامن زدن به معضل بیکاری را فراهم کرده است و نیاز است که تمهیداتی برای بهتر شدن شرایط روستاییان اندیشیده شود تا کمتر شاهد اینگونه معضلات باشیم.
عسلی با بیان اینکه در بافت قدیم شیراز مسائلی وجود دارد که زیبنده شهر شیراز نیست، گفت: در استان فارس شاهد افزایش آمار جدایی و طلاق هستیم که این اتفاق ناخوشایند هم با فرهنگ‌وری و فرهنگ‌دوستی شیرازی ها چندان مناسبتی ندارد. هرچند که این معضلات بارها از سوی اهالی رسانه به مسئولین مربوطه مطرح شده است اما هنوز هم شاهد کاهش این مشکلات نیستیم.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون کار و بیمه‌های تأمین اجتماعی، گفت: در قانون کار حتی یک جمله در حمایت از کارفرما نیامده است و عملکرد سازمان های مربوطه باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های کوچک و بزرگ شده است.
عسلی با اعتقاد به اینکه استان فارس همچنان رکورددار تلفات حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای است، گفت: متأسفانه راه‌های اصلی استان فارس بیشترین تلفات را دارند و روزی نیست که گزارشی از تصادف و خسارت های ناشی از این حوادث نداشته باشیم.
وی بیان داشت: فرهنگ‌سازی در سالهای اخیر مغفول مانده است. این در حالی است که استفاده مفید از رسانه می‌تواند کمک شایانی به امر فرهنگ‌سازی کند. اگر فرهنگ‌سازی صورت نگیرد قطعا سرمایه خودمان را هدر خواهیم داد.
مدیر مسئول روزنامه عصر مردم عنوان کرد: شیرازی‌ها اصالتا امیدافزا و بامحبت هستند اما تداخل خرده فرهنگ‌هایی که به وسیله مهاجرت ها در این شهر صورت گرفته است باعث بروز مشکلاتی در سطح شهر شده است و باید تدابیر لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شود.
وی با تأکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: اگر به حل مسائل و معضلات استان فارس بپردازیم می توانیم امیدافزایی را در جامعه گسترش دهیم و از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم.

اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟

لزوم ارائه طرح و برنامه دقیق علمی در رابطه با تجارت داخلی و خارجی استان فارس
محمد مهدی جعفری زاده مدیر مسئول روزنامه طلوع نیز اظهار کرد: اگر رسانه های رسمی به خوبی ساماندهی و حمایت شوند می توانند بدون دغدغه رسالت خود را انجام دهند و مانع از فعالیت رسانه‌های غیرمجاز شوند.
وی ادامه داد: فضای مجازی یک فضای افسارگسیخته است که طیف گسترده ای از مردم را در برمی‌گیرد و رسانه‌های رسمی می‌توانند نقاط ابهامی که از سوی رسانه های غیرمجاز در جامعه ایجاد می شود را روشن کنند.
جعفری زاده با گلایه از عدم پرداخت اشتراک روزنامه‌ها از سوی برخی از ارگان‌ها، خواستار برگزاری جلسات مستمر مدیران رسانه‌ها با استانداری به صورت ماهیانه شد و گفت: ارائه طرح و برنامه دقیق علمی در رابطه با تجارت داخلی و خارجی استان فارس به وسیله افراد متخصص نقش بسزایی در توسعه استان فارس ایفا خواهد کرد.

روزنامه ابزاری در خدمت مردم و برای مردم
محمد تقی زرین چنگ رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس و پیشکسوت مطبوعات استان نیز با بیان اینکه در موقعیت حساس کنونی نیاز است که‌ استانداری به مجموعه اداری استان توجه بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: روزنامه ابزاری است که در خدمت مردم و برای مردم است و رسالت اهالی رسانه این است که پایه‌های انقلاب اسلامی را حفظ و منویات رهبر معظم انقلاب را برای مردم بازگو کنیم.
وی ادامه داد: از صفر تا صد یک روزنامه با خون دل تهیه می شود. اهالی رسانه از زمانی که خبر را تهیه می‌کنند تا موقعی که روزنامه توزیع می شود با مشکلات بسیاری روبه رو هستند و نیاز است که این قشر بیش از پیش مورد حمایت و توجه مسئولین قرار بگیرند.

اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟

نبود تجهیزات چندرسانه‌ای و عملکرد جزیره ای رسانه‌ها
سید احمد نجفی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس نیز در این نشست آمادگی ایرنا به عنوان رسانه حاکمیتی برای هرگونه همکاری در راستای اهداف و سیاستگزاری‌های توسعه‌ای استان در دولت سیزدهم به ویژه حول محور حرم سوم اهل بیت (ع) اعلام کرد و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران به نکته ظریفی در آسیب‌شناسی انتخابات اشاره فرمودند و ضعف در حوزه تبلیغات را یکی از مهمترین مشکلات کشور دانستند که بخشی از این ضعف هم متوجه فعالیتهای رسانه‌ای است.
وی ادامه داد: این ضعف به نبود تجهیزات چندرسانه‌ای در رسانه‌ها برمی گردد. در حالی که رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف خود در شرایط کنونی نیاز مبرمی به این تجهیزات دارند.
وی عملکرد جزیره‌ای رسانه‌ها را از دیگر نقاط ضعف در حوزه تبلیغات دانست و گفت: البته اکثر رسانه‌ها با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه هستند و فعالیت رسانه ها در چنین شرایطی، کار جهادی است.
رئیس خبرگزاری ایرنا استان فارس پیشنهاد داد: تشکیل شورای عالی یا راه‌اندازی اتاق فکر به ریاست استاندار می تواند تلاش‌های دلسوزانه در حوزه رسانه فارس را حول محور توسعه استان هم افزا کند.

استان فارس نیازمند تحول در ساختار روابط عمومی
علی محمد پشوتن رییس انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس نیز به عملکرد ضعیف روابط عمومی‌ها در استان فارس اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در هر سازمانی، به عنوان سامانه برقراری ارتباط مؤثر و سازنده مدیریت سازمان با بخش‌های مختلف قلمداد می‌شود اما می‌توان قاطعانه گفت که روابط عمومی در استان فارس به معنای واقعی وجود ندارد و این مسئله فعالیت رسانه ها را هم تحت تأثیر قرار داده است.
سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در استان فارس ادامه داد: متأسفانه رسانه ها در چهار سال اخیر به شدت از عملکرد ضعیف روابط عمومی استانداری و دیگر ارگان‌ها ضربه خورده اند. البته این موضوع را با استاندار پیشین هم مطرح کردیم و خواستار تقویت روابط عمومی ها در استان فارس شدیم اما به این خواسته جامعه عمل پوشانده نشد.
پشوتن بیان کرد: روابط عمومی در استان فارس نیازمند خانه تکانی و تحول است و اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، وضعیت نابسامانی که در شرایط کنونی با آن مواجه هستیم تداوم خواهد یافت.
وی درخواست کرد: شورای اطلاع رسانی با مسئولیت استانداری باید تقویت شود و حتما باید از اعضای رسانه و تشکل های رسانه ای در این شورا بهره گرفته شود. همچنین می بایست فضا برای رسانه منتقد و رسانه همسو باز شود. در حقیقت اگر رسانه منتقد نباشد مسیر ما برای آینده به درستی ترسیم نخواهد شد.
پشوتن اضافه کرد: هدف تمام رسانه ها امیدآفرینی است اما امیدواریم مدیران با عملکرد و اقدامات خود فضایی برای امیدآفرینی رسانه ها ایجاد کنند.
وی ابراز داشت: امیدواریم تشکل های رسانه ای از جمله انجمن روزنامه نگاران مسلمان، سازمان بسیج رسانه، خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان از سوی استانداری جدی گرفته شوند.
پشوتن بر ضرورت ارتقای سطح حرفه‌ای فعالان رسانه استان تأکید کرد و گفت: ضربه ای که امروز به رسانه وارد شده است به دلیل حرفه ای نبودن فعالان اصلی حوزه رسانه است. رسانه‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های گسترده‌ای که در استان فارس وجود دارد نسبت به تقویت رویکردهای حرفه‌ای خود اقدام کنند.
رییس انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم رسانه حرفه ای داشته باشیم باید تشکل رسانه ای را تقویت و خبرنگاران و عکاسان توانمند را حمایت کنیم. همچنین بایستی شرایط مطلوبی برای بهتر شدن وضعیت اقتصاد رسانه فراهم شود تا از این طریق بتوانیم هم به اشتغالزایی و حرفه‌ای تر شدن رویکرد رسانه ها کمک کنیم و هم منویات مقام معظم رهبری در بحث جهاد رسانه محقق شود.

استفاده از نیروهای دلسوز انقلابی و بومی برای توسعه استان فارس
محمدمهدی نعمتی سرپرست نمایندگی روزنامه اطلاعات در استان فارس هم لزوم به کارگیری نیروهای دلسوز انقلاب و مردم، قطع کردن دست مافیا از عرصه قدرت و ثروت در استان فارس، جلوگیری از اعمال نظر گروه‌های سیاسی برای حل مشکلات و ضرورت استفاده از نیروهای بومی و خدوم در استان را به عنوان مهمترین اولویت های توسعه استان فارس قلمداد کرد.

اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟

استان فارس نیازمند رعایت عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی
کوروش مسعود منش مدیر باشگاه خبرنگاران جوان مرکز فارس، اظهار داشت: رفع چالش‌ها و مشکلات استان فارس در شرایط کنونی نیاز به همدلی و همصدایی دارد و برطرف شدن این مشکلات باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.
وی ادامه داد: بدون تردید رسانه ها می‌توانند شرایطی فراهم کنند تا تلاش برای رفع مشکلات استان را تبدیل به یک مطالبه عمومی کنند و از این طریق به حمایت مردم و برطرف شدن مشکلات آنها بپردازند.
مسعودمنش با بیان اینکه استان فارس در حوزه درمان از جایگاه مطلوبی برخوردار است و تاکنون گام‌های مثبتی در این حوزه برداشته شده است، گفت: استان فارس از ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف برخوردار است و باید با برنامه ریزی مدون و منسجم، مشکلات آینده استان در ابعاد گوناگون پیش‌بینی شود تا شاهد کاهش این مشکلات باشیم.
وی با اعتقاد به اینکه عدم رعایت عدالت اجتماعی از مهمترین مسائلی است که جامعه را آزار می دهد، عنوان داشت: البته تحقق عدالت اجتماعی که از متعالی‌ترین مفاهیم زندگی بشر است، به عنوان یکی از محورهای اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می‌رود.
مسعودمنش اضافه کرد: هر انسان آزاده‌ای دلش از فقر و فاصله طبقاتی که در جامعه وجود دارد به درد می آید. بر اساس آخرین آمار موجود، استان فارس یکی از استان های کشور است که بیشترین اختلاف طبقاتی در آن حاکم است. این نشان می دهد که ما در طول این سالها برنامه ریزی صحیحی برای کاهش اختلاف بین فقیر و غنی نداشته ایم.
مدیر باشگاه خبرنگاران جوان مرکز فارس ابراز کرد: امیدوارم در این حوزه یک برنامه ریزی منسجم ساختاری صورت بگیرد. البته این امر مهم بدون کار پژوهشی محقق نمی شود. در حال حاضر اقتصاد استان در تنگنایی قرار گرفته که برای برون رفت از این تنگنا نیاز به تشکیل کمیسیون و کار پژوهشی داریم.

ضرورت تلاش برای کاهش فاصله رسانه و مسئولین با مردم
زهرا جعفری خبرنگار روزنامه عصر مردم هم به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با جایگاه رسانه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب رسانه را یک فرصت تلقی می‌کنند و هدف رسانه را سازندگی می دانند. ایشان معتقد هستند که بایستی با هوشمندی از رسانه بهره ببریم.
وی اخلاق رسانه ای را مهمترین سرفصل در بحث رسانه دانست و یادآور شد: ارتباط میان اخلاق و رسانه نوعی تعامل و ارتباط دوسویه است که متأسفانه در حال فاصله گرفتن از آن هستیم.
جعفری ادامه داد: متأسفانه رسانه و مسئولین از مردم فاصله گرفته اند و در حال حاضر مردم اعتمادی به مسئولین و رسانه‌ها ندارند.
وی با بیان اینکه دلالی خبر یکی از عمده ترین چالش هایی است که رسانه ها را تهدید می کند و باعث پسرفت استان می شود، گفت: باوجود اینکه قانونی مبنی بر ترویج شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات وجود دارد اما کمتر شاهد اجرایی شدن آن بوده ایم و می توانم بگویم که ما بسیاری از اخبار را به صورت ابتر و نیمه کاره منتشر می کنیم.
این بانوی فعال در عرصه رسانه عنوان کرد: با وجود اینکه رسالت رسانه این است که چشم بیدار و زبان گویای مردم باشد اما گاها برخی از رسانه‌ها وقتی پای پول و انتشار رپرتاژ آگهی به میان کشیده شود، رسالت خود را فراموش می کنند و به بزرگنمایی در رابطه با عملکرد بعضی از مسئولین استان می‌پردازند که نیاز است با اتخاذ راهکارهای مناسب برای ترغیب اهالی رسانه به فعالیت حرفه‌ای تلاش شود.

سازماندهی فضای مجازی با احیای شورای عالی فضای مجازی
عبدالرسول معتضدیان مسئول سازمان فضای مجازی سراج فارس اظهار داشت: صنعت در استان فارس غنی است اما شناختی نسبت به محصولاتی که ارائه می شود وجود ندارد. این عدم شناخت رسانه و مردم از فرآیند تولید موجبات عدم توسعه صنعت استان فارس را فراهم کرده است که رسانه می تواند نقش مؤثری در زمینه معرفی فرآیند تولید داشته باشد.
وی پیشنهاد داد: شورای عالی فضای مجازی استان باید احیا شود. این شورا برکات بسیاری را در زمینه سازماندهی فضای مجازی و رفع مشکلات موجود در فضای مجازی به همراه دارد.

اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟

لزوم تقویت عملکرد مدیریت بحران استان فارس
هادی فتحی سرپرست خبرگزاری مهر نیز اطلاع‌رسانی در زمان بحران را یکی از مشکلات رسانه استان فارس قلمداد کرد و اظهار داشت:مدیریت بحران استان فارس در چند سال گذشته عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و متأسفانه در زمان بحران و وقوع حوادث و بلایای طبیعی دسترسی به مدیران استان وجود ندارد. لذا نیاز است که شورای تأمین استان برای مواقع بحران یک سخنگو داشته باشد.
فتحی با تأکید به ضرورت تشکیل تیم رسانه‌ای استانداری و تقویت روابط عمومی این مجموعه، گفت: بازتاب اقدامات انجام شده از سوی مدیران و مسئولان استانی باید در سفره مردم نمود پیدا کند و تا زمانی که شاهد بهتر شدن وضعیت معیشت مردم نباشیم امیددادن به آنها بسیار دشوار است.

اهمیت برگزاری جلسات مستمر با اصحاب رسانه
محمدرضا هاجری مدیرمسئول هفته نامه عدالت فارس با اعتقاد به اینکه رسانه پیام رسان کسانی است که دسترسی به تریبون و قدرت ندارند، اظهار داشت: در حال حاضر صدا سیما و مطبوعات در اختیار صاحبان ثروت، قدرت و شهرت قرار دارند و مردم کمترین سهم را از رسانه دارند.
وی پیشنهاد کرد: بهتر است جلساتی به صورت مستمر و به فاصله هر ۴۵ روز با اصحاب رسانه به منظور بیان نقطه نظرات و ارائه راهکارها برای طرح دیدگاه های مدیران و فعالان رسانه برگزار شود. برگزاری این جلسات به صورت کاربردی و تخصصی کار نیکو و پربرکتی است.
هاجری بیان داشت: احزاب و گروه‌های سیاسی را به رسمیت می شناسیم اما نباید در جامعه این طور القا شود که احزاب سیاسی فصل الخطاب سیاسی جامعه هستند. می بایست اجازه بدهیم تا فعالان حوزه رسانه، فرهنگی و فعالان سیاسی غیرحزبی هم نفس بکشند.
وی افزود: فعالان حوزه رسانه و فعالان فرهنگی و هنری و همچنین فعالان سیاسی که کارنامه خوبی داشته باشند باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

تشکیل دولت جوان انقلابی برای رفع بحران‌های استان و کشور
محمد صحت مسئول قرارگاه فضای مجازی و اطلاع رسانی سپاه فجر فارس اظهار داشت: عرصه فضای مجازی عرصه‌ای حیاتی، استراتژیک و مهم است و هیچ کس نمی تواند بگوید فضای مجازی در زندگی اش تاثیرگذار نبوده است. لذا نیاز است که استاندار جدید برخلاف استانداران قبل که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بودند، توجه ویژه ای به فضای مجازی داشته باشد.
وی به تأثیر جوان‌گرایی در پیشبرد و تحقق جامعه اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب در بحث جوانان مباحث جدی و قابل تأملی مطرح شده و با توجه به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب فقط دولت جوان انقلابی است که می تواند کشور را از بحران ها نجات دهد.
صحت ادامه داد: امروز ولایتمداری به سخنرانی نیست. برای اثبات ولایتمداری باید کار را به گونه ای پیش ببریم که تمام دنیا را به خود خیره کنیم، گویا کار ما مهمترین کار است.

اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟

ضرورت شفافیت در حوزه اطلاع‌رسانی
میلاد امیری نژاد سرپرست خبرگزاری تسنیم استان فارس هم به ضرورت شفافیت در حوزه اطلاع رسانی و تقویت رسانه ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای مشورتی و اتاق فکر با بهره‌گیری از اهالی رسانه در استانداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. اتاق فکر رسانه و روابط عمومی می‌توانند نقش مهمی را به عنوان بازوان پرتوان استانداری ایفا کنند.
وی همچنین افزود: در حوزه عدالت و مبارزه با فساد، نقد منصفانه و نظارت از اصول هفتگانه بیانیه «گام دوم انقلاب» است که متأسفانه در شرایط کنونی ساختاری برای نظارت و نقد منصفانه مدیران وجود ندارد و لازم است که مسیر برای نقد منصفانه از مدیران برای رسانه ها هموار شود.
امیری نژاد ادامه داد: با بهره گیری از کار گروه جوان، صاحب فکر و نخبه در همه حوزه ها می توانیم بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم دارند تا بتوانند در تراز رسانه انقلابی قرار بگیرند، گفت: در دولت جدید باید از اخبار فرسوده فاصله بگیریم. زیرا مردم نیازمند اخبار امیدآفرین، نجات بخش و کمک‌کننده هستند.

لزوم تقویت فرهنگ دینی استان
زهرا عسگری سرپرست خبرگزاری قرآنی ایران ایکنا شعبه فارس نیز به ضرورت توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی در استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه طی سالهای گذشته شاهد کمررنگ بودن فعالیتهای فرهنگی در استان فارس بوده‌ایم. حوزه فرهنگ در حالی مغفول مانده که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و حل بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در گرو بهادهی به فرهنگ است.
وی ادامه داد: برای اصلاح جامعه در حوزه های مختلف بایستی فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم. فرهنگ هم تنها در هنر خلاصه نمی شود و جامعه در حوزه‌های مختلف نیاز به ارتقا فرهنگ‌ و فرهنگ‌سازی دارد.
عسگری افزود: ما برای انجام فعالیتهای مذهبی و قرآنی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. بودجه فعالیت‌های قرآنی باید در شأن اینگونه فعالیت‌ها باشد و به صورت جدی پیگیری شود زیرا به نظر می‌رسد که بخش عمده‌ای از این بودجه ها در جای دیگری هزینه می شود.
وی یادآوری کرد: در گذشته افق قرآنی استان ما این بود که فارس را به قطب قرآنی کشور تبدیل کنیم اما با وجود ظرفیت ها و پتانسیل خوبی که در استان فارس وجود دارد این امر محقق نشد. این در حالی است که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) هم شناخته می شود. امیدواریم تقویت فرهنگ دینی استان در اولویت مسئولین قرار بگیرد.

اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟

ضعف بخش مدیریت به دلیل نداشتن سواد رسانه ای
محمود شبان دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس نیز اظهار داشت: متأسفانه اغلب مدیران از اینکه مورد انتقاد قرار بگیرند می ترسند و منتقدان را دشمن خود می دانند. می‌بایست در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد و فضای نقد را باز بگذاریم.
وی ادامه داد: بخش مدیریت از نداشتن سواد رسانه ای ضربه بسیاری دیده است و این مسئله موجب شده که مدیران در دام سؤاستفاده‌گر های فضای مجازی بیفتند. لذا باید با برگزاری جلساتی برای مدیران اقدام به حل این مشکل کنیم.
شبان اضافه کرد: برخی از فعالان رسانه این جمله را مدام تکرار می کنند که «در هر شرایطی کنار مدیران هستیم» در صورتی که این کار یک تخلف رسانه ای است و هر خبرنگاری این جمله را به زبان بیاورد تخلف کرده است و موجب ایجاد شکاف عمیقی بین رسانه ها با مردم خواهد شد.
وی بیان داشت: هیچ خبرنگاری نباید با مدیران پیمان و عقد اخوت ببندد مگر اینکه مدیر درست عمل کند که البته عملکرد مطلوب مدیران هم در حوزه وظیفه آنها به شمار می‌رود و خبرنگار تنها وظیفه انتقال اخبار به صورت واقعی را به عهده دارد.
این پیشکسوت عرصه رسانه عنوان داشت: رسالت خبرنگار این است که در کنار مردم باشد و تمام مسائل و رویدادهای خبری را با شفافیت به مردم انتقال بدهد.

اهالی رسانه در نخستین نشست ایمانیه استاندار فارس چه گفتند؟

معیار عهد و پیمان با استاندار
هادی رضایی رئیس بسیج رسانه فارس که این نشست به ابتکار و هماهنگی این سازمان برگزار شد، در سخنان کوتاهی در جمع‌بندی مباحث این نشست ضمن تشکر از استاندار فارس، اظهار کرد: عهد بین ما و استاندار مفاد نامه امیرالمؤمنین علی (ع) به مالک اشتر و بیانیه گام دوم انقلاب است. بدون شک هر جا که ایشان در مسیر درستی قدم بردارند لشکر رسانه را پشت خود می‌بینند و هر جا انحرافی رخ دهد با تیغ تیز انتقاد از سوی رسانه روبه رو خواهند شد.
وی خطاب به استاندار فارس درخواست کرد: به اندازه همه خوبی های خود و خانواده عزیز و شریفتان مردم از شما انتظار دارند. مراقب خوبی هایتان باشید.

در این نشست صمیمی، استاندار فارس نیز سخنانی در اهمیت جایگاه رسانه و روشنگری مسیر توسعه استان و رفع مشکلات بیان کرد که گزارش آن را می‌توانید اینجا بخوانید.
گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس