طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز


سفر به یزد در پاییز، این روزها طرفداران خاص خود را دارد. باتوجه به اینکه استان یزد، یکی از استان های کویری کشور با تابستان های گرم و زمستان هایی سرد است؛ بهترین زمان سفر به یزد بهار و پاییز است. زمانی که هوای این شهر معتدل و طبیعتش دیدنی است. سفر به یزد در پاییز به خاطر طبیعت خیره کننده و خاص آن، هوای معتدل و مناظر زیبایی مانند درختان انار، باغ...

سفر به یزد در پاییز، این روزها طرفداران خاص خود را دارد. باتوجه به اینکه استان یزد، یکی از استان‌های کویری کشور با تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی سرد است؛ بهترین زمان سفر به یزد بهار و پاییز است. زمانی‌که هوای این شهر معتدل و طبیعتش دیدنی است. سفر به یزد در پاییز به‌خاطر طبیعت خیره کننده و خاص آن، هوای معتدل و مناظر زیبایی مانند درختان انار، باغ‌های پسته و مزارع زعفرانش تجربه‌ای بینظیر خواهد بود. اما درباره شهر یزد چه می‌دانید؟ چرا سفر به یزد در پاییز را انتخاب کنیم؟ در این فصل جاذبه‌های این شهر کدامند؟

آب‌وهوای یزد در پاییز

گردشگری در یزد در روزهای پاییزی رونق می‌یابد. ویژگی منحصربه‌فرد آب‌وهوای یزد در پاییز این است که می‌توانید در یک روز، هوای چهار فصل سال را تجربه کنید. به این ترتیب که تا ساعت 10 صبح هوای بهاری و معتدل است. اما هرچه به ظهر نزدیک‌تر می‌شویم دمای هوا بالا رفته و به کولر و وسایل خنک‌کننده نیاز پیدا می‌کنید. بعدازظهر هنگام قدم زدن در باغ‌های زیبای این شهر، حال و هوای پاییزی را تجربه می‌کنید. در نهایت با نزدیک شدن به نیمه‌شب، سرد شدن هوا، زمستان را برایتان تداعی می‌کند.

در سفر به یزد در پاییز چه می‌بینیم؟

تنوع جاذبه‌هایی که در سفر به یزد در پاییز می‌توانید ببینید زیاد است. چند مورد از این جاذبه‌ها عبارتند از:

باغ‌های یزد

بی‌شک باغ‌های یزد از دیدنی‌های منحصربه‌فرد با طبیعت زیبا و چشم‌نواز در فصل پاییزند. برخی از باغ‌های مهم یزد عبارتند از:

باغ دولت آباد

یکی از 10 جاذبه برتر یزد که در لیست میراث فرهنگی یونسکو هم قرار دارد، باغ دولت‌آباد یزد است. با قدم زدن در این باغ، علاوه‌بر آشنایی با معماری باغ ایرانی، از بلندترین بادگیر جهان دیدن کنید. برای بازدید تمام قسمت‌های این باغ و لذت بردن از حال‌وهوای پاییزی آن، دست‌کم 1 ساعتی زمان می‌خواهید.

طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز

باغ پهلوان‌پور مهریز یزد

مهریز یزد، در 30 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. این شهر مانند یزد پر از آثار تاریخی و دیدنی‌های فراوان است. یکی از جاهای دیدنی زیبای مهریز یزد باغ پهلوان‌پور است. علاوه‌بر طبیعت زیبا، عمارت‌های دیدنی از اواخر دوره قاجار در این باغ وجود دارند.

از دیگر باغ‌های دیدنی این استان می‌توان باغ حافظی طزرجان، باغ صدری تفت، باغ آهو سریزد و... را نام برد.

بافت تاریخی یزد

بهترین فرصت برای قدم زدن در بافت تاریخی شهر یزد و بازدید از آثار تاریخی آن، در هوای معتدل و دل‌انگیز پاییزی‌ست. یکی از ویژگی‌های خوب یزد، نزدیکی آثار تاریخی مانند مسجدجامع یزد، زندان اسکندر، خانه هنر و خانه لاری‌ها به یکدیگر است. همچنین مجموعه امیرچخماق، موزه آب و حمام خان در نزدیکی هم هستند. در نتیجه در مسیر خود می‌توانید از تمام آن‌ها بازدید کنید.

طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز

مناطق کویری یزد

برای دیدن طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز به کویرهای آن سربزنید. همانطور که می‌دانید بهترین زمان سفر به کویر در فصل پاییز و هنگام خنکی هواست. کویر کاراکال و ریگ زرین دو کویر محبوب و از مقاصد گردشگری در یزد هستند.

شهرهای دیدنی یزد در پاییز

برای دیدن طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز باید به شهرهای مناسبی در این استان سفر کنید. علاوه‌بر جاذبه‌های شهر یزد که گفته شد، شهرهای مهریز یزد، عقدا و تفت زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

دیدنی‌های عقدا در پاییز

بافت تاریخی این شهر آثاری از دوران مختلف تاریخی، از آل مظفر تا به امروز را دربر می‌گیرد. قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های تاریخی آن و دیدن آثار تاریخی و باغ‌های انار عقدا از جاذبه‌های این شهر است. یکی از شهرهای تولیدکننده انار در یزد عقداست که از آن می‌توانید انار دانه‌سیاه بخرید.

دیدنی‌های تفت در پاییز

شهر تفت به دلیل طبیعت منحصربه‌فرد و باغ‌های انارش شهرت دارد. تفت از یک طرف به دامنه‌های کوه تفت و از طرف دیگر به کویر محدود می‌شود. پس چه به کوهنوردی علاقه دارید، چه به کویر، حتما به تفت سر بزنید. طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز در این شهر دوچندان می‌شود. همچنین، می‌توانید به دیدن یکی از باغ‌های تاریخی یزد در این شهر، باغ صدری بروید.

طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز



1400/07/19 | کد مطلب: 1310
طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز
طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز آیدا امینی‌فر
طبیعت خیره‌کننده یزد در پاییز

دانش آموخته ادبیات فرانسه، ارشد مدیریت جهانگردی، تورلیدر، عاشق مزه کردن غذاهای جدید، گشت‌وگذار و تماشای فیلم



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محمد صادقی بازیگر جنجالی از ایران مهاجرت کرد