دایون با خودرو آفرودی Y5 به بازار ایران می‌آید


دایون با خودرو آفرودی Y5 به بازار ایران می‌آید

پس از اما و اگرهای فراوان درباره تولید خودرو دایون Y5 در ایران،‌ سرانجام با حضور مدیران ارشد این شرکت در کشور مشخص شد این خودرو قرار است توسط صنایع خودروسازی ایلیا تولید شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از اما و اگرهای فراوان درباره تولید خودرو دایون Y5 در ایران،‌ سرانجام با حضور مدیران ارشد این شرکت در کشور مشخص شد این خودرو قرار است توسط صنایع خودروسازی ایلیا تولید شود.
خودرو آفرودی دایون Y5 از خط تولید صنایع خودروسازی ایلیا راهی بازار ایران می‌شود. چندی پیش بود که در فضای مجازی اخباری مبنی بر عرضه خودرو جدید دایون Y5 به‌بازار ایران منتشر شد، اما نامی از شرکت عرضه‌کننده این خودرو به‌میان نیامد. حال مدیران ارشد برند دایون در ایران حضور یافته‌اند و مشخص شده است که شرکت صنایع خودروسازی ایلیا شریک تجاری دایون در تولید خودرو دایون Y5 در ایران خواهد بود.

دایون با خودرو آفرودی Y5 به بازار ایران می‌آید

صنایع خودروسازی ایلیا و کیان‌موتور وارنا زیرمجموعه یک هولدینگ هستند که صنایع خودروسازی ایلیا درکارخانه‌ای واقع در شهر صنعتی کاوه در استان مرکزی وظیفه تولید خودروها را برعهده دارد. در این بین کیان‌موتور وارنا عرضه و خدمات پس از فروش این خودروها را انجام خواهد داد.

تولید بورگوارد در ایران در صورت رفع تحریم‌ها
شرکت کیان‌موتور وارنا که تا پیش از این به‌عنوان نماینده انحصاری واردات برند بورگوارد در ایران شناخته می‌شد، خودروهای بورگوارد BX7 و BX5 را به‌بازار ایران عرضه کرد. کیان‌موتور وارنا را می‌توان جزو معدودشرکت‌های واردکننده خودرو دانست که با وجود ممنوع شدن واردات خودرو و تحریم‌ها موفق به‌انجام تمام تعهدات فروش خود شد. حال پس از بسته شدن واردات خودرو در ایران، عرضه این خودرو نیز مانند سایر برندها متوقف شد و کیان‌موتور وارنا نیز مانند سایر شرکت‌ها به‌ارائه خدمات پس از فروش محصولات بورگوارد پرداخت. تولید خودروهای بورگوارد نیز درصورت رفع تحریم صنعت‌خودرو ایران توسط صنایع خودروسازی ایلیا، شرکت هم‌گروه کیان‌موتور وارنا انجام خواهد شد.
خودرو دایون Y5 پیش‌تر قرار بود با نام تیوان در شرکت زامیاد که به‌عنوان زیرمجموعه سایپا فعالیت می‌کند تولید شود که بنا به‌دلایل مختلفی این امر محقق نشد. حال تولید شاسی‌بلند آفرودی دایون Y5 توسط صنایع خودروسازی ایلیا درمراحل نهایی است و به‌زودی به‌بهره‌برداری می‌رسد و راهی خیابان‌های ایران خواهد شد.
دایون Y5 یک خودرو شاسی‌بلند قدرتمند آفرودی است که احتمالا می‌تواند خلأ این سبک خودروها را که مدت‌هاست در بازار خالی است پر کند و جایگاه ویژه‌ای بین دوست‌داران آفرود پیدا کند.

دایون با خودرو آفرودی Y5 به بازار ایران می‌آید

دایون با قلب تپنده میتسوبیشی
موتور به‌کاررفته در این مدل ساخت کمپانی ژاپنی میتسوبیشی با حجم دو لیتر است که به‌کمک توربوشارژر، توانایی تولید قدرتی برابر با 202 اسب‌بخار و گشتاور 280 نیوتون‌متر را دارد. از طرفی دو دیفرانسیل بودن این خودرو هفت‌سرنشینه رانندگی لذت‌بخشی را رقم خواهد زد؛ به‌علاوه گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن این مجموعه را کامل‌تر می‌کند.

تلفیقی از تکنولوژی ژاپنی و آمریکایی
سیستم چهارچرخ‌محرک به‌کاررفته در این خودرو شاسی مستقل، ساخت شرکت آمریکایی BorgWarner بوده که با قابلیت انتخاب سه‌حالت دو چرخ سبک (2H)، چهارچرخ سبک (4H ) و چهارچرخ سنگین (4L ) قابلیت آفرود بسیار خوبی را برای Y5 تامین می‌کند. قفل دیفرانسیل این خودرو ساخت شرکت Eaton است و همچنین سیستم ترمز آن نیز توسط شرکت Bosch تولید می‌شود.

دایون با خودرو آفرودی Y5 به بازار ایران می‌آید


دایون Y5 خودرو بسیار جاداری است که با بستن صندلی‌های ردیف عقب به‌فضای فوق‌العاده‌ای با حجم 2785 لیتر برای بار دست خواهید یافت.
صفحه‌نمایش هشت‌اینچی لمسی، تودوزی و فرمان چرم، هشت بلندگو، سیستم Keyless استارتر، تنظیم برقی صندلی راننده، آینه‌های تاشو برقی، سیستم Navigation، سان‌روف، دوربین دید عقب، سیستم کروزکنترل، قابلیت استفاده برای هفت سرنشین، رینگ 17 اینچی و تایر M+S (آفرود) و کنترل مستقل سیستم تهویه‌مطبوع ردیف عقب از جمله امکانات رفاهی این مدل به‌شمار می‌روند.

دایون با خودرو آفرودی Y5 به بازار ایران می‌آید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟