1570 گوش شنوا برای دردل‌های دانش آموزان شد


1570 گوش شنوا برای دردل‌های دانش آموزان شد

سنندج- ایرنا- خط ملی نماد با شماره 1570 خطی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به دانش‌آموزان و اولیای آنان بوده و درواقع گوش شنوا برای دردل‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش ایرنا،خط چهار رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بخش ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد،موارد مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان در قالب یک سیستم یکپارچه شناسایی وارانه خدمت انجام شود.

خط ۱۵۷۰ در۲ بخش مشاوره عمومی و مداخله اورژانسی برای دانش‌آموزان فعالیت می‌کند و کارکنان مرکز در زمینه‌های مختلف مشاوره تحصیلی- تربیتی، مشاوره‌ خانواده، ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی به صورت تلفنی هستند.

دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید و مؤثر واکنش سریع در فوریت های روانی-اجتماعی دانش آموزان از اهداف راه اندازی این خط است.

خط ۱۵۷۰در مرکز مشاوره برخی استان ‌های کشور راه اندازی شده و استان کردستان نیز از جمله استان‌هایی بود که در این زمینه اقدام کرد و آیین افتتاحیه این خط روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته بهداشت روان و با حضور جمعی از مدیران آموزشی استان در سنندج برگزار شد.

۱۵۷۰ کمک به کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین افتتاحیه اظهار داشت: خدمات مشاوره ای و رسیدگی به آسیب‌های روانی اجتماعی دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است با هر روش ممکن به آرامش روان دانش آموزان که برای جامعه و آموزش و پرورش اهمیت دارد، کمک شود.
1570 گوش شنوا برای دردل‌های دانش آموزان شد

رشید قربانی با اشاره به تهدیدهای ناشی از فضای مجازی و آسیب های اجتماعی جامعه، افزود: گاهی اوقات ممکن است دانش‌آموزان ناخواسته در معرض رفتارهای پرخطر و تنش های اجتماعی قرارگیرند.

وی اضافه کرد: زمینه برای ورود رفتارهای پرخطر در فضای مجازی فراهم است؛ لذا دستگاه های مختلف، بویژه آموزش و پرورش تلاش می کند که به هر طریقی بتواند به آرامش روحی و روانی دانش آموزان کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان را حائز اهمیت دانست و گفت: ایجاد خط ملی نماد ۱۵۷۰ کاری ارزشمند برای کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی در بین خانواده‌ها و دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش از گذشته پیگیر این موضوع بوده و این خط در کل کشور راه اندازی می شود، ابراز امیدواری کرد، راه اندازی خط ملی ۱۵۷۰ در سطح استان بتواند در راستای بهداشت روان، آرامش روانی بیشتری برای دانش آموزان و خانواده ها فراهم کند و دانش آموزان بتوانند با آرامش خاطر به تحصیل خود ادامه دهند و به موفقیت و پیشرفت برسند.

۱۵ میلیارد ریال برای راه اندازی خط نماد هزینه شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: راه‌اندازی خط ملی نماد گامی مهم در راستای آگاهی بخشی به خانواده‌ها و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
1570 گوش شنوا برای دردل‌های دانش آموزان شد

حجت الله نریمانی با بیان اینکه ۱۶ مرکز مشاوره در سطح شهرستان ها و مناطق مشغول ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان استان هستند، افزود: با شیوع ویروس کرونا که مشکلات روحی و روانی برای خانواده ها و دانش آموزان ایجاد کرد؛ طرح های مختلفی در حوزه آموزش و پرورش اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای آزمون غربالگری برای همه دانش آموزان متوسطه اول گفت: بر اساس داده و تحلیل های حاصل از این آزمون، آسیب ها شناسایی و برنامه های مشاوره ای در شهرستان ها اجرا می شود که هدف آن ارتقاء سلامت روان و مصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی محور فعالیتهای خدمات مشاوره ای است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان همچنین اجرای طرح یاریگران زندگی با مشارکت و همفکری دانش آموزان را یکی دیگر از برنامه های حوزه پرورشی عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا دانش آموزان توانمند شناسایی و از این ظرفیت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده می شود.

وی اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) را از دیگر برنامه های این حوزه نام برد و گفت: این طرح با مشارکت ۱۲ دستگاه فرهنگی انجام می شود و در همین راستا دانش آموزان دارای مسائل خاص شناسایی و به مراکز شرکای آموزش و پرورش مثل دادگستری، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی ارجاع داده شده و مسائل و مشکلات آن ها پیگیری می شود.

نریمانی با اشاره به راه اندازی صدای مشاور در مراکز مشاوره آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق گفت: با خط‌های تلفنی ایجاد شده، مشاورین به سوالات دانش آموزان و اولیا پاسخ داده و خدمات مشاوره ای لازم را به آن ها ارائه می کند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح خط ملی نماد ۱۵۷۰ بودیم، گفت: در این برنامه ملی کردستان جزو اولین استان هایی است که در این زمینه اقدام کرده است و امروز این طرح با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: این خط به‌منظور تسهیل در دسترسی سریع و به‌موقع دانش آموزان، کارکنان و والدین به خدمات راهنمایی و مشاوره، واکنش سریع و به‌موقع در فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و کیفیت بخشی به خدمات با بهره‌گیری از متخصصان و آموزش دیدگان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تمام دانش آموزان، اولیا و معلمان در هر نقطه ای از استان می توانند از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب با این خط تماس بگیرند و مشاوران مجرب آماده ارائه خدمات خواهند بود.

درپایان این آیین خط ملی نماد(۱۵۷۰)در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان در سنندج افتتاح و فعالیت خود را به صورت رسمی در سطح استان آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا