ورودی لیگ دسته 2 بسکتبال برای تیم‌های خراسان شمالی رایگان می‌شود  


ورودی لیگ دسته 2 بسکتبال برای تیم‌های خراسان شمالی رایگان می‌شود  

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: نوید این را به استان خراسان شمالی می‌دهم که اگر تیم بدهند در لیگ 2 ورودی را رایگان می‌کنم.

رامین طبابایی، 19 مهر، در حاشیه مجمع انتخاب رئیس هیئت بسکتبال خراسان شمالی که در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت لیگ‌ها در زمان شیوع کرونا، بیان کرد: خوشبختانه با وجود کرونا تعداد تیم‌های باشگاهی که شرکت کردند به جز لیگ نوجوانان و جوانان رشد بهتری داشتیم.

وی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا تعداد تیم‌های لیگ دسته یک حدود ۳۰ تیم بود که این تعداد در سال گذشته به ۳۹ تیم افزایش پیدا کرد.

طباطبایی با اشاره به آمار تعداد لیگ‌های دسته دو، افزود: پیش از شیوع کرونا تعداد لیگ‌های دسته دو از ۲۴ تیم در سال گذشته به ۳۰ تیم افزایش پیدا کرد که در لیگ برتر نیز تعداد تیم‌ها از ۱۴ تیم به ۱۶ تیم رسید.

وی با بیان اینکه دربرگزاری لیگ نوجوانان و جوانان موفق نبودیم، اظهار کرد: در برگزاری لیگ نوجوانان و جوانان به علت عدم رضایت خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود به علت شیوع کرونا، موفق نبودیم و این موضوع مربوط به بانوان و آقایان هست.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به پیگیری‌های انجام شده نسبت به اقلام ممنوعه حمل شده توسط دو بازیکن پس از بازگشت از اردوی تدارکاتی ژاپن، گفت: با متخلفین برخورد شده، کمیته انضباطی تشکیل شده و رای هم صادر شده و به بازکنان ابلاغ شده است که منتظر اعلام نظر مراجع قضایی هستیم.

طباطبایی در رابطه با جایگاه بانوان در عرصه بین المللی، اظهار کرد: بانوان از سال ۲۰۱۸ توانستند مجوز حجاب را داشته باشند که با حجاب در مسابقات شرکت کنند و از همین جهت سه سال است که بانوان در مسابقات رسمی می‌توانند شرکت کنند که به زمان نیاز داریم تا بتونیم بانوان را از نظر فنی و مهارتی ارتقا دهیم تا بتوانند در سطح بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

طباطبایی در خصوص امکانات ورزشی بسکتبال بیان کرد: امکانات مربوط به این رشته شامل سالن، کف پوش مناسب، تخته حلقه مناسب و توپ است که در اکثر استان‌ها فراهم شده است و مشکلی در این مسئله وجود ندارد ولی باید دراستانی حداقل یک سالن بسکتبال خاص وجود داشته باشد.

وی در رابطه با بسکتبال مدرن، بیان کرد: یک مربی روس به اسپانسری باشگاه کاله و همکاری فدراسیون بسکتبال استخدام شده است که بتوانیم بسکتبال مدرن و مهارت های پایه را در طول سه سال به بچه‌های نوجوان که در سنین ۱۳ و ۱۴ سال هستند آموزش دهیم و در سه سال آینده یکی از بهترین تیم‌های جهان باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان / به جز سیروس اسم با عدد سی میتونی بگی ؟