بزرگترین ماموریت انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی تولید قدرت نرم است


بزرگترین ماموریت انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی تولید قدرت نرم است

کارخانه در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: بزرگترین ماموریت انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی تولید قدرت نرم است و با تبیین راهبرد حضور در فضای مجازی وتعریف یک الگوی مبنایی برای تبیین عرصه‌ها و حدود و ثغور فضای مجازی یک نقشه راه در افق آینده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر احمدکارخانه، دبیر کشوری نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی ومدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات و رسانه در گفتگوی تلفنی با برنامه «تنگه احد» در مورد اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای در جهاد تبیین گفت: باید قبول کنیم که دنیای امروز و چشم انداز آینده در حقیقت نقش روز افزون ساحت مجازی را نشان می‌دهد و ساحت مجازی با زندگی انسانها گره خورده است.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی به یکی از ابعاد انکار ناشدنی زندگی مردم تبدیل شده است و ساحت فضای مجازی در کنار ساحت اقتصاد وفرهنگ قرار گرفته وحتی به آن دست اندازی هم کرده و به نوعی آنها را مجازی نموده و حتی مفهوم امنیت با مفهوم فضای مجازی وتهدیدات مجازی تغییر کرده است.
کارخانه اظهار داشت: در ساحت فضای مجازی لایه‌های مختلف مردم، ارتباطات، خدمات، زیرساخت وجود دارد که بدون توجه به این لایه‌ها نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید و باید برای رسیدن به اهداف کلان در این حوزه اقدامات اساسی انجام داد.
*** جهاد آخرین راه حل برای تثبیت مصالح مسلمانان
دبیر کشوری نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در 10 سال اخیر بارها در مورد موضوعات فضای مجازی از منظر محتوایی بیانات مختلفی داشته‌اند اما اکنون که واژه جهاد را به کار برده‌اند با توجه به اینکه در تعالیم دینی جهاد آخرین راه حل برای تثبیت مصالح مسلمانان است، بیانگر این می‌باشد که در مرحله حادی هستیم که رهبری بر جهاد تاکید کرده‌اند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تبیین صرفا انتشار دادن نیست وبه نوعی تفسیر، توضیح وآشکار کردن کردن است و دستور به جهاد تبیین یعنی در این مقطع تاریخی که در فضای مجازی با محتواهای انبوهی مواجهه هستیم باید خود‌مان را با یک فداکاری و کوشیدن فراتر برای روشنگری و آشکار سازی آماده رزم کنیم.
کارخانه در ادامه با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری حضور در فضای مجازی باید هوشمندانه و اثر گذار باشد گفت: موضوع افسران جنگ نرم که مطرح می‌شود در واقع هدف آن آموزش و ارتقاء و مجهز شدن جهادگران و جبهه مردمی انقلاب اسلامی به سواد رسانه‌ای است.
*** هدف نهایی ما در فضای مجازی تحقق حکمرانی سایبری رسانه‌ای انقلاب
مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات و رسانه با تاکید بر اینکه ما باید انسان مجازی کنشگر تربیت کنیم بیان داشت: هدف نهایی ما در فضای مجازی تحقق حکمرانی سایبری رسانه‌ای انقلاب اسلامی است.
وی افزود: در حوزه فضای سواد رسانه‌ای آموزش دانش آموزان باید در اولویت قرار گیرد چرا که الگوی آموزش سواد رسانه‌ای، در کل دنیا قبل از ورود به دانشگاه دانش آموزان هستند و در کشور ما اولین مقطع که دانش آموزان با واژه سواد رسانه‌ای مواجه می‌شوند پایه دهم است که ما می‌توانیم این را به پایه‌های قبل تر ببریم.
کارخانه با تاکید بر اینکه مطالعات ارتباطی نشان داده است که هرچه سن افراد پایین تر باشد تاثیر پذیری آنها از رسانه‌ها مخصوصا فیلم زیاد است و تاثیر پذیری کودکان 8 تا 10 برابر بیشتر از بزرگسالان است گفت: مطالعات ارتباطی در حوزه زنان نیز نشان می‌دهد که تاثیر پذیری زنان از رسانه‌ها 3 تا4 برابر بیشتر از مردان است که با توجه به نقش تربیتی مادران بایددر آموزش سواد رسانه‌ای زنان در اولویت قرار گیرند.
دبیر کشوری نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی اظهار داشت: تحقق استقلال سایبری وتوسعه زیرساخت‌ها و سرویس‌ها برای داشتن جامعه‌ای توانمند در تحلیل وارتقاء سواد رسانه‌ای، دست یافتن به یک برتری در مواضع آفندی برای مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه و دستیابی به خود اتکایی در رسانه‌های فراگیر بومی و تجمیع وتحلیل هوشمند دیتاهای بزرگ و بیگ دیتاها برای اشراف بر فضای مجازی خودمان را از اهدافی برشمرد که باید در یک افق به آن برسیم.
وی شکل گیری مطالبه نخبگانی برای خود اتکایی در لایه‌های مختلف حوزه مجازی، شکل گیری مطالبه ارتقاء سواد رسانه‌ای، پیشرفت در شبکه سازی وتولید محتوا را از راهبردهای جهاد تبیین در عرصه فضای مجازی عنوان کرد.
انتهای پیام؛

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!