تعبیر خواب دزدیده شدن از دیدگاه روانشناسانه


تعبیر خواب دزدیده شدن از دیدگاه روانشناسانه

هر فرد در طی خواب شانه حدودا 5 بار خواب می‌بیند و تفسیر این خواب‌ها به مهارت درمانگر بستگی دارد.

عاطفه شکیبا راد روانشناس بالینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خواب دیدن یک پدیده‌ی جهانی است و هر فرد در طی خواب شبانه روز به طور میانگین حدود ۵ یا ۶ بار خواب می‌بیند. رویای افراد با یک دیگر تفاوت دارد زیرا سبک زندگی، علایق و ...آن متفاوت است.

این روانشناس بالینی بیان کرد: گاهی ممکن است اشخاص و محیط‌های آشنا محتوای رویا را تشکیل دهد مثال یک وکیل خواب دادگاه را می بیند، یک جراح خواب جراحی و اتاق عمل و بیمارستان و یک دانش آموز خواب مدرسه را می‌بیند اما در کل از نظر علم روان شناسی تحلیل رویا هنری است که به مهارت و تجربه درمانگر بستگی داره.

تعبیر خواب دزدیده شدن از دیدگاه روانشناسانه

شکیبا راد در پاسخ به پرسش که از دیدگاه روانشناسی دیدن خواب ربوده شدن بیانگر چیست گفت: خواب‌ها بسیار پیچیده‌تر از آن هستند که کسی بتواند در موردشان نظر قطعی بدهد، اما از دیدگاه روان شناسی رویای ربوده شدن معمولا می‌تواند نشانه‌ای از وجود مسائل و مشکلات موجود در زندگی باشد که به فرد احساس محدودیت یا گرفتار شدن می‌دهد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر نشان دهنده‌ی عدم رضایت فرد از خودش، سبک زندگیش و یا حتی نارضایتی از زندگی شخصی، شغلی و یا حتی روابطی است که دارد.

این روانشناس بالینی اظهار کرد: در رویا دیدید که دزدیده شدید نشانگر این است که در زندگی واقعی‌تان احساس می‌کنید زیر نفوذ و سلطه‌ی شخص دیگری قرار دارید و یا کنترل بخش خاصی از زندگی خودتان را ندارید. پس ربوده شدن در خواب به عدم امنیت و یا وجود کسی در زندگی شما اشاره دارد که اراده‌ی خود را بر شما تحمیل می‌کند.

شکیبا راد گفت: اگر خواب دیدید که شخصی را دزدیدید این رویا می‌تواند نشانگر میل به اعمال نفوذ و یا سلطه شما بر روی آن شخص باشد.

بیشتر بخوانید:

تعبیر خواب از دیدگاه روانشناسی/فرار کردن در خواب چه معنایی دارد؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی