بیانیه آیت الله سیستانی در رابطه با جنایت قندوز


بیانیه آیت الله سیستانی در رابطه با جنایت قندوز

دفتر آیت الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق بیانیه ‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»، دفتر آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله) مرجع عالی شیعیان عراق بیانیه‌ ای در رابطه انفجار تروریستی اخیر در مسجد شهر قندوز افغانستان که منجر به شهادت تعداد زیادی از شیعیان شد صادر و تاکید کرد: کشورهای اسلامی و جامعه جهانی مردم بی دفاع افغانستان را تنها گذاشته اند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ملت شریف و مظلوم افغانستان

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

صمیمانه‌‌ترین تسلیت‌ها وهمدردی‌ها را ملت شریف و ستم دیده افغانستان به ویژه خانواده‌های داغ دار این فاجعه بزرگ ابراز داشته از خداوند متعال می‌خواهیم به بازماندگان صبر و شکیبایی و به مجروحین شفای عاجل مرحمت فرماید.

با قلبی آکنده از درد و اندوه شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از نمازگزاران بی گناه که قربانی انفجار تروریستی مسجد مؤمنین شهر قندوز شدند را محکوم کرده و از خداوند برای بازماندگان صبر و برای مجروحین شفا و بهبودی مسالت می‌کنیم.

با کمال تاسف و تعجب شاهد آن هستیم که کشورهای اسلامی و جامعه جهانی ملت بی دفاع افغانستان را تنها گذاشته و زمینه را برای آن که تعداد بیشتری از مؤمنان بیگناه افغانستانی در معرض حملات و جنایات گروه‌های تندروی افراطی قرار بگیرند، فراهم کرده اند.

در چنین شرایط سختی از تمامی شما عزیزان می‌خواهیم تا وحدت و همبستگی ملی خود را تقویت و در پی راه‌حل‌های موفقی برای حمایت از غیرنظامیان از سرکوب و جنایات‌های گروه‌های تروریستی باشید و راهکارهای مناسب را برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در مساجد و اماکن عمومی بیاندیشید.

از خداوند علی قدیر عزت و سربلندی را برای ملت بزرگوار افغانستان خواهانیم.

2 ربیع الاول 1443

دفتر آیت الله سیستانی ـ نجف اشرف

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس