ضرورت احداث پارک طبیعت و چند خبر کوتاه از اردبیل


ضرورت احداث پارک طبیعت و چند خبر کوتاه از اردبیل

اردبیل- ایرنا- ضرورت احداث پارک طبیعت، میزبانی مسابقه‌های هاکی بانوان، هفتمین مرحله کمک‌های مومنانه دانشگاه آزاد، برگزاری جشنواره موسیقی و از سرگیری کارگاه شعر آیینی از جمله خبرهای کوتاه روز سه‌شنبه در نقاط مختلف استان اردبیل است.

پارک طبیعت در اردبیل احداث شود

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در دیدار با شهردار جدید اردبیل بر ضرورت احداث پارک طبیعت در محدوده دریاچه شورابیل تاکید کرد.

سعید شهند در این زمینه گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، احداث پارک طبیعت محیط زیست در کنار موزه تاریخ طبیعی اردبیل ضروری به نظر می‌رسد.

وی همچنین به بحث مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: اقدام‌های خوبی از سوی شهرداری در راستای مدیریت نخاله‌های ساختمانی، ساماندهی ایستگاه موقت و محل دفن دائم زباله انجام شده است که امید می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

مشگین‌شهر میزبان مسابقات هاکی بانوان کشور می‌شود

رئیس هیات هاکی استان اردبیل از برگزاری مسابقات هاکی بانوان کشور از ۲۱ تا ۲۴ مهرماه به میزبانی شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

صمد عروضی اظهار کرد: استان اردبیل برای نخستین بار میزبان این مسابقات خواهد بود که در قالب هاکی ۵ رده سنی زیر ۲۳ سال، انتخابی تیم ملی بانوان است و با حضور تیم‌هایی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، ایلام و گیلان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری لیگ کشوری هاکی در دی و بهمن سال‌جاری خبر داد و افزود: آماده‌سازی تیم و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور ورزشکاران و تیم‌های استان اردبیل در این رویداد در حال انجام است.

هفتمین مرحله کمک‌های مومنانه دانشگاه آزاد برگزار شد

هفتمین مرحله کمک‌های مومنانه کارکنان، استادان و دانشجوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل شامل تهیه و توزیع ۱۳۰ بسته مایحتاج ضروری خانواده‌ها به همراه لوازم التحریر با ارزش ۴۳۰ میلیون ریال برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اردبیل گفت: اجرای طرح کمک‌های مومنانه از همان روزهای نخست به فضل الهی و در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری آغاز شد و در ۶ مرحله یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه البسه و مواد غذایی و بهداشتی در اختیار خانواده‌های آبرومند کم‌برخوردار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال در اختیار ۸۹۸ خانواده آبرومند قرار گرفته است، افزود: اعضای بسیج دانشجویی، مجمع خادم‌الشهدا، کانون ایثار، کانون شهید حججی و صندوق هم‌یاران دانشگاه در اجرای این طرح مشارکت فعال داشتند.

جشنواره استانی و منطقه‌ای موسیقی برگزار می‌شود

نخستین نشست شورای سیاست‌گزاری جشنواره استانی و منطقه‌ای موسیقی به میزبانی شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این نشست گفت: بنابر تصمیم شورای دهمین جشنواره استانی و دومین جشنواره موسیقی مشگین‌شهر هفته نخست بهمن‌ماه در بخش‌های موسیقی اصیل ایرانی، موغام آذربایجانی و پاپ برگزار می‌شود.

سعید نوریان افزود: در این راستا فراخوان جشنواره نیز به‌زودی تهیه و از پوستر آن با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و جمعی از هنرمندان رونمایی خواهد شد.

محمد نقوی در ادامه این نشست با رای اکثریت اعضای شورا به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شد.

فعالیت کارگاه شعر آیینی از سر گرفته می‌شود

نشست‌های فصل پاییز کارگاه شعر آیینی حوزه هنری استان اردبیل پس از تعطیلی یک ساله ناشی از شیوع ویروس کرونا از ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه از سر گرفته می‌شود.

این کارگاه که کار خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد، سه‌شنبه هر هفته پذیرای علاقه‌مندان به شعر و ادبیات بوده و از برنامه‌های اصلی آن شعرخوانی اعضا و نقد و بررسی اشعار است.

بنابر اعلام روابط عمومی حوزه هنری اردبیل، کارگاه شعر آیینی به مدیریت استاد غلامرضا هادی، کارشناسی کاظم نظری بقا و شهریار نعمتی با حضور شاعران آیینی و عاشورایی استان در سالن جابر عناصری برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان