اختتامیه مسابقه ملی «طراحی کتابخانه عشایری» برگزار می‌شود


اختتامیه مسابقه ملی «طراحی کتابخانه عشایری» برگزار می‌شود

برگزیدگان مسابقه ملی «طراحی کتابخانه عشایری» طی مراسمی با حضور مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شرکت فب‌لب ایران تجلیل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اختتامیه مسابقه «طراحی کتابخانه عشایری» با تقدیر از ۸ اثر برتر چهارشنبه ۲۱ مهر ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

بر این اساس مسابقه ملی «طراحی کتاب‌خانه عشایری» با انتشار فراخوانی در فروردین ماه سال جاری به منظور ارائه طراحی کتابخانه‌ای قابل حمل برای خدمات‌رسانی به مردم شریف عشایر کشور، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت فب‌لب ایران، برگزار شد و پس از طی مراحل داوری، برگزیدگان خود را شناخت.

این مسابقه ملی با مشارکت بیش از ۴۴۰ تیم طراحی یا طراح مستقل و ارسال ۱۷۳ اثر برگزار شد که طی آن مجموعه‌ ارزشمندی از ایده‌های نوآورانه برای طراحی و ساخت یک واحد سیار کتاب‌خانه عشایری به دبیرخانه مسابقه رسید.

گفتنی است آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه طی روند داوری بر اساس معیارهای ۸گانه‌ای «نوآوری در طراحی و ساخت پذیری»، «قابل حمل بودن با وسائل نقلیه مرسوم»، «امکان حمل و نگه‌داری ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ کتاب و اقلام فرهنگی»، «طراحی درست مکانیزم احتمالی باز و بسته شوندگی طرح»، «فضاسازی کالبدی و پیرامونی ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی»، «امکانات چندرسانه‌ای» و «امکان ارائه خدمات دولت الکترونیک» به صورت برخط مورد بررسی و ارزیابی دقیق هیئت داوران قرار گرفتند که بر این اساس برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند.

رتبه‌ اول: نگار محمدی، فرناز پیکان‌پور، محمود قربانی و محمد رجاییان

رتبه‌ دوم: الهه مرادی و حسین خراسانی

رتبه‌ سوم: احسان لسانی و محمدحسین اقلیدس

همچنین آثار زهره نژادبیگلری، سمانه طغیانی دولت آبادی، سینا رضایی نوایی، عطا خویی و همچنین اثر گروهی مژگان افشارفر، فرناز بیات، فاطیما مفید و محمد کاظم‌زاده به عنوان آثار شایسته تقدیر در مسابقه ملی «طراحی کتابخانه عشایری» معرفی شدند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»