کابینت نئوکلاسیک چیست؟ مزایا و معایب آن را قبل از خرید بدانید


وقتی برای انتخاب طرح یا مدل کابینت آشپزخانه مهیا می‌شویم، با انواع و اقسام سبک روبرو خواهیم شد که شاید انتخاب بهترین نمونه را برای اکثر ما سخت کند. اگر چه امروزه انواع مختلفی از کابینت‌ها در بازار فروش وجود دارد اما از...

وقتی برای انتخاب طرح یا مدل کابینت آشپزخانه مهیا می‌شویم، با انواع و اقسام سبک روبرو خواهیم شد که شاید انتخاب بهترین نمونه را برای اکثر ما سخت کند. اگر چه امروزه انواع مختلفی از کابینت‌ها در بازار فروش وجود دارد اما از سبک‌های مدرن و کلاسیک به عنوان دو نوع سبک اصلی برای تولید کابینت نام برده می‌شود که خریداران زیادی را به واسه مزایایی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، به صف کرده است. اما نوع دیگری از این محصول که با ترکیب این دو سبک (مدرن و کلاسیک) ایجاد شده، کابینت نئوکلاسیک است که دارای ویژگی‌های منحصربفرد بوده و افراد را برای استفاده از آن ترغیب می‌کند.

بسیاری از افراد به دلیل آن که علاقه به سبک‌های سنتی دارند و همچنین نمی‌خواهند انتخاب رنگ محدودی برای خرید کابینت داشته باشند، روی به استفاده از سبک نتوکلاسیک آورده‌اند. با این حال قبل از خرید نهایی کابینت نئوکلاسیک باید اطلاعات کاملی از آن داشت که اگر اجازه دهید ما در این مقاله مهم‌ترین موارد را با شما در میان خواهیم گذاشت.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ مزایا و معایب آن را قبل از خرید بدانید

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک که شامل کابینت‌های پولیشی و انزو است، انتخاب بسیار جذابی برای کابینت‌های آشپزخانه خواهد بود. از این سبک به عنوان جدیدترین سبک کابینت نیز یاد می‌شود که در هر دو مدل عنوان شده دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر از لحاظ ظاهری، رنگ و حتی قیمتی خواهند داشت که ما در ادامه سعی می‌کنیم به این موارد بپزدازیم:

کابینت آشپزخانه انزو

این نوع کابینت نئوکلاسیک که محصول جدید شرکت zentique است، به وسیله‌ی یک وارد کننده‌ی ایتالیایی در ایران معرفی شد و پر واضح است که با توجه به قیمت بالای کالاهای وارداتی، شرکت‌های ایرانی تصمیم به تولید این نوع کابینت در ایران گرفتند. از ویژگی‌های این سبک از کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک می‌توان به ضخامت 25 میلی‌متری در‌ب‌های آن اشاره کرد. ضمن این که رنگ این کابینت نیز از پلی اورتان تهیه شده است، با این حال در نمونه‌های ایرانی از علت کاهش هزینه‌ها از رنگ پلی‌استر بکارگیری می‌شود.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ مزایا و معایب آن را قبل از خرید بدانید

جهت آشنایی بیشتر با کابینت انزو کلیک کنید

کابینت آشپزخانه پولیشی

کابینت پولیشی نئوکلاسیک نیز کاملاً جدید بوده و در طرح‌های مختلف به خصوص در قسمت درب محصول تولید شده است. این در حالی‌ست که رنگ همه‌ی انواع این نوع کابینت به صورت پولیشی کار شده و در اغلب نوع این کابینت‌ها به صورت براق و سفید در نظر گرفته شده است. همچنین احتمالاً از تاج و ستون‌های جذاب که به شکل حکاکی بر روی کابینت‌ها درج شده‌اند نیز برخوردار باشند. ضمناً گفتنی است که ضخامت در‌ب‌های کابینت نئوکلاسیک چیزی بین یک تا دو میلی‌متر است و قطر درب‌ها نیز 25 یا 40 میلی‌متر خواهد بود.

متریال کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

همان طور که می‌دانید چو‌ب‌های باکیفیت زیادی وجود دارد که قابلیت ایجاد طرح‌های مختلف را دارند و حتی در صورت لزوم قابل حکاکی هستند که از جمله‌ی این چوب‌ها می‌توان به چوب بلوط، سرو، گردو و دیگر چوب‌های طبیعی اشاره کرد. لذا می‌توان گفت که بکارگیری از چوب مهمترین نکته در طراحی کابینت‌های نئوکلاسیک است. به طور کلی با در اختیار داشتن فناوری CNC، می‌توان یک کابینت با متریال ام دی اف داشت. پر واضح است که این‌گونه متریال از مقاومت فوق العاده‌ای برخوردار هستند که مخصوصاً استفاده از آنها در محیط‌های مرطوب توصیه‌ی اکید می‌شود. به طور کلی متریال در نظر گرفته شده برای تولید کابینت نئوکلاسیک به موارد تقسیم‌بندی می‌شوند:

کابینت چوبی نئوکلاسیک. کابینت ام دی اف روکش چوب نئوکلاسیک. کابینت تمام ام دی اف نئوکلاسیک.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ مزایا و معایب آن را قبل از خرید بدانید

ویژگی‌های کابینت‌های نئوکلاسیک

نئوکلاسیک، سبک جدیدی از سبک‌های هنری است که در اوایل قرن 19 معرفی شد و مانند دیگر سبک‌ها دارای ویژگی‌های منحصربفردی بوده که در صنایع مختلف مانند کابینت‌سازی مورد استفاده قرار گرفته و خواهد گرفت. از ویژگی‌های این سبک نیز در بخش کابینت آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساده و قابل فهم بودن طرح‌های حکاکی شده بر روی درب کابینت‌ها. ظریف بون طرح‌های حکاکی شده بر روی درب کابینت‌ها. استفاده از خطوط دایره یا منحنی در تولید انواع کابینت نئوکلاسیک. وجو تقارن در طرح‌های ایجاد شده بر روی کابینت‌ها. وجود رنگ‌های متعدد و قابل سفارش مانند طوسی، آبی یا سفید. استفاده از انواع دستگیره‌های میله‌ای ساده. بکارگیری از انواع تاج‌های حکاکی شده.

جهت مشاهده نمونه کارهای کابینت نئوکلاسیک از سایت نوین کابین دیدن فرمایید

مزایای استفاده از کابینت نئوکلاسیک

بکارگیری از طرح‌های مختلف کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک دارای یکسری مزایا بوده که مهم‌ترین آنها را در ادامه خواهیم آورد:

زیبایی فوق العاده

طبیعتاً اکثر خانم‌ها به دکوراسیون منازل‌شان اهمیت می‌دهند که بخش مهمی از این موضوع مربوط به آشپزخانه خواهد بود به خصوص این که نوع طراحی آشپزخانه به صورت اوپن و در دید همگان باشد. بنابراین انتخاب کابینت‌های نئوکلاسیک تا بخش قابل توجهی می‌تواند دغدغه‌های مربوط به دکوراسیون منازل را کنترل کند.

مقاوم در برابر رطوبت

مقاوم بودن کابینت‌ها در برابر رطوبت یکی از مهمترین مسائلی است که باید در هنگام خرید به آن توجه شود. در واقع با توجه به این که محیط آشپزخانه به خودی خود دارای رطوبت است، لذا محصولات در نظر گرفته شده مانند کابینت نئوکلاسیک نیز باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا بیشتر عمر کنند.

دسترسی به رنگ‌‌های مختلف

برای انتخاب این نوع کابینت به راحتی می‌توانید رنگ‌های مختلف را تهیه کنید. در واقع رنگ‌ها، همان روکشی است که در هنگام تولید این‌گونه کابینت‌ها بکارگیری شده است. حتی اگر رنگ خاصی را مدنظر داشته باشید، می‌توانید سفارش دهید.

سطح مات

یکی از مشکلاتی که ممکن است سبک‌های مختلف کابینت را درگیر کند، صدمه دیدن یا ایجاد خط و خش بر روی این‌گونه محصولات است. اما انتخاب کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک تا حد زیادی این مشکل را رفع می‌کند. به طوری که حتی اگر خط و خشی روی آن بر جای بماند به دلیل داشتن سطح مات، میزان نمایش آن را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد. گفتنی است که این موضوع برای خانم‌ها دارای اهمیت است.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ مزایا و معایب آن را قبل از خرید بدانید

معایب بکارگیری از کابینت نئوکلاسیک

در کنار مزایایی که برای این‌گونه کابینت‌ها عنوان کردیم، باید به یکی از معایب مهم استفاده از کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک نیز اشاره کنیم و آن هم به نیاز مبرم خریداران به یک نیروی کاملاً تخصصی به جهت نصب کابینت، مرتبط است. در واقع نصب صحیح کابینت دارای پیچیدگی‌های مهمی است که انجام آن فقط توسط نیروهای باتجربه و با دانش قابل انجام خواهد بود. لذا توصیه می‌کنیم با وجود آن که ممکن است استفاده از متخصصین نصب کابینت، برایتان هزینه‌بر باشد، اما به هیچ عنوان خودسرانه اقدام به نصب کابینت آشپزخانه آن هم از نوع نئوکلاسیک نکنید.

ضمناً توجه داشته باشید در صورتی که کابینت خریداری شده‌تان از یک روکش پی وی سی برخوردار است، حتماً حواس‌تان در هنگام کار به وسایل نوک تیز باشد چرا که احتمال آسیب رسیدن به این نوع پوشش کابینت، بیشتر از کابینت‌های نئوکلاسیک ام دی اف یا چوب است. در کنار این موارد حتماً در نظر داشته باشید که رنگ استفاده شده برای کابینت از پلی‌استر نباشد. (می‌توانید قبل از ثبت سفارش، این موضوع را با متخصصان امر در میان بگذارید).

تفاوت‌های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

همان طور که در ابتدای این مقاله صحبت شد، کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از دو سبک کلاسیک و مدرن است. به همین جهت می‌توان نتیجه گرفت که خصوصیات مشترکی بین دو سبک کلاسیک و نئوکلاسیک وجود دارد. با این حال این دو سبک دارای تفاوت‌هایی نیز هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

اولین فرق میان این دو سبک در نمایش بیشتر ریزه‌کاری‌های سبک کلاسیک است. به این معنا که در طراحی این سبک از جزئیات بیشتری مانند طرح گل، سرستون‌ و پایه‌ها استفاده می‌شود اما در نئوکلاسیک کمتر به جزئیات اهمیت داده خواهد شد. رنگ‌های بکارگیری شده در کابینت‌های کلاسیک از طرح چوب به همراه رنگ طلایی است اما در سبک نئو بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود و حتی رنگ طلایی نیز در آن بکار نمی‌رود. نحوه‌ی در نظر گرفتن نورپردازی نیز از دیگر تفاوت‌های دو سبک کلاسیک و نئوکلاسیک است. در واقع در کابینت‌های نئو کلاسیک به جهت نورپردازی از لوستر آویزان استفاده می‌شود اما در سبک کلاسیک از لوسترهای تووکار بهره گرفته می‌شود. قیمت کابینت نئوکلاسیک

برای تعیین قیمت خرید کابینت‌های نئوکلاسیک باید موارد مختلفی را مد نظر قرار داد. در واقع اطلاع از هر متر کابینت نمی‌تواند چیزی را مشخص کند. به طور کلی برای این که تخمینی از قیمت این سبک از کابینت داشته باشید به اولین چیزی که نیاز خواهید داشت، طرح مد نظرتان برای اجرا است. همان طور که می‌دانید این‌گونه کابینت‌ها در طرح‌های مختلفی اجرا می‌شوند که اگر چه در اکثر موارد به جزئیات توجه خاصی نمی‌شود اما باز هم چیدمان و طرح مورد مهمی در بررسی قیمت کابینت خواهد بود.

ضمناً بکارگیری از چوب‌های مختلف که هر کدام دارای قیمت‌های مختص به خود هستند نیز در محاسبه هزینه‌ها نقش دارند. همچنین تأمین لولا، پایه، ریل و مواردی از این دست نیز باید مدنظر قرار بگیرند. نهایتاً باید دستمزد تهیه، تولید و نصب کابینت نئوکلاسیک نیز مورد توجه قرار بگیرد.

نکات مهم در استفاده از کابینت آشپرخانه نئوکلاسیک

انتخاب کابینت باید با حساسیت‌های زیادی انجام شود. در واقع در برخی از محیط‌های آشپزخانه نور کافی وجود ندارد، لذا در این‌گونه مواقع به خریداران توصیه به خرید رنگ‌های روشن کابینت می‌شود. برای فضاهای بزرگ‌تر خرید یک کابینت آشپزخانه با رنگ تیره بهترین انتخاب خواهد بود. ضمن این که نوع تولید و طراحی این‌گونه کابینت‌ها به گونه‌ای است که نباید وسایل سنگین و البته خیس را در آن قرار داد چرا که سبب آسیب به آن خواهد شد. همچنین برای این که کابینت نئوکلاسیک را تمیز کرد، به هیچ عنوان نباید از آب یا موادهای شونده بکار برد. بهترین کار برای این منظور استفاده از یک دستمال نم‌دار است. به طور کلی توصیه می‌کنیم از متخصصین امر در خصوص این که چگونه می‌توانید از این نوع کابینت‌ها محافظت کنید، راهنمایی بخواهید تا راه‌کارهای بهتری به شما عزیزان ارائه شود.

جهت آشنایی بیشتر با کابینت پولیشی کلیک کنید

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

حال با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله، چنانچه قصد خرید هر یک از انواع کابینت آشپزخانه نئو را داشته باشید، قبل از هر کاری باید به موارد مهمی توجه کنید تا سر آخر به یک محصول مرغوب دست پیدا کنید. حال سؤال اینجاست که برای خرید کابینت طرح نئوکلاسیک باید به چه مواردی دقت کرد؟ اجازه دهیم ما به شما بگوییم:

توجه به جنس ام دی اف درب‌ها ضروری است که معمولاً از دو جنس واناچای یا کاستامونا برای این منظور استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم در این مورد وسواس به خرج دهید و یا لااقل قبل از ثبت سفارش، تأکید به استفاده از یک جنس مرغوب برای درب کابینت داشته باشید. دستگاهی که از آن به عنوان پاشش رنگ استفاده می‌شود نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید تولیدی مورد نظرتان از وسایل پیشرفته در هنگام تهیه کابینت بکارگیری می‌کند. وجود یک دستگاه سی ان سی با کیفیت می‌تواند ظرافت و مرغوبیت کالا را افزایش دهد. لذا باید به این موضوع هم توجه شود. رنگ‌هایی که برای کابینت نئوکلاسیک در نظر گرفته می‌شود نیز باید از جنس پلی اورتان باشد. اگر تولیدی مد نظرتان از رنگ پلی استر استفاده می‌کند، قید کابینت را بزنید. مهارت در رنگ‌آمیزی هم دارای اهمیت است. برای اطمینان از این موضوع نمونه‌های کار شده از قبل را بررسی کنید. در آخر نیز حتماً جنس یراق آلات مصرفی در کابینت را مد نظر قرار دهید تا از کیفیت مناسبی برخوردار باشند.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ مزایا و معایب آن را قبل از خرید بدانید

خرید انواع کابینت نئوکلاسیک از نوین کابین

حال وقت آن رسیده است که با استفاده از یک تیم تخصصی، به کابینت دلخواه‌تان دست یابید. در واقع اگر در حال حاضر نیاز به یک کابینت دارید اما مرجع معتبری را بعنوان یک تولیدی کابینت نمی‌شناسید، باز هم جای نگرانی نخواهد بود چرا که قصد داریم تیم نوین کابین را به شما معرفی کنیم. این تیم با دارای بودن یک کارگروه باتجربه به طراحی کابینت و تولید آن مشغول است و با داشتن نمونه کارهای مختلف به طور حتم رضایت‌تان را جلب خواهد کرد. نوین کابین سال‌هاست که در حوزه‌ی تولید انواع کابینت نئوکلاسیک آشپزخانه از نوع دیواری فعالیت می‌کند که همیشه سعی کرده است تا موارد مورد نیاز خریداران را در طراحی و اجرای کار در نظر بگیرد.

ضمناً از مزایای بکارگیری از تیم تخصصی نوین کابین می‌توان به گارانتی محصولات و همچنین خدمات پس از فروش اشاره کرد. همچنین برای این که بتوانید از نزدیک نمونه کارهای این شرکت را دنبال کنید، کافی است که به نمایشگاه در نظر گرفته شده که برای عموم آزاد است، مراجعه کنید. حال برای این که بتوانید با این تیم حرفه‌ای به جهت مشاوره و ثبت سفارش در تماس باشید، کافی است که از راه‌ قرار داده شده در ادامه‌ی مطلب استفاده کنید.
*رپورتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل