تحقق هدف یک میلیارد دلاری صادرات با صدور50 میلیون متر مربع سنگ


تحقق هدف یک میلیارد دلاری صادرات با صدور50 میلیون متر مربع سنگ

دبیرکل انجمن سنگ ایران گفت: در بحث صنعت سنگ و زنجیره ارزشی که دارد، 30 میلیون متر مربع ظرفیت تولید و 200 میلیون مترمربع ظرفیت فراوری داریم و اگر از این ظرفیت پنجاه میلیون متر مربع را با ارتقای کیفیت تولید و فرآوری، صادر کنیم می توان هدف یک میلیارد دلاری صادرات را تحقق بخشید.

احمد شریفی روز سه شنبه ۲۰ مهر در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات اظهار کرد: در رابطه با اقتصاد کشور دولت تصمیم گرفت که تصمیمات سختی را اتخاذ کند به این معنی که برای چهار هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور باید تصمیماتی سخت در کشور گرفته شود که خوشبختانه رییس جمهور به رییس بانک مرکزی دستور داد که این نقدینگی در مسیر تولید حرکت کند که اگر این اتفاق بیفتد مشکل تورم هم حل می شود و اگر مشکل تورم حل شود تولید هم رونق پیدا می‌کند و به تبع آن سیستم بانکی نیز اصلاح خواهد شد و این سیستم در مسیر تولید قرار می گیرد. امیدواریم با این تصمیم مهم و در کنار آن با تک نرخی شدن ارز جایگاه پول کشور ارتقا پیدا ‌کند و در صنعت و بخش اقتصاد رونق اساسی شکل گیرد.

وی از نمایندگان کشورهایی که در نمایشگاه حضور دارند درخواست کرد سرمایه گذارانی که در کشورشان وجود دارد را معرفی کنند تا مشارکتی بین آنها و تولیدکنندگان بخش فرآوری در ایران بوجود آید و بتوان در کشورهای آنها انبار ایجاد کرده و نمایشگاه دائمی برگزار کرد تا بتوانیم مستقیما محصولات را با کمک خودشان عرضه کنیم. این مشارکت ها کمک می کند که هم روابط کشور ارتقا یافته و هم به لحاظ اقتصادی صنعت سنگ کشور رشد پیدا کند.

شریفی ادامه داد: اگر پنجاه میلیون متر صادرات را هدف گذاری کنیم، با توجه به اینکه نرخ جهانی سنگ حدود ۲۰ تا ۲۵ دلار است می توانیم حداقل یک میلیارد دلار در بخش فرآوری، صادرات داشته باشیم. دستیابی به اینم مهم امر بعیدی نیست و نیازمند عزم راسخ از سمت دولت و وزارتخانه است.

وی با اشاره به اجرا شدن قانون معادن گفت: شرایط هر معدن با معدنی دیگر متفاوت است و نمی شود معدنی که امروز در اوج است، در روزهای بعد در شرایط سکون و کیفیت مواد معدنی نامطلوب باشد. نمی توان گفت حقوق دولتی در شرایط سکون با شرایط اوج یکی باشد، اگر معدنی دچار مشکلی شد و بهره بردار به هر دلیلی نتوانست سود ترکیبی داشته باشد باید به او کمک کرد و در خصوص حقوق دولتی باید حمایت لازم صورت گیرد.

شریفی اضافه کرد: اینکه در اتاقی سربسته بشینیم و برای همه معادن کشور یک حقوق دولتی درنظر بگیریم با روح قانون معادن همخوانی ندارد.

دبیرکل انجمن سنگ ایران بیان کرد: در بحث معارضین هم قانون صراحت دارد و باید از واحد معدنی در صورت ایجاد مشکل حمایت شود، اگر عارضه محلی باشد نباید فرماندار در تقابل با واحد معدنی باشد اما متاسفانه استان ها گاهی معدن را رها کرده و حمایت لازم را انجام نمی دهند.

وی در خصوص معضل منابع طبیعی و محیط زیست تصریح کرد: این دو دستگاه باید مناطق ممنوعه را معرفی کنند. همچنین منابع طبیعی موظف است در مناطق غیرممنوعه ضوابط را برای استخراج مطرح کند. معظل منابع طبیعی و محیط زیست در صورت راه اندازی پنجره واحد حل می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها