سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات آغاز بکار کرد


سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در  نیم‌ور محلات آغاز بکار کرد

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران با حضور 400 شرکت و معدن کشور در نیم‌ور محلات آغاز بکار کرد.

حلاجیان مدیر اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در آئین افتتاح این نمایشگاه که امروز سه شنبه ۲۰ مهرماه در نیم‌ور محلات برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه علیرغم تنش هایی که به جهت شرایط کرونایی در کشور وجود داشت برگزار می شود. در این دوره بیش از ۴۰۰ شرکت و معدن در نمایشگاه حضور دارند و در فضایی به وسعت ۹۰ هزار مترمربع محصولات خود را عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار متر مربع فضای خالص نمایشگاهی در این نمایشگاه وجود دارد گفت: در این دوره ۲۰ هزار تن سنگ از بیش از ۳۰۰ معدن کشور در نمایشگاه عرضه شده و برای دومین دوره متوالی به این عدد در سطح کشور رسیده ایم. پیش بینی ما در سال آینده عددی فراتر از این رقم است.

حلاجیان اظهار کرد: مجموعه شرکت برگزار کننده این نمایشگاه به این نتیجه رسیده است که می توان این نمایشگاه را در سطح جهانی مطرح کرد بویژه اینکه علیرغم تحریم های ظالمانه موجود، بخش صادرات سنگ همچنان فعال است ولی سهم نیم درصدی از صادرات ۲۶ میلیارد دلاری سنگ دنیا شایسته صنعت سنگ ایران نیست.

وی با اشاره به حضور ۵۰ تاجر از کشورهای مختلف در این نمایشگاه که با هدف و به عنوان خریدار واقعی دعوت شده اند اظهار کرد: ۱۳ دوره تخصصی آموزشی صنعت سنگ کشور با رویکرد صادرات در این نمایشگاه برگزار خواهد شد چرا که موفقیت صنعت سنگ نیازمند تحقق موج صادراتی در این عرصه و تحقق این امر نیز نیازمند آموزش است که به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.

حلاجیان افزود: در بخش فرهنگی نمایشگاه نیز با توجه به اینکمه معتقدیم این صنعت خشن نیست، اجرای خط نقاشی بر روی سنگ، اجرای نقاشی از سنگ های مختلف و مجسمه سازی را خواهیم داشت.

وی گفت: برگزاری میز تخصصی سنگ با رویکرد رفع گلوگاه های صادرات در داخل کشور با شعار سنگ خوب سنگ خام نیست برای تغییر رویکرد صادرات در این عرصه انجام خواهد شد همچنین در این میز تخصصی بر روی مشکلاتی که آسیب شناسی و عارضه یابی شده نیز کار می کنیم .

وی با بیان اینکه ۵ درصد فراوری سنگ در معدن انجام می شود و بین ۷ تا ۳۵ درصد حجم استخراجی هر معدن قابل تبدیل شدن به سنگ بریده است، افزود: این نکته بسیار مهم است و باید مسئولان به آن دقت کنند و معادن سنگ را با معادن کانی و فلز در یک ردیف قرار ندهند.

حلاجیان خاطرنشان کرد: کنسیرسیوم های سنگ نیز در بخش توسعه صادرات به این نمایشگاه دعوت شده اند.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه تا ۲۳ مهرماه دایر و پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در