شبکه قرآن حافظ را می‌سازد / حفظ قرآن همراه با آیتم‌های نمایشی


شبکه قرآن  حافظ  را می‌سازد / حفظ قرآن همراه با آیتم‌های نمایشی

ویژه‌برنامه حافظ با محوریت حفظ قرآن‌کریم از اواخر مهرماه تولید و در فصل زمستان از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حفظ قرآن همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است. در این سال‌ها تلاش‌های زیادی برای احیای موضوع حفظ و توسعه آن در جامعه صورت گرفته است. یکی از برنامه‌هایی که اخیراً ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با هدایت سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری شبکه قرآن و معارف سیما رقم زده است، تولید ویژه‌برنامه "حافظ" با محوریت حفظ قرآن‌کریم است که هم‌اکنون در مراحل پیش‌تولید قرار دارد.

رحمان حاصلی، تهیه‌کننده برنامه حافظ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره برنامه تلویزیونی حافظ گفت: ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و سازمان اوقاف و امور خیریه تصمیم گرفتند تا برنامه‌ای حول‌محور حفظ قرآن و مطابق با فرآیند آموزش حفظ تولید کنند. قرار بود پخش این برنامه در ایام ربیع‌الاول و در فصل پاییز صورت گیرد اما به دلایل مختلفی، تولید آن به تعویق افتاد. پیش‌بینی‌ها این است که فیلمبرداری و تولید برنامه حافظ از اواخر مهرماه آغاز شود و امیدواریم 100 قسمت 60 دقیقه‌ای برای فصل زمستان آماده و پخش شود.

حافظ اولین‌برنامه آیتمی و نمایشی با محوریت حفظ قرآن

تهیه‌کننده برنامه حافظ با بیان اینکه تولید آن در سه فصل و در این سه فصل طرح درس پنج جزء از قرآن انجام خواهد شد، افزود: برنامه "حافظ" در گروه محافل و مسابقات شبکه قرآن و با مشارکت گروه کودک به منظور پخش سه برنامه در هفته تولید می‌شود، البته اعلام شده احتمال اینکه به صورت روزانه پخش شود، وجود دارد. در فصل اول 100 برنامه 60 دقیقه‌ای تهیه می‌شود که با محوریت سوره مبارکه «ملک» و سوره‌های بعد از آن تولید خواهد شد. برای اولین‌بار است که برنامه‌ای با محوریت حفظ قرآن به‌صورت آیتمی و نمایشی تولید می‌شود.

احیای جلسات سنتی حفظ همراه با پخش آیتم نمایشی

تهیه‌کننده برنامه حافظ با اشاره به جزئیات این برنامه گفت: از 60 دقیقه برنامه، حدوداً 10 دقیقه به پلاتو و اجرای مجری این برنامه اختصاص دارد که احتمالاً سهیل فدایی اجرای آن را بر عهده دارد. آیتم 15 دقیقه‌ای هم تدارک دیده شده که در آن یکی از اساتید حفظ کشور با چند شاگرد، کلاس را دایر خواهند کرد، در این آیتم طرح درس روز و آموزش‌های مربوط به آن ارائه خواهد شد و این کلاس هم به‌صورت سنتی مانند کلاس‌های حفظ معمول در نظر گرفته شده است. در راستای همپوشانی این کلاس آیتم 7 دقیقه‌ای خواهیم داشت که طی آن به روستاها و شهرها می‌رویم و کلاس آموزش در شهرها و روستاها با حضور بانوان قرآنی خواهیم داشت.

گفت‌وگوی مادرانه

حاصلی به اختصاص بخشی با عنوان مادرانه در برنامه تلویزیونی حافظ اشاره کرد و گفت: در این آیتم، میزبان مادران نوجوانان و جوانان حافظ قرآن خواهیم بود. مادران حاضر در این آیتم در مورد تربیت فرزند قرآنی بحث خواهند کرد. بخش دیگری از این برنامه به تدبر اختصاص یافته که در حدود 5 دقیقه است و طی آن بحث‌های مفاهیمی آیات از سوی امیرحسین دباغ ارائه می‌شود.

وی به تدارک یک بخش نمایشی اشاره و تصریح کرد: این نمایش براساس موضوع آیات روز نوشته می‌شود. قصه‌های این نمایش با حضور یک کاراکتر پدر و مادر و چهار فرزند شامل دو فرزند کودک و دو فرزند نوجوان پیش می‌رود.

تهیه‌کننده برنامه حافظ تصریح کرد: برای این برنامه یک سری تیزرهای داستانی هم تهیه خواهد شد که قرار است این تیزرها از شبکه‌های مختلف پخش شود و در برنامه هم این تیزرها به شکل کلیپ و میان‌برنامه پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی