سازمان جهانی گردشگری و نتفلیکس همکاری می‌کنند


سازمان جهانی گردشگری و شبکه تلویزیونی نتفلیکس (Netflix) در گزارشی با اعلام همکاری خود، بیان داشتند که نقش فیلم و سریال به عنوان محرک گردشگری و قرابت فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این گزارش که مربوط به قرابت فرهنگی و صنعت گردشگری بر روی پرده سینماست، علاقه‌مندی افراد نسبت به یک کشور یا فرهنگ […]

سازمان جهانی گردشگری و شبکه تلویزیونی نتفلیکس (Netflix) در گزارشی با اعلام همکاری خود، بیان داشتند که نقش فیلم و سریال به عنوان محرک گردشگری و قرابت فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این گزارش که مربوط به قرابت فرهنگی و صنعت گردشگری بر روی پرده سینماست، علاقه‌مندی افراد نسبت به یک کشور یا فرهنگ خاص را که در سینما و تلویزیون به نمایش در می‌آید بررسی می‌کند.

سازمان جهانی گردشگری و نتفلیکس همکاری می‌کنند

به‌گزارش میراث‌آریا، یافته‌های تحقیقی در مادرید و در حاشیه نمایشگاه Iberseries Platino Industria، بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی برای متخصصان مرتبط با صنعت سمعی و بصری به زبان اسپانیایی و پرتغالی، ارائه شد. هدف نهایی این گزارش حمایت از سیاست‌گذاران و سهامداران اصلی در بخش گردشگری برای اجرای سیاست‌هایی است که مقاصد گردشگری را برای تولیدکنندگان سینما و تلویزیون جذاب جلوه می‌دهد. در عین حال، هدف آن کمک به ایجاد استراتژی‌های متمرکز بر ترویج گردشگری و فرهنگ محلی، سرمایه‌گذاری در مهارت‌ها و آموزش برای توسعه فیلم‌های محلی و بخش‌های خلاق برای اطمینان از وجود سطح بالایی از استعدادها، ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت تولید و ادغام گردشگری و فرهنگ و نمایش آن در جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی برای بالا بردن دانش مخاطبان جهانی است.

کار مشترک سازمان جهانی گردشگری و نتفلیکس به کشورهایی که مقاصد توریستی بسیاری دارند کمک می‌کند تا مزایای بالقوه نمایش صنعت توریسم بر روی پرده نقره‌ای را درک کنند.

زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل UNWTO می‌گوید: «هر دو بخش گردشگری و گروه‌های سینمایی فرهنگ را جشن گرفته و آن را ترویج می‌دهند، از مشاغل حمایت کرده و در مکان‌های مختلف فرصتی برای دیده شدن ایجاد می‌کنند. این حرکت در راستای درک مزیت بالای نمایش گردشگری در سینما است.»

دین گارفیلد، مسئول بخش سیاست عمومی کمپانی نتفلیکس، می‌گوید: «همانطور که در این تحقیق مشخص شد، ما توانسته‌ایم آنچه را که قبلا به طور غریزی باور داشتیم قاطعانه نشان دهیم، یعنی اینکه در کنار میل به سفر و بازدید از مقاصد توریستی، قرار گرفتن در معرض محتوای سینمایی نیز منجر به علاقه بیشتر به میراث، فرهنگ، زبان و توسعه روابط بین افراد می‌شود. این امر نشان می‌دهد که صنایع‌دستی، تبادلات فرهنگی، قصه گویی و گردشگری همه به هم پیوسته‌اند و می‌توانند درک و ارتباط جوامع با یکدیگر را تغییر دهند.»

پس از ارائه گزارش جهانی، کارشناسان گردشگری و صنعت سینما دانش و بینش خود را درباره تغییر روند گردشگری بر روی پرده سینما و تأثیرات مثبت آن در تقویت قرابت فرهنگی و نقش خدمات آنلاین در ارتقای گردشگری و قرابت فرهنگی بین مردم جهان، فرهنگ‌ها و کشورهای منطبق با برنامه جهانی ۲۰۳۰ به اشتراک گذاشتند. این رویداد همچنین تأکید کرد که چگونه مشارکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند از مقاصد گردشگری حمایت کنند تا خود را به عنوان مکان‌هایی جذاب برای تولیدکنندگان محصولات سینمایی، معرفی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام