مدیر موزه فرش ایران تغییر کرد


مدیر موزه فرش ایران تغییر کرد

تهران- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد: سجاد نوروزیان به عنوان مدیر جدید موزه فرش ایران منصوب شد.

پرهام جانفشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار امیدواری کرد که با تغییر مدیریت در این موزه بتوان شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان، افزایش سمینارهای تخصصی و برنامه متنوع باشیم.

به اعتقاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، پیشتر با توجه به بعد مکانی این محل، مولفه های مورد اشاره مهجور مانده بود.

جانفشان تاکید کرد: بی تردید مدیران جوان می توانند زمینه رشد و ارتقای فضاهای فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران یادآوری کرد: یکی از برنامه های مهم این نهاد مستندنگاری آثار و ثبت ملی اشیا موزه ها خواهد بود.

وی گفت: هم اینک اشیای قدیمی زیادی در موزه آبگینه و سفالینه، فرش، نقاشی پشت شیشه و رضا عباسی در فهرست ملی قرار گرفته است.

به گفته جانفشان به مرور و با اجرای مطالعات کارشناسی، سایر اشیا این موزه ها به لحاظ قدمت و خاص بودن در فهرست آثار ملی قرار می گیرد.

موزه فرش، یکی از موزه‌های استان تهران و طراح بنای آن، عبدالعزیز فرمانفرمائیان است که در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ با هدف پژوهش در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش، خاصه فرش ایرانی آغاز به کار کرد.

در این موزه، فرش های بسیار نفیس از سراسر ایران که حاصل کار هنرمندان مشهور از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است به نمایش گذاشته شده‌است.

ساختمان موزه سه هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد و آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه دار قالی طراحی شده‌است.

موزه فرش در خیابان کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی قرار دارد.

گفتنی است که پیشتر پریسا بیضایی حدود پنج سال مدیر موزه فرش ایران بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش بافت یقه هفت