انتخابات پارلمانی اخیر عراق سرشار از جعل و دستکاری بود


انتخابات پارلمانی اخیر عراق سرشار از جعل و دستکاری بود

«حسن سالم» از اعضای ارشد گروه عصائب اهل الحق عراق و نماینده سابق پارلمان این کشور در صفحه توئیتر خود سلامت انتخابات پارلمانی اخیر را زیر سؤال برد.

«حسن سالم» از اعضای ارشد گروه ع صائب اهل الحق عراق و نماینده سابق پارلمان این کشور در صفحه توئیتر خود سلامت انتخابات پارلمانی اخیر را زیر سؤال برد.

او نوشت: «از الف تا یای انتخابات دستکاری شد؛ رأی دهندگان مرعوب و تهدید می‌شدند، اوراق رأی باطل شدند و مقابل چشم و گوش کمیساریا سیستم رأی‌دهی دستکاری شد و نیروهای امنیتی اگر نگوییم با این روند همراه بودند، اما به تفریح و سرگرمی مشغول بودند.»

شب گذشته نیز «کمیته هماهنگ‌کننده احزاب شیعی» شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی در بیانیه‌ای خطاب به کمیساریای عالی انتخابات عراق به نتایج اعتراض کردند.

انتخابات پارلمانی اخیر عراق سرشار از جعل و دستکاری بود

با این وجود کمیساریای عالی انتخابات نیز امروز به این اعتراضات واکنش نشان داد و سخنگوی این نهاد گفت که دستگاه‌های مربوط به رای‌گیری سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند و نسبت به هرگونه تخلف احتمالی حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل امکان سوء استفاده از آرای مردم وجود ندارد.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات، تاکنون جریان شیعی صدر ۷۳ کرسی، ائتلاف سنی تقدم ۳۸ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۳۷ کرسی، ائتلاف عزم ۱۵ کرسی، ائتلاف الفتح ۱۴ کرسی، جنبش امتداد ۹ کرسی، جریان حکمت ملی ۲ کرسی، ائتلاف النصر، ۲ کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق ۳۲ کرسی را به دست آورده‌اند.

به عقیده ناظران، هیچ یک از فراکسیون‌ها میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و ائتلاف میان فراکسیون‌ها برای تشکیل کابینه ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق