مجلس ساز و کار برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری را مشخص کرد


مجلس ساز و کار برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری را مشخص کرد

تهران - ایرنا - مجلس شورای اسلامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز وکلا و مشاوران خانواده را موظف کرد هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسان رسمی برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ماده ۵ طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار و تبصره‌های آن را با ۱۸۱ رای موافق تصویب کردند.

بر اساس ماده ۵ ‌عبارت «براساس نیاز مناطق کشور» از بند (الف) ماده (۷) قانون کانون کارشناسی رسمی دادگستری مصوب ۱۸ فروردین ماه ۱۳۸۱ حذف شده و دو تبصره به عنوان تبصره‌های (۱)و (۲) به این بند اضافه شد.

در تبصره یک که به ماده ۵ این طرح اضافه شد، آمده است: کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده موظف هستند هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی اقدام نماید.

داوطلبانی که حداقل ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده معرفی می‌شوند.

توزیع استانی پذیرفته‌شدگان بر اساس تقاضا یا امتیاز پذیرفته‌شدگان می‌باشد.

بر اساس این تبصره نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزارت دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

همچنین بر اساس تبصره ۲ نیز که به ماده ۵ اضافه شده است، برای مشمولین بند «چ» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (۱) حداقل ۶۰ درصد می‌باشد.‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403