بازدید رایگان کودکان و نوجوانان از موزه‌های خراسان جنوبی


بازدید رایگان کودکان و نوجوانان از موزه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از بازدید رایگان کودکان و نوجوانان از موزه‌های استان خبر داد.

حسن رمضانی، امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه به رسانه‌ها گفت: به مناسبت هفته کودک، بازدید کودکان و نوجوانان به همراه والدین‌شان روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه از موزهای تحت پوشش اداره‌کل رایگان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه این برنامه برای نهادینه کردن فرهنگ غنی وتمدن ایران اسلامی و آشنایی با آثار تاریخی کشور است، تصریح کرد: روز جهانی کودک فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان با جایگاه و اهمیت میراث‌ فرهنگی و هویت تاریخی کشور است و در این میان بازدید از آثار موجود در موزه‌ها می‌تواند در شکل گیری شخصیت کودکان اثرگذار باشد.

وی گفت: با توجه به خروج خراسان جنوبی از وضعیت قرمز کرونا، بازگشایی موزه‌های استان نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از اول مهرماه انجام شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی دارای ۱۱ موزه دولتی و ۶ موزه خصوصی است که در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان، طبس، فردوس و بشرویه قرار دارند و بیش از ۳ هزار شی تاریخی و ارزشمند را در خود جای داده‌اند.

رمضانی اظهار کرد: قدیمی‌ترین اشیای تاریخی موجود در موزه‌های استان مربوط به پنج هزار سال پیش است که در موزه باستان‌شناسی بیرجند نگهداری می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر موزه‌های زیر پوشش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی، موزه وقف وابسته به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و موزه گنجینه تنوع زیستی وابسته به اداره‌کل حفاظت محیط زیست نیز در این استان فعال است و موزه‌های استان در تمام ایام هفته بجز دوشنبه و جمعه از ساعت ۷:۳۰تا ۱۴:۳۰ پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا