20 واحد معدنی در خراسان جنوبی مجوز بهره‌برداری گرفت


20 واحد معدنی در خراسان جنوبی مجوز بهره‌برداری گرفت

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 20 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در نیمه نخست امسال با سرمایه‌گذاری 971 میلیارد ریال در این استان صادر شد که از لحاظ سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت برابر افزایش دارد.

عباس جرجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صدور پروانه‌های معدنی زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر فراهم شده است.

وی گفت: میزان اشتغال این واحدهای معدنی ۲ برابر و به لحاظ تعداد صدور پروانه یک و نیم برابر نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲۶ فقره گواهی کشف با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۸ میلیارد ریال در این استان صادر شد که از نظر تعداد گواهی حدود سه برابر و به لحاظ سرمایه‌گذاری بیش از چهار برابر شده است.

وی عنوان کرد: در زمینه فعال‌سازی و احیای معادن غیرفعال نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ واحد معدنی از معادن راکد و غیرفعال استان با برگزاری جلسات تعیین تکلیف برای این معادن به چرخه تولید بازگشتند.

جرجانی افزود: از مجموع ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، خراسان جنوبی با توجه به ساختار زمین‌شناسی از ذخایر غنی معدنی با تنوع ۵۰ نوع ماده معدنی برخوردار است.

وی گفت: این استان با دارا بودن ۶۹۸ معدن و ذخیره قطعی حدود هفت میلیارد تن و اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در این بخش یکی از پنج استان معدنی کشور محسوب می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: درخصوص اجرای برنامه‌های ستاد توسعه خاوران نیز از مجموع تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در این ستاد ۱۱ تفاهم‌نامه مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اشتغالزایی این طرح‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ نفر پیش‌بینی شده است که با تحقق و اجرای تفاهم‌نامه‌ها تحول عظیمی در حوزه صنعت و معدن خراسان جنوبی ایجاد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج