30هزار مترمربع زمین شهرک‌های صنعتی گلستان آماده سرمایه‌گذاری جدید شد


30هزار مترمربع زمین شهرک‌های صنعتی گلستان آماده سرمایه‌گذاری جدید شد

گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: قرارداد 30 هزار مترمربع زمین در قالب 79 قطعه در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به دلیل اجرا نشدن طرح های تولیدی در سال جاری فسخ و آماده سرمایه گذاری جدید شده است.

رضا شهمرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: این مقدار زمین طی سال های گذشته برای اجرای طرح های صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شده بود.

به گفته وی امسال حداقل ۱۵۰ هزار متر مربع زمین های واگذار شده به افراد طرف قرارداد که سرمایه گذاری در آن ها صورت نگرفته بررسی و تعیین تکلیف می شود تا از این ظرفیت بهتر برای رونق صنعتی استان استفاده شود.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف زمین هایی که از سوی سرمایه گذاران اجرای طرح نشده یکی از برنامه های مهم شرکت شهرک های صنعتی استان است که با جدیت با فعالیت کمیته داوری این نهاد تعیین تکلیف خواهد شد.

شهمرادی در خصوص آخرین وضعیت قرارداد بسته شده در شهرک ها، نواحی و منطقه ویژه اقتصادی اترک در استان، یادآور شد: تاکنون برای یک هزار و ۲۵۸ طرح و واحد تولیدی، زمین به سرمایه گذاران طرف قرارداد واگذار شده که ۸۲۲ مورد آن با ظرفیت اسمی ۱۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی بهره برداری شده است.

30هزار مترمربع زمین شهرک‌های صنعتی گلستان آماده سرمایه‌گذاری جدید شد

وی ادامه داد: از طرح های بهره برداری شده، ۶۱۲ واحد با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۱۳۰ میبلیارد ریال و با ایجاد فرصت شغلی برای ۹ هزار و ۳۱۴ نفر ، فعال بوده و ۲۱۰ طرح باقی مانده با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی برای سه هزار و ۸۱۲ نفر،به دلایلی از جمله نبود نقدینگی،کمبود مواداولیه، فرسودگی ماشین آلات‌ و اختلاف شرکا، راکد است.

مطابق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان، در این استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت بیش از ۲ هزار و ۴۱ هکتار وجود دارد.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی این استان است.

گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس